Duben 2016

Proc je konsensualni rozhodovani v investovani totalni nesmysl

14. dubna 2016 v 15:10
V poslednich mesicich vyplavalo na povrch spousty novych zajimavych dat o aktivne managovanych fondech. V podstate z nich v vyplyva, ze v prumeru 70-80% aktivne manageovanych fondu neni schopno v danym roce porazit index after fees. To je samozrejme delsi dobou zname a je to reflektovano ve znacnych outflows z aktivne manageovanych fondu a naopak inflows do pasivnich fondu, kteri trackuji index a logicky tim padem maji daleko mensi feecka. Co ale chybi je podle me nejaka rigorozni analyza proc aktivne manageovany fondy ten index nebeatujou, vetsina analyz dochazi hlavne k tomu, ze ten hlavni faktor je hlavne velikost feecek, ktere sezerou tu pripadnou lehkou edge/alphu.

Ja si myslim, ze nejvetsim nepritelem pro generovani alphy (market beating returns) je konsensualni rozhodovani. Ze o investicich rozhoduje nejakej kolektiv, kterej rozhoduje konsensem, tim padem potlacuje alpha-generating radikalni mysleni, podleha groupthinku, ten je navic jeste re-inforcovanej okruhem lidi v sirsi industrii, s kterymi prichazeji do styku (Franto, kdyz do toho portfolia dame CEZ tak prece nic nezkazime) apod. Proste kdyz nekde vidim spojeny terminy investment committee, years of experience of our team a alpha generation, tak se popadam za bricho. Je to to totiz totalni oxymoron.

Jedina cesta podle me pro generovani znacny alphy je se systematicky vyhybat groupthinku, myslet radikalne a casto i kontrariansky a k tomu manageovat znacne koncentrovany portfolio. Podle me takovy optimum je nekde 5 az maximalne 20 titulu (long, nebo pripadne long/short). Kdyz se podivam na sebe, tak jsem si 100% jistej, kdybych se mel rozhodovat spolecne s nejakymi kolegy, tak na 100% neudelam takovy investice jako AAA Auto, O2, Groupon, short Mobileye, long Terraform apod. V podstate tak jedina vec na ktery bych se s nejakou investment committee shodnul je tak koupit Apple za $95. A vo tom to je.

Rostouci cena medii

1. dubna 2016 v 17:41
Ekonomicky rust CR se docela odrazi v cenach online mediich, letos sleduju rust cen misty o cca 10-20%. U video reklamy jeste vyrazne vic (slysim, ze Stream je na x mesicu dopredu vyprodanej treba). Z jedny strany je to opruz, protoze vam to zdrazuje akvizici zakazniku (na druhou stranu ale ty zakaznici jsou bonitnejsi jak narostl realny prijem, ale nevyvazi to ten rust cen reklamy imho), z druhy je to ale fajn, ze se zvysuji bariery vstupu pro novou konkurenci, bude to proste mit tezsi/drazsi. No a pak je to tady jeden fajn uhel pohled - to zdrazeni je fajn, kdyz vlastnite svoje media.