Březen 2014

Vltava Labe Press ziskalo 30% v AdActive

31. března 2014 v 15:36
Jedna se jakysi prohloubeni spoluprace, o zacatku roku totiz AdActive prodava exkluzivne reklamu na Denik.cz, news portalu VLP. Timhle je jasny, ze si AdActive Denik.cz udrzi do budoucna a neprijde o nej jako prisel o CSFD na prelomu roku. Jinak Adactive ma na extra.cz/g.cz na starosti prodej inzerce medialnim agenturam (prime klienty si delame sami).

Sneak peek jeskyne

28. března 2014 v 16:46
Nekdy ke konci pristiho tydne otevreme v Mineralii druhou pulku muzea - jeskyni a 4d kino. Tady postuju malou ukazku jeskyne, co na to rikate? Jako tahak na deti dobry, ne?


Dalsi hrebicek do rakve Seda

28. března 2014 v 14:51
Sedo posledni roky krvaci a krvaci. Citelne ho zasahlo propad marzi v parkingu a velky odliv trafficu domaineru k jinym parking firmam ala Rook Media nebo Parking Crew treba. Takze Sedo bylo vic a vic zavisly na svym domenovym trzisti, pres ktery se bajvoku rocne prodaji domeny za neco jako $100 mil a Sedo z toho ma 10-15% provizi. Jenomze ted i tenhle business Seda dostava peknou ranu - od pondeli totiz Godaddy prestane zobrazovat domeny prodavane Sedem v whois/registry pathu. Vice k tomu zde. Ze strany Godaddy je to v celku rozumny rozhodnuti protoze nedavno koupilo Afternic, druhy nejvetsi domenovy trziste, ktere se imho timhle krokem dostane nad Sedo.

Pekna sluzbicka na sledovani novych GTLDs

24. března 2014 v 17:12
Je tady. Nejvic registraci ma zatim .guru - celkem 46 tisic. Dohani ho ale nedavno spusteny .berlin se 41 tisici. Nejvetsi propadak je zatim .tattoo Franka Schillinga, ktera ma 1300 registraci. Jinak Frank ma obecne problemy s distribuci, protoze neni na Godaddy vubec, takze i ostatni koncovky jeho Uniregistry jsou nic moc. Jinak nejvetsi koncovky ala .shop, .web nebo .blog jeste nejsou launched.

Velikost domenoveho aftermarketu

10. března 2014 v 18:34
Je tady u me v Praze na navsteve majitel Igloo.com, coz je v soucasny dobe nejvetsi premium broker domen na svete. Minuly rok otocili $50 mio domen, vcetne i jedny drazsi domeny nez byl sex.com. 90% prodeju bylo pod NDA tak se nikdy nezverejnovala cena jako napr. na dnjournal.com. Dnjournal minuly rok reportoval cca $100 milionu v prodeji.

Cili jsme se bavili nejak nad skutecnou velikosti svetoveho aftermarketu a i s ohledem na nedavno zverejneny data escrow.com tu velikost odhaduju cca na $400-500 milionu v prodejich rocne, tj nejakych 8-10 miliard Kc. Myslim, ze cesky objem se na tom podili tak $1 milionem dolaru.

V tom aftermarketu se dneska uz otoci podstatne vice nez v parking businessu, kde objem co vyplaci partnerum googlu bude tak okolo $200 milionu rocne. Pritom pred par let podle me byly obe kategorie tak na stejno, parking ale hodne padnul a aftermarket naopak vyrosl.

Affiliate

8. března 2014 v 21:41
Koukam, ze v cesky blogosfere je tenhle tyden docela velky tema affiliate, kolik si nejvetsi affiliati vydelaji apod. Tak jsem mrknul k nam do systemu abych se podival na nase data a prispel s nima taky do mlyna. Co se tyce nasi eSpoluprace.cz tak prumerna vyplata affiliatum za poslednich 6 mesicu je cca 1,6 milionu Kc bez DPH mesicne. Oproti stejnymu obdobi loni je tam znat docela solidni narust, ale nutno rict, ze vyplacime podstatne vetsi procento nez drive, takze nase absolutni mesicni marze z provozu eSpoluprace.cz bude podobna. Jinak z tehletech 1,6 mio si 90% rozdeli top10 affilaku. Aktivnich affilaku, co alespon jednou za mesic vygeneruji alespon jeden lead, tak mame nejakych cca 200.

Nabor

3. března 2014 v 23:58
Nas nejvetsi bottleneck pro rust ePojisteni.cz je nabor makleru do callcentra. Pri te soucasne velikosti se uz docela projevuje churn, kazdy mesic nam odejde par jednotlivcu, ktere je treba minimalne nahradit novym naborem. Nahradit odchazejici se nam darilo, ale uz slozitejsi byl rust poctu makleru v call centru. Nastesti to ted vypada, ze se nam podarilo tenhle bottleneck zlomit a roztocili jsme nabor na vyssi otacky. Kuprikladu dneska byl velky nastupni den, celkem dneska nastoupilo 17 novych lidi. Z nich teda cast odpadne pri treninku a casti se zbavime v prvnich mesici dvou, ale kdybychom drzel rekneme tempo 20 novych nastupu mesicne, tak uz to pretlaci ten prirozenej churn a v absolutnich cislech nam call centrum poroste treba o 5-6 lidi mesicne. Coz je to co potrebujeme k udrzeni naseho dlouhodobyho rustu.

eXtra.cz 1. vyroci

1. března 2014 v 21:33
Dneska je prvni vyroci od spusteni eXtra.cz. Myslim, ze se nam ten rozjezd v celku podaril, etablovali jsme se na trhu jako trojka po super.cz a blesk.cz, coz byl nas plan. Nase denni navstevnost stabilne dosahuje pres 100.000 RU denne. V dobe nejvetsich kauz minuly rok jsme si i dvakrat lizli hranici 200 tisic RU za den. Plan pro tenhle rok je eXtra.cz dostat na break-even, coz by se melo podarit tak za cca pul roku. Jinak k prvnimu vyroci budeme mit ted i mensi billboardovou kampan.