Disrupce taxi bizu anybody?

19. března 2013 v 1:49
Nechapu proc v Cechach jeste nekdo nerozjel poradne disruptivni sluzbu na taxiky. Za to vsichni jsou ted posedly food delivery, co do toho slaplo damejidlo.cz, minimalne tri dalsi lidi mi rikali, ze to chteji delat taky. Podle me ten taxi biz je daleko lepsi nez nejaky food delivery, protoze budete ciste delat marketplace, zadnej opruz s logistikou apod.

Idea je jednoducha. Mobilni appka pro spotrebitele, kde si zadaji odkud kam chteji jet. V ten okamzik tu poptavku dostanou vsichni taxikari co maji tu appku v nejakym radiusu a maji rekneme 3 minuty na reakci - napisou za jak dlouho tam muzou bejt, kolik za tu cestu chteji (fixed price) a jaky maji auto. Spotrebitel si pak vybere jednu z nabidek a je hotovo. Myslim, ze takova unosna provize za matchovani tech nabidek v tomhle taxi bizu je cca 15%.

Jak je ten biz velkej? V Praze pocitam 5000 taxikaru a prumerna trzba 35 tisic mesicne kazdej, tzn 165 mio Kc mesicne utraceno jenom v Praze strizlivi odhad. Pocitejme v celky republice by to mohlo byt 500 milionu mesicne. Navic podle me muzete zasahnout i jinou cilovku rekneme nejakyho executive transportu kdyz tam bude tenhle bidding tak firmy tam budou davat rekneme i poptavky na vetsi cesty typu Praha-Brno.

No kdyby se vam na tu platformu do roka od spusteni podarilo dostat 10% tohohle bizu, tak to mate nejakych 7,5 mio marze mesicne, coz uz je velmi slusny. Dostat food delivery biz na 7,5 milionu marze je podle me x-krat slozitejsi.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Libor Libor | E-mail | 19. března 2013 v 2:14 | Reagovat

A do tenhle systém? www.taxiagent.cz

2 Snoblondrei Snoblondrei | E-mail | Web | 19. března 2013 v 2:17 | Reagovat

V jednom taxi byznysu ma prsty Ondra Raszka, je to presne to o cem mluvis, jen nevim v jake jsou fazi.

3 Igor Igor | E-mail | Web | 19. března 2013 v 5:58 | Reagovat

S tymi percentami to je taky klasicky startupovy failovy vypocet :)

Nam keby sa podarilo ziskat len 0,1% trhu tak je to $2,4mld rocne.

4 Mike Mike | 19. března 2013 v 6:31 | Reagovat

Na každým druhým hajzlíku v hospodě máš reklamu na nějakou takovou Taxi related APP. Trh už je dávno rozebrán, tak klídek a tabáček :-)

5 eM eM | 19. března 2013 v 7:32 | Reagovat

Mike: a ktera z tech app funguje tak, jak je popsano v clanku?

6 Roman Roman | 19. března 2013 v 7:38 | Reagovat

Zakladna chyba je, ze dnesny system vysielaciek funguje super. Presne zodpoveda rozumu vacsiny taxikarov a filtruje problemove typy zakaznikov uz na urovni dispecingu. Takze nejake aplikacie? why?

7 Mike Mike | 19. března 2013 v 8:03 | Reagovat

[5]: A musí ta APP fungovat dle bláznivého popisu nahoře? Barta měl asi evidentně zase popito, že tady blábolí nějaké nesmysly.

Jedna APP dokáže třeba detekovat tvoje místo a nemusíš ani zadávat, odkud chceš jet. No a každý, kdo někdy jel taxíkem, tak ani takovou APP nepotřebuje, neboť má v mobilu 2-3 čísla na nějakou spolehlivou taxi službu a obvykle ho cena nezajímá. Potřebuje se jen rychle dostat domů ;-)

8 blesk blesk | 19. března 2013 v 8:07 | Reagovat

Ta app ma smysl leda tak v Praze a v Brne. Ziju na Kladne a kdyz bych chtel tagem prejet z jedne strany mesta na druhou vyjde me to kolem 200. +- desetikoruny. Je jedno jakou spolecnosti bych jel. A autopark? Nove Octavky nebo AAA Auto bastl, jenze na tak kratkou vzdalenost mi je stejne jedno cim jedu. Nema smysl pouzivat nejakou appku. Myslim ze u ostatnich strednich a mensich mest to bude podobne. Taxikari tu maji hluboko do kapsy.

Jediny smysl by to melo pro firemni klientelu, ktera by se mohla chtit prepravovat na delsi vzdalenosti.

9 honza honza | Web | 19. března 2013 v 9:55 | Reagovat

JB si asi poslechl tuto přednášku, kde o takové aplikaci H.Martínek mluví a byla přidána 12.3. Takže opět nic nového.

10 honza honza | Web | 19. března 2013 v 9:55 | Reagovat

http://sprednasky.cz/honza-martinek-neposlouchejte-co-se-rika/

11 Michal Illich Michal Illich | 19. března 2013 v 10:52 | Reagovat

V prvním ročníku StartupYardu dělal Zdeněk Farana Taeksi, což bylo přesně ono. Dodnes si myslím, že byla velká chyba, že s tím seknul.

12 snoblondrei snoblondrei | E-mail | Web | 19. března 2013 v 11:22 | Reagovat

je úplně šílené srovnat ČR a naše myšlení a naše přednášky z Barcampu co lidi hltají jako banány za socíku a "obyčejnou" jaw-dropping přednášku od světové kapacity VC Johna Doerra aneb "John Doerr: 700 Investments, 192 IPOs, 375,000+ Jobs Created" http://www.youtube.com/watch?v=exSZDVXlBnc  ... Mě osobně tyhle pseudodiskuze od pseudorádobywantrepreneurů docela nebaví. Ano Taxi na svůj disrupt čeká, ale sakra ten mindset tu v ČR je fakt hrůzostrašný. Že by málo sluníčka?:)

13 Tonyk Tonyk | E-mail | Web | 19. března 2013 v 12:06 | Reagovat

Nechapu proc v Cechach jeste nekdo nerozjel poradne disruptivni sluzbu na taxiky... Protože Kvasnička. Jestli je tenhle biz životaschopnej zjistíš celkem snadno. Dej si schůzku s Jirkou a pokud tě v tom podpoří, tak z toho uděláš zlatej důl, pokud bude proti, tak to nikdy nerozjedeš...

Mimo Prahu je to celkem neživotaschopný.

14 jenda jenda | Web | 19. března 2013 v 13:12 | Reagovat

(13) asi tak nějak

15 schickelgruber schickelgruber | 19. března 2013 v 14:48 | Reagovat

[1]: to vypada pekne, neco takovyho jsem presne mel na mysli, ma to ale nejakou trakci?

[2]: v jakym?

[4]: nesmysl, tady jde o ten reverse bidding coz je hlavni diferencni faktor

[6]: kdyz budes mit masu zakazniku tak ridici budou chtit tvuj business

[7]: obvykle ho cena nezajima - tady je kamen urazu tvyho uvazovani

[8]: jo, smysl to nejspis ma rekneme tak v peti ceskych mestech, kde je 100+ taxiku

[9]: to skutecne ne

[11]: jo, ale ten nebyl schopen exekuovat bohuzel

[13]: nerek bych, podivej se jako trakci chytil modry andel svoji diskotni politikou

16 TomasSeveryn TomasSeveryn | 19. března 2013 v 15:39 | Reagovat

Ono je to vlastně takový agregátor dispečingu a "dispečing" sám o sobě.

[13]:[15]: Modrý anděl ano, ale nějaká overall služba pro distrupci hodně visí na akceptaci v A(odhadem 1/5 "trhu"):)

taexi na to jde jinak, vždy domluví jedinou službu a tu nabízí(imho)

Mám zkušenosti s integracemi s asi 6 taxislužbami a zásadní problém je neochota (a technická schopnost) řidičů. Ale zřejmě tohle odlišné myšlení, kterým většina z nás hodí do koše myšlenku je důvod proč jsme čočkaři a tady mistr pokeruje 1M vs 2M :)

spíš bych viděl zajímavlou příležitost obrácenou o 180 stupňů - za chvíli začnou býát řidiči přetíženi zdrojem poptávek (dispečing, taxiagent...) tak udělat nějaký join tak aby měl jediný rychlý přehled kde jsou poptávky aby nemusel přehazovat mezi aplikacema(a něco mu uteklo) to mi přijde jako value added service

17 Igor Igor | E-mail | Web | 19. března 2013 v 15:57 | Reagovat

Tak som checkol trochu inside info z taxi segmentu SK:

Zacina sa rozsirovat ako mor "flat fee" taxi. V KE €3 flat fee po celom meste (zo zaciatku dokonca ani nemuseli mat taxametre kvoli flat fee). Majitel ma v KE z tohto biznisu mesacne €50K ciste a vacsinu trhu. Po cca 2-3 rokoch fungovania prechadzaju na tento model aj ostatni konkurenti (musia). Rovnako to bezi na celom vychode a strede SK, posledne mesto kde sa drzi KM based model je BA.

Myslim ze je otazka casu kedy to dojde do CR a tym padom budu podobne app na nic. Skor by som odporucal zalozit flat-fee taxi centralu v Prahe - malo by to vediet spravit €200-300K mesacne ciste...

18 Warlock Warlock | 19. března 2013 v 16:07 | Reagovat

Nejvetsi problem vidim jako skoro u vsech businessu - jak prekonat critical mass zakazniku a ridicu, kteri nejsou jeden bez druhyho.

19 Tomáš Čupr Tomáš Čupr | E-mail | Web | 19. března 2013 v 17:36 | Reagovat

Souhlas s Honzou. Jen člověk nemůže dělat všechno. V logistice (jak zboží, tak zásilek) je v ČR obrovskej prostor.

20 Rory Rory | 19. března 2013 v 17:37 | Reagovat

Hele, sedím v hospodě, chci zavolat taxíka a hodit do centra. Potřebuji nějakou aplikaci nebo mi stačí říct číšníkovi, ať mi zavolá taxíka? Fakt si někdo myslí, že má cenu něco takovýho dělat???

21 John_Doe John_Doe | 19. března 2013 v 20:47 | Reagovat

No, mě osobně by se docela líbila myšlenka, kdy si prostě aktivuju aplikaci, která mě na mapě zaměří zviditelní po taxikáře i vice versa, pak už jedplnit informace o ceně a nějaké prolinkování uzvřených objednávek na mapě aby ke mě nepřijel 20 taxíků.

Rozhodně by to customerovi usnadnilo to otravné volání taxíká a vysvětlování kde jsem a kam chci. Kdo jezdí taxíkem alespon 2 krát týdně mi dá za pravdu.

22 Nikdo Nikdo | 19. března 2013 v 20:57 | Reagovat

Uplně bych z toho odstranil řidiče a řešil to jen na úrovni dispečinků kteří v appce kápnou na kšeft podle volnýho řidiče, domluví a dají vědět řidiči.
Řidič nebude mít čas a ani chuť se o to starat.

Co je vidím problém - jak z toho získat prachy? Ono je sice hezký, 10% z celku, ale jak to efektivně vybírat?
A pak by taky bylo třeba přesvědčit jednotlivý taxislužby, že maj dispečerovi tuto aplikaci používat, platit z toho provize, neučit zaměstnance to používat,...

Idea je to pěkná a snad by se to mohlo někomu povést (není to tak dávno co jsem sháněl taxíka, obvolal jsem asi 4 největší v Brně a všechny mi řekli že nemaj nikoho volnýho - v týdnu večer).

23 Samcheas Samcheas | 19. března 2013 v 21:24 | Reagovat

[11]:no nevidim do toho, ale treba v te dobe na to jeste nebyl trh pripraven (vem si kolik taxikaru tehdy melo chytre mobily a kolik jich je ma dnes).
sami ve firme ted prehodnocujeme stare napady, ktere treba drive byli neproveditelne a zkoumame jak doba pokrocila (hlavne u poskytovatelu = v tomto pripade taxikaru)

24 Krajda Krajda | 19. března 2013 v 21:25 | Reagovat

Klicova otazka zni, jestli za to budou taxisluzby ochotny tech 15% platit pri jejich dnesnim vytizeni aut - mas tohle nejak zjisteny? Zrovna treba Modry Andel ma auta natolik saturovany, ze ho to mozna zajimat nebude...

25 Nikdo Nikdo | 19. března 2013 v 23:22 | Reagovat

Tak i kdyby to nebyly uplne nerealny cisla, tak druha vec je co to udela s trhem. Jednak pujdou ceny dolu, jednak tech 15% pujde do rite a na ci ukor? Pokud by to vyuzivalo hodne lidi tak se stane to samy co se slevomatama. Slim and Go nestacilo?

26 eM eM | 20. března 2013 v 7:48 | Reagovat

To je ono ne?

Uz sem to videl na nejakych taxicich..

M

TaxiAgent
Mobilní aplikace pro iPhone a iPad + webový portál taxiagent.cz
TaxiAgent je mobilní aplikace, která nabízí možnost rychlého a pohodlného objednání nejbližšího nebo nejlevnějšího vozu taxi. Unikátní vlastností služby TaxiAgent je přímá komunikace s řidiči taxi bez prostředníka v podobě dispečinku, pasažéři tak šetří čas i peníze. TaxiAgent nabízí přehledný mapový pohled na taxíky nacházející se v okolí. K jednotlivým vozům jsou pak k dispozici informace o ceně, trase jízdy, času dojezdu, fotku vozu a hodnocení řidiče. Objednávky míří z aplikace míří přímo k řidiči. Zákazníci mohou taxi objednat také prostřednictvím webu www.TaxiAgent.cz.
Součástí řešení je také aplikace TaxiAgent Driver určená pro řidiče taxi. Prostřednictvím této aplikace řidiči přijímají objednávky a komunikují se zákazníky.

27 Roubenka Roubenka | Web | 20. března 2013 v 12:06 | Reagovat

Nesmysl jako kráva. Zkus si někdy vyzkoušet jaké je to být taxikář nebo se jich zeptej a pokud budou upřímní, tak se ti vysmějí.

28 Franta Franta | 20. března 2013 v 14:42 | Reagovat

Pravá disrupce bude dovést 1000 Indů, co budou jezdit ochotně a za polovic :)

29 Nikdo Nikdo | 20. března 2013 v 14:57 | Reagovat

[28]: Problém by bylo jim získat víza tak aby to neprasklo :-)

30 Kdokoliv Kdokoliv | 20. března 2013 v 18:41 | Reagovat

[29]: Když ti Indové budou mít VŠ, tak víza dostanou v pohodě a můžou na 1/2 úvazku dělat java programátory a na 1/2 úvazku jezdit rykšou jako taxikáři. Dokonalej business model pro nový startup :-)

31 maros maros | E-mail | Web | 21. března 2013 v 3:51 | Reagovat

35k na mesiac je hoodne strizlivy odhad.
Taxi neni uplne komodita. Auto, chovani ridice, turba, dochvilnost, voleni trasy.
Uz hovorime o bodovom systeme a hodnoceni ridicu.... Neni easy ked ides domov z kalby pozerat kolko ma clovek hviezdiciek.
Inak taxisluzba nevidi taxikarovi do trzieb. Odvadza sa bud za "lead" alebo za denny prenajom vysielacky (15-40kc za lead podla odberu leadov, auta. Pripadne priamo za peenajom vozu 1000 na den).
Par mesiacov som v tom sedel 12-14, mesiac pod 100kbsom nemal.
Tak a teraz si spocitaj kolko odhadujes na marketingovy fight plus potrebujes niekoho kto tomu rozumie aby ti tam niekto jazdil (vacsinu taxisluzieb si na zaciatku rozbehli sami majitelia, pretoze je to sakra tazke). To nechce disruptovat ten business. To chce dohodu s bankou na leasing vozov, 3 az 5 mio na prvy rok marketingu a skocit do toho. Skus si skocit zo srandy na pohovor do andelov ci speedov a uvidis s kym by si bojoval. Su to vsetko byvali taxikari ktori boli v spravnu chvilu na spravnom mieste. Andel a speedi su jedni a ti isti ludia. City sa jak tak drzi a kurieri ti padaju. To nechce disruptovat, ale ovladnut.

32 Marek Marek | 21. března 2013 v 13:00 | Reagovat

[31]: ty ses ten cobolackej hnup co nasekal dluhy 10mio+ za slimngo a mas jeste drzost tu rozdavat moudra?

33 xxxhrac xxxhrac | 25. března 2013 v 23:22 | Reagovat

Nápad super... V čr sice existuje podonbnej pricnip, ale nic globálního, já chci ale používat stejnou aplikaci v ČR jako v New Yorku... Cílit na celej svět by bylo fajn, taková aplikace neexistuje nikde a je to obrovská díra na trhu, všude... Zacílit na hlavní světová města... Případně to spojit s mlm systémem

34 Jarka Jarka | 31. března 2013 v 10:16 | Reagovat

Proc je takovy zamer nesmysl. Jednoduse proto, ze pocet lidi, ktery by ho vyuzival, se nebezpecne blizi prazdne mnozine.

Taxiky ziji z nasledujicich skupin, ktere se mohou i castecne prekryvat:
- chronicti jezdici texikem, kteri bud maji sveho "osobniho" taxikare nebo zakaznickou kartu velkeho dispecinku
- firmy, ktere maji taxiky za levno a na fakturu
- nahodni zakaznici, co si mavnou na auto nebo si si ho vezmou ze staflu protoze resi nejakou akutni situaci
- ozralove a ozralky, co jdou z podniku ve furaintske nalade

Par geeku a kolenovrtu v jedne osobe, co by smatrali po dispeji v nejake aplikaci, kdyz si chteji zavolat jednou za uhersky rok taxika by to nevytrhlo. Proste zamer, co se naprosto miji s cilovou skupinou, nebot ti, co by takovou aplikaci byli schopni a ochotni vyuzivat taxikem skoro nejezdi.

35 classic classic | 1. dubna 2013 v 11:11 | Reagovat

[17]:
to je systém se kterým jsem se poprvé setkal v Eilatu někdy před 10ti lety. Vlezeš do taxíku a kamkoli jedeš, zaplatíš 10 NISů (tedy asi 50), ale řekl bych, že to má smysl jen ve městech, kde je ta cena z logiky věci (kvůli rozloze) v podstatě vždy ty cca 3 E.
V Praze je pro takovouto službu příliš velký možný cenový rozsah. Ale možný je všechno.

Jinak zajímavý je uber.com

36 Curious Curious | 2. dubna 2013 v 0:22 | Reagovat

neni to tohle https://www.taxiagent.cz/ ?

37 Tomáš Formánek Tomáš Formánek | E-mail | Web | 29. dubna 2013 v 22:53 | Reagovat

Honzo, trefil ses. Uber rost jako z vody.

Uber Is Growing Faster Than eBay Did
http://techcrunch.com/2013/04/29/benchmarks-bill-gurley-uber-is-growing-faster-than-ebay-did/

https://www.uber.com/

38 Ремонт холодильников lkeefe Ремонт холодильников lkeefe | E-mail | Web | 9. května 2017 v 19:39 | Reagovat

After her death, he left town for good.
annoyance.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama