Vitez bere vse

13. dubna 2013 v 0:50
Na internetovym businessu me hodne fascinuje jedna vec, a je to markantnejsi nez v jakymkoli jinym sektoru, a to, ze v rade internetovych sluzeb plati pravidlo, ze vitez bere vse. Vsichni ostatni potom paberkuji nebo bankrotuji.

Samozrejme se to lehce lisi od sluzby k sluzbe. Nejmarkantnejsi je to imho u socialnich siti. Facebook bere vse, kdokoli ostatni nebere v podstate nic. Relativne podobny je to u vyhledavani. Google tiskne penize, druhej v poradi - Microsoti Bing - to dotuje miliardama dolaru. Muzeme se podivat i do Cech, treba na portaly. Seznam vydelava miliardu Kc rocne, dvojka v poradi centrum.cz, je ve ztrate. Jobs.cz naprosto dominuje HR trhu, vsichni ostatni sbiraji drobky apod apod.

Ale zase u jinych segmentu to tak uplne nemusi zase byt. Kdyz o tom premyslim, tak tahle "vitez bere vse" teorie se nejvic projevuje u segmentu, kde jsou za a) vysoke bariery vstupu a za b) je dosahovano velkych uspor z velikosti, za c) marginalni naklady na obslouzeni dalsiho zakaznika jsou minimalni a pripadne jeste za d) funguje tam nejakej network efekt (tohle prinesl do hry facebook).

Takze segmenty, kterych se to tak silene netyka a tudiz i treba dvojka a trojka na trhu muze rozumne vydelavat jsou veci jako e-commerce (cim vic niche, tim lipe), slevomaty, online media apod.

Treba u naseho ePojisteni.cz si myslim, ze spis to bude bliz tomu "vitez bere vse", ac teda ne tak extremne jako treba u vyhledavani. Uz dnes si myslim, ze ten trh online pojisteni je ve fazi, kdy treba nas nejblizsi konkurent bude mit mesicni trzbu jako my mame treba mesicni zisk. Kdybych to mel analyzovat tou mou vyse zminenou teorii, tak trh online pojisteni vypada nejak takhle:
a) bariery vstupu se kazdy den zvetsuji a zvetsuji - at uz treba narokama na procesy, zvysujicim se cenam trafficu
b) uspor z velikosti je urcite dosahovano, napr. lepsi podminky od pojistoven apod.
c) marginalni naklady na obslouzeni dalsiho klienta - ty jsou bohuzel pomerne velke, obsluhovat dalsi zakazniky = dalsi makleri na telefonu. Nicmene i v tom lze delat pokroky - casem ucit klienty aby si to uzavirali uplne sami online apod.
d) network efekt - ten tady samozrejme nefunguje tak jako u facebooku, nicmene v tomhle nasem businessu bych to srovnal s doporucovatelnosti lidi, tzn ripple efekt kvalitnich sluzeb

Kazdopadne je zrejme, ze ty nuzky se budou jeste vice v dalsich letech rozevirat.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Michal Michal | E-mail | 13. dubna 2013 v 1:20 | Reagovat

Né nutně. Pokud má infrastrukturu makléřů na telefonu zavedenu pro jiný obor , tak stačí jim jen doplnit znalosti a případně rozšířit. Navíc jim ten objem může stačit, protože ne vždy je výhodou být jedničkou.

2 Mike Mike | 13. dubna 2013 v 2:15 | Reagovat

Tak otázka ještě je o jaký trh se jedná a jakou má kvalitu (finanční hodnotu). Fanoušci na FB jsou asi jiní "zákazníci", jak třeba klienti ePojisteni.

Rozhoduje taky to, za co lidi chtějí obětovat čas a peníze.

3 Nikdo Nikdo | 13. dubna 2013 v 3:11 | Reagovat

Nastesti to cele vyvazuje xfaktor, tj. jakmile ma firma vic nez tri lidi, tak leva ruka prestava vedet, co dela prava. A faktor nazranosti, kde si saturovany manazeri/vlastnici nehlidaj byznys tak, jako kdyz si pujci prvni prachy na Lambo a tece jim do bot.

4 Jan Najvarek Jan Najvarek | Web | 13. dubna 2013 v 10:33 | Reagovat

Neznám úplně trh, ale nebylo před pár lety v tomto postavení top-pojisteni.cz a kde je ted?! Stačí usnout na vavřínech a nějaká dravá štika se v rybníku plných tučných kapříků najde....

5 anonym anonym | 13. dubna 2013 v 13:52 | Reagovat

Hlavní riziko pro epojisteni vidím v pokroku, kdy každá pojišťovna si dá formulář sama na web.

A teď jsem si proklikal pojištění nemovitosti: ep nabízí šíleně drahou Slavii (protože levný základ nemá nic) a AXU. Zadal jsem do google pojištění nemovitosti, první inzerát kooperativa na formulář, kde totéž (spíše více) za nižší cenu. Pravděpodobně proto, že mi dají slevu 20% za online, kterou by jinak dali jako provizi...

6 Martin Martin | 13. dubna 2013 v 16:42 | Reagovat

A jakej ma ePojisteni rocni zisk?

7 Vlkk Vlkk | 14. dubna 2013 v 0:20 | Reagovat

bariéry vstupu bych spíše viděl

a) knowhow lidí, co se do toho rozhodnou jít manažeři/IT/callcentrum

b) ti lidé tu teď nejsou (volní)..lze je zaplatit/vychovat, ale jsou to roky a miliony, než si každý sám vyladí experience

c) dominuje pouze jeden produkt..POV..zainvestovat a jít cíleně do ztráty až tří let může zahraniční investor stále a za poměrně pro něj malou částku "x mio EUR"

d) cena pojištění jde dolů nebo stagnuje..marketing náklady stále stoupají X opět nutnost peníze na marketing nákup nebo profit share s velkým mediálním hráčem.

e) v budoucnu se může stát, že kmen v POV bude rapidně ztrácet hodnotu X kdo bude jednička v etablování nového/jiného retail pojištění než POV..vyhraje do budoucna i POV..

f) v současnosti je silná bariéra vstupu dohoda s jednotlivými pojišťovnami..trh s POV je v podstatě nestabilní (dohoda velkých pojišťoven; vše na osobní bázi; malé pojišťovny nejsou strategickým partnerem vzhledem k velikosti jedničky online brokera..atd..)
X zároveň při vstupu silného investora, který na sebe naváže jednu pojišťovnu a dohodne se s jedním brokerem, je to v současném stavu zásadní obchodní karta..

8 Jan Kalabek Jan Kalabek | Web | 14. dubna 2013 v 22:53 | Reagovat

uplnej souhlas, z webshare to tak taky planujem. proste vitez bere VŠECHNO!

9 HP HP | 17. dubna 2013 v 1:47 | Reagovat

[8]: lol ze by se webshare stalo lidrem trhu, tomu snad ani sam neveris.

10 České Peníze České Peníze | E-mail | Web | 17. dubna 2013 v 13:45 | Reagovat

V určitých segmentech to platí, nicméně souhlasím že stačí málo a podmínky se změní. Např. dokonalejší formuláře na webech pojištoven, srovnávací reklama etc...
Apropo jak se ti zatím jeví mediální budování brandu epojisteni.cz? Poslední dobou mi příjde hodně viditelný od teleshopingu alá Loskuták na Nově až mediálního partnera Babovřesk na billboardech.

11 Vlkk Vlkk | 17. dubna 2013 v 23:19 | Reagovat

10:
..absolutně off faktory bez relevatního lead genu se vším všudy..
..budování brandu v síle distribučního kanálu, jakým stále net je, tedy malém. Je také absolutně off..bez propojení/efektivního vybudování offline sítě je budování brandu spíše kratochvíle než cokoliv jiného..

12 FckThmAll FckThmAll | E-mail | 19. dubna 2013 v 16:30 | Reagovat

Jak jsi prisel na to, ze FB bere vse? Vzdyt to neni vubec pravda. Jinak Bing taky neni druhy v poradi, koukni se na asii a v US dela vic nez Bing i Yahoo. A pak tam zaverem domotat ten slavny seznam je opravdu zvracene. dvojka v poradi je mafra snad ne? a proc si myslis, ze vyhledavani bere Seznam? vzdyt je to 50/50 tak dva roky. a to epojisteni ze bere trh je taky divny. kdyz se budes pomerovat s porovnavacema, tak asi jo, ale kdyz sectes jednotlive prime prodeje, tak taky nemas ani pulku a nebo jo? tenhle post mi prijde jak od uplne nekoho jinyho. nekoho, kdo si potrebuje neco namluvit a opira se obecny zvasty, ktery nekoresponduji s realitou. kdo to psal?

13 Jimmy Jimmy | 21. dubna 2013 v 3:20 | Reagovat

Yahoo is almost dead.

14 Ремонт холодильников lkeefe Ремонт холодильников lkeefe | E-mail | Web | 9. května 2017 v 18:22 | Reagovat

It slipped my mind what she asked me.
I'm really surprised that.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama