Train wars

4. září 2014 v 14:25
Se zajmem sleduju boj na trati Praha-Ostrava, kde skutecne strika krev, vse ve prospech zakazniku a na tezky ukor provozovatelu (CD, RegioJet, Leo Express). Leo i Regiojet zverejnili ted vysledky za prvni pololeti. Regiojet 240 mio (+40% oproti stejnemu obdobi loni), Leo nejakych 88 mio (+2%). Je zrejmy, ze Regiu se dari plnit ty vlaky podstatne lepe nez Leu, pridava dalsi vagony apod, tzn mu pada variabilni naklad na pasazera a vic rozmelnujou fixy. Nedivil bych se kdyby se brzo Regiojet dostal na nulu i pri soucasnych cenach. Leo sice za prvni pololeti udelal 4 mio ebitdy, ale to je k silenymu objemu kapitalu investovanemu - radove 1,5 miliardy, silene malo a nemuze to pokrejvat splatky uveru. Data o CD na tyhle trase nejsou bohuzel k dispozici. Soukromi dopravci se ted spolehaji na zaloby/arbitraze, ale podle me sanci prilis moc nemaji. Pokud se nic na tyhle trase nezmeni treba do dvou let, tak bude imho Leo muset hodit rocnik do ringu a snazit se presunout vlaky na jiny trasy, ale to je taky strasne slozity. Treba kdyz ted ohlasili, ze budou jezdit Praha-Kosice, tak hned reagoval Regiojet a CD, ze chystaji uplne to samy. Takze tam lze cekat uplne stejnou rez jako do Ostravy.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 panackov panackov | 4. září 2014 v 16:20 | Reagovat

Snad jen upřesním, že Praha - Košice jezdí ČD již roky a to denními i nočními spoji. Aktuálně chce pouze na tuto trasu nasadit několik souprav Pendolino.

Tedy půjde o boj spojů pouze přes den. Pokud vím, Regiojet ani Leo nemají zatím žádné vagóny, ve kterých by se dalo spát. Myšleno skutečně na lůžku.

2 Filip Filip | E-mail | 4. září 2014 v 20:01 | Reagovat

Nedokážu si představit, že při té faktické ztrátě a nulovém nárůstu bude chtít někdo sypat do Lea peníze už jen v roce 2015. Podle mě to zavřou koncem roku, dokud aspoň ty wagony budou mít nějakou hodnotu a budou je moct střelit Jančurovi.

3 0000 0000 | 4. září 2014 v 21:05 | Reagovat

Kdo jezdí vlakem? Jenom socky.

4 vlak vlak | Web | 4. září 2014 v 21:05 | Reagovat

hm tak to su zaujimava cisla ... :-)

5 lopez lopez | Web | 4. září 2014 v 21:05 | Reagovat

tak ono se to pakukaze ze co a jak.. ale konkurence silna

6 Nibor Nibor | 4. září 2014 v 21:27 | Reagovat

Schickelgruber, dobra analyza..

7 fandor fandor | 4. září 2014 v 22:52 | Reagovat

U RJ a Lea je poměrně zajímavou složkou příjmu kompenzace od státu za zvýhodněné studentské jízdné (každý SŠ a VŠ student, který dojíždí do školy, má právo na zvýhodněnou cenu dopravy, ať busem nebo vlakem). Co jsem někde četl, tak jak RJ, tak Leo počítají tu kompenzaci / slevu z jakési neexistující retailové ceny, která se dost liší od aktuálních cen (samozřejmě směrem nahoru), takže prachy od státu chčijou.

8 BigPavel BigPavel | 4. září 2014 v 23:08 | Reagovat

Už aby se někdo z privátních dopravců přesunul na trasu Praha - Brno :)
D1 je totálně rozbitá, České dráhy za veřejné peníze nejdřív udělaly obrovskou kampaň, pak svůj slavně anoncovany D1 Expres potichu zrušily. Přitom za cenu jejich jednosměrného lístku v první třídě člověk zaplatí tolik co za zpáteční jízdu Praha-Brno se Student Agency - prostě ať žije konkurence na železnici!!!

9 fandor fandor | 4. září 2014 v 23:38 | Reagovat

[8]: Nechápu, kde vidíš problém. Mezi Prahou a Brnem jezdí každé dvě hodiny ECéčko, víceméně bez zpoždění, naprosto v pohodě vlaky, jídelní vůz (a.k.a. první třída chudých), cena cca 200 vočí / jeden směr, což je cca třetina co stojí benzín na stejné trase autem.

Cena je samozřejmě dumpingová, protože cílem je nasrat Jančuru (ubrat zákazníky jeho busům).

Pomatuju si, jak hostesky v barvách ČD rozdávaly na autobusáku SA před Grandem v Brneli vouchery na 50 Kč slevu na vlak do Prahy lidem, kteří šli na SA bus, to samé v Praze na  Florenci :)

10 fandor fandor | 4. září 2014 v 23:43 | Reagovat

[8]: Jinak je asi dobré si uvědomit regionální kontext, trasa Praha - Brno není Tokyo - Osaka, takže nám tu nikdy nebude jezdit šinkansen ve 20 minutových intervalech (za 100 eur btw.)

11 Závistivec Závistivec | 5. září 2014 v 9:57 | Reagovat

Starej celej život prodává plesnivý paštiky sociálům, a jeho majlant pak mladej fracek rozhází za hraní si na mašinku :-D Proto je lepší děti nemít.

12 Nikoňák Nikoňák | E-mail | Web | 6. září 2014 v 14:20 | Reagovat

Čím viacej vláčikov na trati, tým viacej lepších fotografií sa dá urobiť ;)

13 Jerry Jerry | 7. září 2014 v 15:09 | Reagovat

[3]: Podivej se do Nemecka, kdo tam jezdi vlakem. Socka je tvuj mozek. Socky si vemou bus nebo regionalni vlaky. ICE je tam nejlepsi zpusob na urcite trasy, letadlo te vic zdrzi a otravi. Nic nedelas a jedes pres 200km/h.

14 Noem Noem | 7. září 2014 v 19:42 | Reagovat

Stejně si myslím, že hlavní důvod proč Leo má menší tržby než Regiojet jsou naprosto dementní webovky - tedy zvlášť rezervační systém. Přes všechnu grafiku nějak zapomněli na základní funkci - prodat lístek :(.

15 martin martin | 8. září 2014 v 8:16 | Reagovat

S Leošem jsem se o tom jednou bavil. rikal mi ty cisla a sam v tom ma 10%, zbytek je uver. pri tom co vykazuje za vysledky to nedava logiku. pokud mu soud nepriklepne to odskodny tak to bude mit chlapec tezky. vlaky presunout muze, ale cely business plan byl pocitan prave na trat praha - brno.

16 JT JT | Web | 8. září 2014 v 10:54 | Reagovat

Souhlasim s nazorem, ze hlavni tah by mel byt Praha - Brno. Politicka manipulace na teto trati je klasicka ceska tragi-komedie. Sice uz jsem nejakou dobu vlak na teto trase nevyuzival, ale ty EC nebyly zdaleka tak v pohode, jak se tady pise :)

17 Robert Robert | Web | 8. září 2014 v 23:10 | Reagovat

Zrovna včera jsem jel ve vlaku RegioJet z Ostravy a za ty prachy naprostá paráda. Bylo to jak v první třídě v letadle. Takže za mě rozhodně houšť :)

18 Nat  .lkeefe Nat .lkeefe | E-mail | Web | 28. dubna 2017 v 8:09 | Reagovat

Does he have pull with the director?

You know what happened at our last potluck supper? Everybody brought macaroni and cheese, apples, and beer!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama