Ceska republika potrebuje statni mezzanine fond, ne stupidni seed fond

2. února 2013 v 23:35
Jiz historicky byly Cechy prumyslova velmoc a myslim si, ze nase hospodarstvi by na prumuslu, ovsem s vysokou pridanou hodnotou, melo stat. Mame pro to pomerne idealni podminky. A vzorem pro Ceskou republiku by mel byt nemecky Mittelstand, obrovsky pas, prevazne rodinnych prumyslovych firem, ktere se zameruji na presne strojirenstvi, vyrobu vsemoznych i nemoznych stroju apod a jsou svym zpusobem jednim z hlavnich piliru nemeckeho hospodarstvi.

Nemecky Mittelstand ma ale jednu znackou vyhodu v kapitalovy sile, tim, ze uz ty fabriky vede x-ta generace, tak se jim za ty desitky let podarilo naakumulovat solidni zaklad kapitalu. Logicky tuhle vyhodu ceske podniky nemaji.

Podle me je treba jim tedy vypomoct, ne ale stupidne formou ruznych dotaci apod, ale chytre.

Takovym chytrym napadem by mohl byt statni mezzanine fond. Funkce tohohle fondu by mela byt poskytovani mezzanine kapitalu stredne az stredni velkym prumyslovym podnikum s velkou pridanou hodnotou (tzn zadne montovny), ohranicil bych to rocnimi trzbami 300 mio az 10 mld.

Mezzanine kapital je v podstate takovej hybrid mezi equity a dluhem. Je to v podstate juniorni dluh, ktere sedi v capital structure tesne nad equitou ale je juniorni vuci treba bankovnimu dluhu. Jinymi slovy supluje/doplnuje equitu, ale neni to cista equita. Diky temhle vlastnostem je samozrejme podstatne drazsi nez bankovni financovani.

No a idea je takova, ze diky pristupu k mezzanine kapitalu by nase prumyslove podniky mohly podstatne rychleji expandovat. Budu to mozna ilustrovat prikladem pro lepsi moznost pochopeni.

Nejaka fabrika ma zajem rozsirit svoji vyrobu stavbou dalsi vyrobni haly. Naklady jsou rekneme 300 mio Kc. Typicky bude fabrika potrebovat 100 mio vlastnich penez (equity) a 200 mio doda banka treba za 4% p.a. A tady muze ted vstoupit do hry ten mezzanine fond - fabrika misto 100 mio vlastnich tak by ji stacilo 50 mio Kc, 50 mio za 15% p.a. ziska od statniho mezzanine fondu a 200 mio Kc od banky.

Bottom line je ten, ze ta firma misto 100 mio potrebuje jenom 50 mio na postaveni nove vyrobni haly a to je sakra rozdil - protoze ji bude schopna postavit podstatne drive. A nebo muze vyuzit vlastnich 100 mio, vzit si 100 mio mezzanine a postavit tu vyrobni halu 2x vetsi. To by byl krasny efekt, ktery by statni mezzanine fond mohl docilovat.

Jsem presvedcnem, ze idealni alokace pro mezzanine fond by byla tak 5 mld Kc rocne ze statniho rozpoctu. Tehle 5 mld muze mit za nasledek radove jeste 3x vetsi navazane investice a samotny efekt tehle 5 mld bude extra 10-20 tisic pracovnich mist rocne. I kdyby se tech 5 mld nevratilo s uroky (o cemz jsem presvedcen, ze by to slo), tak se to statu krasne vyplati na zdaneni subdodavek investic, dani tech extra 20.000 zamestnancu apod.

No, v hantyrce ekonomu, myslim si, ze by to melo krasny multiplikacni efekt. Co si o tomhle napadu myslite?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 HAHA HAHA | 3. února 2013 v 1:46 | Reagovat

A proč by to nějaká fabrika dělala a proč by stavěla nějakou novou halu, když v "hantýrce ekonomů" je výhodnější investovat do bulváru, domén a jiných sraček? :-)

2 fuckfuckfuck :) fuckfuckfuck :) | 3. února 2013 v 2:10 | Reagovat

Uprimne me porad neprestava fascinovat jedna vec. Na jednu stranu jsi si zajistil dejme tomu unikatni prijem vystaveny na podnikani. Na druhou stranu jsi porad levicovy idiot. A to je to co prave porad nechapu a nabizi se 3 alternativy :)

1. Jsi nadprumerne inteligentni clovek, ktery je iracionalne zatizeny na levici.

2.Jsi hlupak, co ma jednostranny autisticky talent na veci podobneho razu jako investice do domen

3. Jsi uplny idiot co sveho zivotniho uspechu dosahl souhrou neuveritelnych nahod.

Legracni je, ze vzhledem ke vsem predchozim postum jsou ty 3 alternativy stejne pravdepodobne. Dukazem budiz ze jsi vystudoval ekonomii a stejne ti prijde racionalni propagovat tu takovou sracku :)

3 kapr kapr | 3. února 2013 v 2:41 | Reagovat

[2]: pravda, jedine co ma smysl je Rakouska skola, klasici a Friedman... jeste na Bastiata sem zapomnel...

me to prijde vcelu legitimni a fajn alternativa k ostatnim zpusobum financovani.... otazkou je ta velikost statniho fondu aby nebyl pretlak firem co o to budou zadat a muselo se pak extra vybirat ktera to dostane...

4 Já | 3. února 2013 v 2:55 | Reagovat

Nevim a neprijde banka a ze bud vam dame 4%pa bez mezzaninu nebo 8%s mezzaninem protoze je to pro nas vetsi riziko?

Tak nejak se take bojim ze tu ani takove nezanedbatelne mnozstvi expandujicich firem neni aby to melo vubec efekt se tim zabyvat.

5 realcapr realcapr | 3. února 2013 v 10:17 | Reagovat

[3]: ano, firmy  a spolecnost potrebuji predevsim minimum statnich zasahu a co nejvyssi miru konkurence

jediny co bude fajn:), tak to kdyz si svoje zcestny nazory nechas pro sebe

6 jd jd | E-mail | 3. února 2013 v 10:29 | Reagovat

jenom letmym pohledem me napada asi 10 situaci ve kterych se to posere, toto je pro CR naprosto nefunkcni koncept. V prostredi neceho tak rozsahleho jako je stat se ty penize akorat kazdy pokusi ukrast a banky to stejne za vlastni kapital nebudou povazovat takze zamysleny efekt nebude.

7 snoblondrei snoblondrei | E-mail | Web | 3. února 2013 v 13:37 | Reagovat

Honzo myslím, že ČR by úplně stačil jednoduchý, efektivní právní rámec ve kterém bychom mohli tu ekonomiku rozproudit. Na jakékoliv jiné rádoby efektivní zásahy státu bych moc nevsázel. Taky si myslím, že naše generace aktuální situaci a náladu výrazněji nikam neposune. Je zapotřebí aby se politické moci chopili lidé narozeni řekněme v 90.létech, kteří studovali a poznali západní kultury, byli odnarození svobodní, nezažili komunismus a nemají škraloupy z dob kupónových privatizací. Reálně řekněme, že od roku 2040 bychom mohli při usilovné práci začít pociťovat trochu patriotismu, skutečné hrdosti na ČR. Tak nějak to cítím.

8 VK VK | Web | 3. února 2013 v 14:49 | Reagovat

Stát a byznys nejde dohromady. Stačili by to rozkrást dřív než by stihli investovat.

9 Cappy Cappy | E-mail | 3. února 2013 v 15:27 | Reagovat

Mozna, ze kdyby si nekteri precetli ten clanek dvakrat...

No faktem je, ze z ceskeho dejepisu se nedozvime, ze Ceskoslovensko, potazmo Ceska Republika, ma skutecne dlouhodoby problem s nedostatkem kapitalu. Pri vzniku republiky jsme zdedili devalvovanou rakouskou korunu, hned nasledujici hospodarska krize nase hospodarstvi poslala do sra*ek. Pak prisel Hitler, ktery si odvezl dulezite tovarny, i zlato z bank, vojenska produkce pro Nemecko vycucala surovinove zdroje tak, ze se tu po valce nedalo nic vyrabet (protoze nebylo z ceho), takze napriklad existuji vtipne historky o tom, jak zkouseli vyrabet nosne ramy pro auta z kovovych ramu starych posteli, nacez jim to v zatackach praskalo a pasazeri drhli zadkem o silnici. Pak prisel Stalin, a jediny ukol Ceskosloveska bylo zivit Ruskou valecnou produkci pro valku se Zapadem. Prvni statni bankrot v roce 1953 - vtipne vydavany za "menovou reformu". Nasledoval konec volne smenitelne CS Koruny, pak socialismus, pak male oziveni na sklonku sedesatych let a pak dlouhe roky stagnace a nesplnenych petiletek - doprovazenych, jak jinak, vzorne kladnymi vysledovkami statniho rozpoctu - od zakladu postavenem na machinacich ve statnim ucetnictvi, brilantne ospravedlnene slovy Ing. Leopolda Léra CSc, toho casu dlouholeteho zamestnance ministerstva financi CSSR, a ministra financi v letech 1973-1985, cituji: "...toto pocinani vytvari zdani radneho statniho hodpodareni, a obyvatelstvu se to libi"... V 80. tych letech jsme se propadli mezi rozvojove staty. Vyrabeli zmetky typu Skoda 120 (kde z pod palubky cumely draty, pedaly nebyly v ose s volantem, kufr se dal otevrit jen od spolujezdce atd.). Zadluzeni v roce 1985 bylo na urovni 108,8% HDP (hadejte kolik melo Recko pred krachem..). Po odecteni pohledavek jsme meli 4 miliardy dolaru zahranicniho dluhu. Temer zadnou dalnicni sit, zadne penzijni fondy, zadne cisticky odpadnich vod, zato jednu odsirenou elektrarnu, prumerne stari stroju a vyrobnich zarizeni v tovarnach 11 let a stupen opotrebeni v prumeru 57%. V roce 1989 melo CSSR do totalniho bankrotu cca 1,5 roku a pro ty "co vedeli" prislo predani moci prave v cas - rozprodavat a privatizovat musel nekdo jiny a vsechny prusery s tim spojene si vyzral on (potazmo my). Za luxusni bonus muzeme povazovat dolozku, ze se o minulosti nebude mluvit, natoz o ni vyucovat - a snad v ramci humanismu alespon muzeme s povdekem konstatovat, ze se tu nestrilelo.

Ale k tematu - stezejni vychodisko je, ze koncept dani selhal. Totalne. Je obrovska propast mezi tim, co chteji podnikatele (nebo zamestnanci) davat statu - a tim, co by stat od nich chtel (potreboval) k tomu, aby se vubec udrzel v chodu. Budou obrovske tlaky ze vsech stran na "znarodneni" (samozrejme) ciziho bohatstvi, aka zdaneni 100 (a vice) procent. Pritom stat ma potencial byt pasivnim "akcionarem" v jakemkoliv businessu, presne napriklad po vzoru automobilky VolksWagen - a toho bych se drzel. A jedine co to chce jsou dobre zakony na toto tema (prosim neplest "rules" a "regulations") nebot vsechno dalsi je jenom prilezitosti ke korupci. Jinak ta vize, aby stat nekam daval penize, je opravdu hrozne, hrozne nebezpecna, protoze stat ridi politici, kteri vedi pendrek.

Dam priklad. Ted jsme na prahu 4. prumyslove revoluce. Bude se zasadne menit, jakym zpusobem se vyrobky vymysli, jak se vyrabi, jak se distribuuji. Ty staty a zeme, ktere na to budou pripravene, nebudou znat pojem chudoba nebo nezamestnanost. Zeme ktere nebudou schopne pruzne reagovat na tuto zmenu, budou na tom presne opacne, a budou mit nezamestnanost pres 50 a vice procent = socialni katastrofa. Slyseli jste nejakeho politika o tom mluvit? Nebo nedejboze predstavit plan, co by se melo prave ted udelat? Ja ne. Ale treba maji pocit, ze nas zachrani statni maturity...

