Únor 2014

Sutry uz skoro break-even

27. února 2014 v 0:27
Brezen bude prvni mesic, co se se sutrama dostaneme na nulu, cehoz se uz nemuzu dockat, protoze me to doted stalo velkej randal a bylo to silne overbudget :). Je to diky tomu, ze se nam super solidne rozjel online prodej, kde nam Nemecko dela 90% obratu. Tydne delame online cca 1 mio Kc trzbu a je tam potencial to do roka relativne easy zdvojnasobit, kdyz rozjedeme dalsi zeme. Dari se i nasemu kamennymu velkoobchodu, byt se mu nijak moc nevenujeme. Na cem ale silne krvacime je ten nas obchod/muzeum v Havlickovy, kde nas strasne zabiji ten obri najem + se musi jeste investovat docela silne do marketingu. Zatim se nam tam nedari dostavat turisty, s cimz jsme na zacactku pocitali. Takze to ted velmi akutne resime, ale neni to zadnej med, ty incoming cestovky na to moc neslysi, ze by tam tahaly nejak masy lidi. Druha vec je to, ze lidi moc nekupuji ty drazsi premiovejsi veci, s cimz jsme taky vic pocitali. Je to proste velkej boj no. Cca za mesic otevreme tu druhou cast expozice - kristalovou jeskyni a 4d kino, tak to snad taky malicko aspon pomuze.

Nechapu proc Facebook jeste nespustil konkurenci Adsense

21. února 2014 v 4:21
Jedna z veci, ktera mi nejde v pripade Facebooku vubec do hlavy je to, proc jeste nespustili full-blown konkurenci Adsense. Imho s datama, co facebook o uzivatelich ma, by tenhle produkt musel Adsense davat strasne na zadek, moznosti cilene nepreberne. Pritom spustit neco takovyhleho nemuze bejt vubec slozity, inzertni bazi uz maji apod. Verim, ze neco takovyhleho by byl i solidni boost pro monetizaci domen, kde v tuhle chvili je google velkym hegemonem a muze si naprosto diktokovat podminky.

Socialni republika

19. února 2014 v 14:26
Vypada to, ze Cechy se stavaji hotbedem pro social media firmy. Vcera Social Bakers ohlasily monstrozni investici 26 mio USD a vysilaji jasny signal, ze jsou aktualne hottest ceskou online firmou. Zajimave by bylo znat jakou valuaci aktualni kolo financovani firme prirklo, s urcitosti to ale bude alespon $100 mio post-money. Tzn vsichni ctyri founderi aktualne drzi krasny, byt zatim paper profit, ve stovkach milionu Kc. Bude zajimave sledovat dalsi smerovani SB, treba se totiz treba za dva roky dockame i IPO.

A dneska navic jeste Brand Embassy, vedena hezouny Vitkem Horkym a Damianem Brhelem, ohlasila investici 1 mil USD od Spread Capital a Rockaway "mrnouse" Jakuba Havrlanta. Jinak BE se kdysi zucastnily prvniho behu Startup Yardu, ktery nyni v ramci tehle transakce exituje.

Obema firmam velka gratulace, delate nasi zemi krasnou reklamu!

The year of the cross-sell

16. února 2014 v 0:44
Letos jeden z nasich velkych cilu v ePojisteni.cz je silne zapracovat na cross-sellovych aktivitach. Tzn vytezit nas velky kmen zakazniku a nabidnout i radu dalsich sluzeb jako energie, hypoteky, mobilni volani apod. Prvnim malym kruckem je nova sekce Uspory na epojisteni, ktere je propojena uzce s nasim portalem Uspory.cz. Jinak taktez uz bezi nas novy virtualni operator. Uvidime jak se nam bude v tomhle ohledu darit.

Seznam vstupuje do Kupi.cz

6. února 2014 v 13:45
Seznam vstupuje do Kupi.cz, inteligentniho agregatoru letakovych akci. Kupi.cz si za posledni rok vybudovalo velmi slibnou pozici na trhu, ale zatim monetizace drhla, hlavne kvuli backwardnessu supermarketu. Nicmene se Seznamem v zadech by melo byt podstatne snazsi to zlomit a zacit pracovat na tom aby supermarkety presmerovavaly rozumnejsi cast ze svych obrich letakovych rozpoctu do Kupi.cz. Jenom kdyby se v pristich trech letech podarilo ukousknout 10%, tak to bude krasne ziskovej biz. Jinak congrats to Mr. Kadlcik and Kopcil.

Nova expozice "podvodne drahokamy"

5. února 2014 v 14:22
V Mineralii jsme vcera v muzeu zpristupnili novou expozici "podvodne mineraly". Podarilo se nam ziskat cast rubinu a smaragdu, ktere kdysi podvodnici v divokych devadesatkach davali bankam do zastavy vymenou za miliardove uvery. Kuprikladu tady jak vidite tyhle dva kufriky, tak proti nim jedna banka vyplatila 400 mio uver. Vice zde v clanku.

Cekani na velkou ranu vs. prubezny prijem

1. února 2014 v 17:13
Dneska lehky zamysleni nad tim, jak je clovek motivovanej kdyz vsechno podrizuje jedny velky rane (exitu) vs. tomu, kdyz ma prubezny prijem.

Ja jsem takovej ten druhej pripad. V podstate muj hlavni biz - domeny - se uz pred par lety dostal do bodu, ze uz nebylo smysluplny cele prijmy reinvestovat do dalsich domen, takze mi vznikal prebytek, kterej jsem mohl pouzit na jiny investice nebo na spotrebu. Navic domeny tak nejak fungovaly samy, nebylo nutno nic budovat apod. Kdyz clovek logicky dojde do tohohle bodu, tak zacne byt podstatne mene motivovanej, nepotrebuje nutne dalsi penize (respektive kazda ta dalsi koruna ma z pohledu uzitku mensi hodnotu nez ta predchozi), zacne lenivet, vazit rozhodnuti z toho pohledu, jestli mu to nezmeni jeho pohodlnej zivot apod. Na druhou stranu, tim jak ty penize prichazeji prubezne, tak je schopnej se na to trosku lip adaptovat. Proste se z toho nezblazni, kdyz jednou mu po prodeji firmy pristane na ucet treba miliarda. Apropos - tohle neni vubec easy.

No a pak je ten druhej pristup. Tzn neco budujete, vsechno reinvestujete zpatky do firmy, typicky tam mate ve firme investory (pro ktery je vyhodny, aby vas udrzovali hladovy), vsechno je podrizeno agresivnimu rustu a budovani exit value. Ale dost pravdepodobne pracujete za manazerskej plat. Ale pak jednou (muze, ale nemusi) prijit ten velkej payday, kdyz ten svuj business prodate a dostanete rachu. Samozrejme ten level motivace, kdyz to mate takhle nastaveny, tak je samozrejme podstatne vetsi po celou tu dobu. A tlaci vas to budovat skutecne velky veci. No, ale pak si musite dat pozor na to, abyste se z tech penez, co jednou dostanete, nezblaznili a ustali to.