A montovny = fabriky = jadro ekonomiky. Tady nekdo prisel s pejorativnim pojmenovanim "montovny", aniz by chapal pointu. Proste zavody finalni montaze jsou svym druhem monopol v dodavatelsko odberatelskych vztazich. Uz nejmene 100 let. Dnesni specializovane montovny maji vynosy i pres 300 procent p.a. VolksWagen je taky montovna a zjevne to nicemu nevadi..

10 man1k man1k | 3. února 2013 v 16:26 | Reagovat

[9]: Vicemene souhlas, az na ty montovny (tenhle problem je aplikovatelnej i na offshory).

Jejich nesporna vyhoda je, ze vytvarej pracovni mista a stat zkasiruje tu masu a usetri na socialnich davkach, takze win-win.

Jejich zasadni pruser je v tom, ze nevytvarej zadnou lokalne zdanitelnou pridanou hodnotu, veskerej cash vygenerovanej montovnama je danenej v zemi kde sedi materska firma.

Z tohodle je jedina cesta plosny snizeni danovyho zatizeni na takovou uroven, aby se to matersky firme vyplatilo to danit v CR, cimz by se vykompenzoval propad prijmu od zamestnancu, stat by byl vicemene na svejch a zivotni uroven by se realne zvedla. Tenhle celej koncept ma ale jednu zasadni vadu, ze preklopit ekonomiku do tohohle modu by stal nessmysl a ten dejme tomu 5-10 letej vypadek prijmu nema CR se svoji soucasnou zadluzenosti utahnout.

Tim padem je podle me celej koncept montoven v ceskzm mikroprostredi slepa ulicka.

A jeste jedna historicka odbocka - za prvni republiky a potazmo rakouska uherska byl sice podil prumyslu na hospodarstvi vysokej (a tim padem se casto srovnava soucasnej stav s timhle obdobim), ale podniky byly vlastneny a daneny lokalne a tim padem value pro stat tehdy a dnes je diametralne odlisna.

11 Mirek Mirek | E-mail | Web | 3. února 2013 v 18:42 | Reagovat

Otázka je zda toto má budoucnost? Dříve či později evropa svůj průmyslový boj prohraje a jediná její šance se uživit bude ve službách a lokálně v zemědělství.

12 man1k man1k | 3. února 2013 v 19:49 | Reagovat

[11]: Sluzby a lokalne zemedelstvi? To je panecku vyhlidka na budoucnost. Imho total bullshit, je to jenom otazka casu nez se soucasny rozvojovy trhy dostanou na uroven zapadu, cena prace bude ekvivalentni a bude jedno, jestli delat neco v Evrope nebo v soucasnejch rozvojovejch trzich, viz Japonsko po 2. svetovy valce vs ted.

13 man1k man1k | 3. února 2013 v 19:55 | Reagovat

[12]: Ad ty rozvojovy trhy, dokladem budiz tahle prednaska, hlavne cast GDP per capita http://www.gapminder.org/videos/hans-rosling-ted-talk-2007-seemingly-impossible-is-possible/

14 Pat & Mat Pat & Mat | 3. února 2013 v 21:50 | Reagovat

Zaujimalo by ma, co si myslis o podinvestovani ceskej ekonomiky?  Mezzanine fond by mohol byť doplnok, proti tomu nic nemam. Kazdopadne tak zasadny nastroj na zlepsenie ekonomiky to podla mna nie. Podstatne je prave v takejto dobe zaistit zakazky podnikom, to je prvy krok...az potom nastupuje rozsirovanie vyroby etc. V tom by mal prave pomoct stat svojimi masivnymi investiciami. Samozrejme za predpokladu, ze to prebehne vo ferovom duchu...

15 Dod Rzky Dod Rzky | Web | 4. února 2013 v 3:43 | Reagovat

[2]:. [3]: Jediny co je horsi nez bobokeynesianec je v roce 2013 tupec, co se zasek u rakousky skoly.

Nefunguje ani jedno.

K clanku nelze rict nic. "Fungovat" ve smyslu rent seekingu a "investic", ktery Schickelgruber neustale shani, by to mohlo. Z hlediska spolecenskyho optima, ktery je samozrejme diskutabilni samo o sobe, se podle me strasne precenuje prave ten vliv raisovani kapitalu. Pokud se neco ma uzivit, tak se to uzivi i tak. Startupy, co skutecne maji co prinest, se uzivi i bez toho, aby jim nekdo na startup yardu utiral prdel. Proste tohle uvazovani vede k silenym bublinam a ty samy o sobe jsou obecne na hovno (to ze na nich vykukove ala Schick vydelavaj je vec uplne jina).

Body 1.-3. me prijdou divny/neuplny. Ahyde mnohokrat napsal, ze tajemstvi jeho "uspechu" jsou freerides, kdy se mu dari outsourcovat riziko. Asi tak jako kdyz dostal tech prvnich par mega od rodicu a jel ruletu na burze. Furt ta sama story. V pripade uspechu genius, v pripade neuspechu to plati jini. Win-win. Zjevne to jde, a to mi prijde zajimavy. Druha vec ale je, jestli hrat ruletu s cizima prachama ma smysl a jestli to je fakt ten "rozvoj", kdyz je clovek tak podelanej za svoje dementni rozhodnuti nyst dusledky.

Podle me je to ruska ruleta s vlastni palici (nehlede na to, ze to kurvi vse kolem, ale to bych nechal stranou, jinak me tu nejakej friedman 2.0 sestreli jako levicaka ze... ta vykurvena palice je dost dobra motivace pro to to nedelat).

16 starosta starosta | 4. února 2013 v 14:49 | Reagovat

tohle jako dotace leda kruvi trh

17 Rakušan Rakušan | 4. února 2013 v 15:26 | Reagovat

[15]: Jsem nějak nepochopil, co je špatnýho na rakouské škole.

18 Dezo Dezo | 4. února 2013 v 15:37 | Reagovat

Ale jinak je schickelgruber dobrej ekonom, že? :-)

19 bumbator bumbator | 4. února 2013 v 16:29 | Reagovat

hele nebudu cist prispevky,

JAN  BARTA bez do POLITIKY a nepis tady nesmysl.

dam ti hlas co koliv. mame podobnou vizi. ale pokud ty se svyma miliardama tady budes blabolit jako Babis. hovne se stane.

takze bez  neco delat borec.

jinak uvaha. to co rikam ze je cesko by bylo bohatsi nez svycarsko asi plati. ale nejsou lidi ci jsou ale ty kradou jak o zivot

JAN BARTA do POLITIKY. a blog nech bejt

20 Rakušan Rakušan | 4. února 2013 v 22:27 | Reagovat

[19]: Ja si taky myslim, ze CR muze byt klidne bohatsi nez Svycarsko.
Ale proc ti lidi kradou? Protoze muzou. Protoze jsou v obehu penize, ktery (zdanlive) nikomu nepatri (ktery stat vybere od lidi). Kdyz stat nevezme lidem penize, jiny lidi je nebou krast. A bude po korupci a investice se poženou.

Ale naplanovat centralne ekonomiku skrz dotace a fondy? To proste nefunguje.

21 fuckfuckfuck :) fuckfuckfuck :) | 5. února 2013 v 0:40 | Reagovat

[15]: Tak ja samozrejme chapu ze kazdy neni obdaren genialitou jako ja, tak mu je zatezko pochopit zakladni logiku, ze krast cizi penize se nema, byt by byly pouzity na slechetnejsi ucely :)

22 honza honza | Web | 5. února 2013 v 10:41 | Reagovat

jakmile stát rozděluje nějaké peníze, vždycky to skončí špatně. nevím proč by to v tomhle případě mělo být jinak. podle mě je to nesmysl.

23 bumbator bumbator | 5. února 2013 v 13:33 | Reagovat

[22]:

[21]:

[20]:

to vse je o pristupu. bohuzel rikalo se jedna generace a pak ze veci zacnou zlepsovat.

neplati to.

Karel, sral na vsechno proste chtel blaho. Idioti volili Zemana, budiz nic se neda delat.

Babis, neco jede ve stylu budeme mit mega podnikani a stat to ma podporit a chranit.

Jan Barta a credo ventures a zbytek lidi z branse, si rikaji neserem se do toho, jinak nas zavrou.

jedinej hlas je od Karla Janecka, co chce zmenu a neboji se, zbytek lidi pac sosaji z rozpoctu, rikaji budem to delat postupne.

fakt jakoby ten prispevek na rozvoj atd , ma svoji logiku a meli by to urcovat lidi, jez se to tyka, a maji s tim zkusenost.

Coz JB s diploma z Arts management(LSE) na urovni Bc. ci spise nizsi, asi tezko chape,ale ma zajimavou vizi, co prebira od zbytku svych kumpanu a radcu a kamardu.

Je pravda ze cesko nekde zaspalo po revoluci. Narod cechu je schopnej udelat zmenu ale chybi budto vize ci plan.

A narikat nad tim, ze nekdo chce dat do startupu penize z verejnych zdroju, to uz tady Barton zkousel a pak mlcel.

Jane bez do Politiky.

24 svarog svarog | 5. února 2013 v 13:59 | Reagovat

co ze jsem to cetl?
Jsem presvedcnem, ze idealni alokace pro mezzanine fond by byla tak 5 mld Kc rocne ze statniho rozpoctu. Tehle 5 mld muze mit za nasledek radove jeste 3x vetsi navazane investice a samotny efekt tehle 5 mld bude extra 10-20 tisic pracovnich mist rocne. I kdyby se tech 5 mld nevratilo s uroky (o cemz jsem presvedcen, ze by to slo), tak se to statu krasne vyplati na zdaneni subdodavek investic, dani tech extra 20.000 zamestnancu apod.

ty vole.  du si dat panaka...

25 anonym anonym | 5. února 2013 v 14:15 | Reagovat

[15]: A nějaké argumenty proti rakouské škole by nebyly?

26 honza honza | Web | 5. února 2013 v 14:22 | Reagovat

[23]:sorry, to není věc přístupu. ze státního se kradlo, krade a bude krást vždycky. čím více peněz stát rozděluje, nebo půjčuje, tím víc peněz se ukradne. evropské dotace, budiž příkladem, a nejenom u nás.

27 svarog svarog | 5. února 2013 v 18:31 | Reagovat

ale to rika picusak co tamhle ma penize tamhle dela kseft,,,

a proste nebudu to komentovat....  luzza . stydte se sracove co si rikaji ze muzou dat smer cr.... fakt srabove a zavislaci nejvetsiho kalibru jedine Karel je mimo misu.... fakt totalni fantasmagorie ...    hele celkove mam vic penez nez vy sracove...ale takle mluvit o tom co se deje... hele du si dat ruskou zmrzlinu a pockam s cim prijdete nubzaci fakt lol`....

28 fuckfuckfuck :) fuckfuckfuck :) | 5. února 2013 v 19:17 | Reagovat

Muze mi nekdo vysvetlit jednoduchou otazku ? 5 miliard ukradnu obcanum a z tech penez dam pujcku firmam vicemene podle toho jak me napadne a tim vytvorim pracovni mista.

Kdyby tech 5 miliard zustalo obcanum, zadna pracovni mista by se nevytvorila ?

Driv jsem si myslel ze dovtipit se spravneho reseni je jen otazkou elementarni logiky. Nicmene ted chapu ze to tak neni :) a proto by me uprimne zajimalo cim lze tuto kradez obhajit ? Ciste logicky panove. Byl bych vdecny za odpoved, beru to totiz jako sondu do hlavicky tech kterym buh nadelil mene nez me :)

29 juwe juwe | 5. února 2013 v 19:45 | Reagovat

dane, dotace, rozkradeni .... dane, dotace ... a furt dokola, a vsichni vedi a vsem to vyhovuje ... vsem vyvolenym

30 schickelgruber schickelgruber | 5. února 2013 v 21:56 | Reagovat

ad pripominka, ze se to rozkrade...to se z dobrych 80% da vyresit tak, ze 10% da do toho renomovany zahranicni subjekt, ktery ten fond bude spravovat a pojede mu klasicky venture kapitalovy/private equity fee structure. Rikam z 80%, ze samozrejme cesti vykukove najdu cesticku jak se s jednotlivci ve fondu zprahnout a obrat stat.

31 realcapr realcapr | 5. února 2013 v 22:30 | Reagovat

[Smazaný komentář] ale porad neresis to, kde se ty penize vzaly... ze byly "vytazeny" z kapes danovych poplatniku... a ja si je radsi utratim nebo investuju sam podle sebe a nepotrebuju, aby me stat jeste vic okradal a btw. myslim si ze soukromyho kapitalu je na tohle dost, proc se do financovani firem ma srat stat?... nebo kde se podle tebe ty prachy vezmou? jen tak se natisknou? :-D

32 realcapr realcapr | 5. února 2013 v 22:39 | Reagovat

[Smazaný komentář] ale porad neresis to, kde se ty penize vzaly... ze byly "vytazeny" z kapes danovych poplatniku... a ja si je radsi utratim nebo investuju sam podle sebe a nepotrebuju, aby me stat jeste vic okradal a btw. myslim si ze soukromyho kapitalu je na tohle dost, proc se do financovani firem ma srat stat? pokud ta idea ma smysl, tak se investor najde, jinak je to... nebo kde se podle tebe ty prachy vezmou? jen tak se natisknou? :-D
jenom se podivej na tu sracku se solarama, v tom v podstate neni rozdil... jenom statni prerozdelovani

33 realcapr realcapr | 5. února 2013 v 22:51 | Reagovat

[Smazaný komentář] ale porad neresis to, kde se ty penize vzaly... ze byly "vytazeny" z kapes danovych poplatniku... a ja si je radsi utratim nebo investuju sam podle sebe a nepotrebuju, aby me stat jeste vic okradal a btw. myslim si ze soukromyho kapitalu je na tohle dost, proc se do financovani firem ma srat stat? pokud ta idea ma smysl, tak se investor najde, jinak je to... nebo kde se podle tebe ty prachy vezmou? jen tak se natisknou? :-D ty jsi fakt studoval ekonomii a podnikas? :)
jenom se podivej na tu sracku se solarama, v tom v podstate neni rozdil... jenom statni prerozdelovani

34 elevator01@atlas.cz elevator01@atlas.cz | Web | 6. února 2013 v 16:05 | Reagovat

www.joinsomethingnew.com/cs/ELEVATOR01

35 Cappy Cappy | E-mail | 7. února 2013 v 8:57 | Reagovat

V tom pripade me v rychlosti napada, ze by se do Obchodniho zakoniku mela propasovat uprava na novy druh spolecnosti - r.f. = rodinna firma.

Platilo by, ze:
Podnika pod rodinnym jmenem (aka Strojirny Vomacka a synove)
95 procent vlastni rodina
5 procent vlastni pasivne stat (stat za nic neruci, je jenom tichym spolecnikem)
r.f. neplati DPH
r.f. plati statu 5% ze zisku
r.f. plati statu 4,5 procenta z obratu rocne.
Po 4 letech fungovani vznika r.f. automaticky narok na bezurocnou statni mezaninovou investici ve vysi 0,88x nasobku statniho vynosu teto firmy z obratu za posledni 4 roky.

Finta je v tom, ze v takovem pripade by stat nic neriskoval. Vsichni by meli zajem na tom, aby se zisk vykazoval tady a cash zustaval tady - protoze by se jim pak vratil jako cash flow. A to, ze by firma podnikala v podstate za podminek danoveho raje, pritom nemusela delat byrokracii a skemrat o dotace (uplacet), by mohlo byt takove male plus. Kdyz to cele zkrachuje, nic extra problemoveho se nedeje - jsou to jen danove ulevy trochu jinak, udelane motivacnim zpusobem.

36 Tomas B. Tomas B. | 7. února 2013 v 10:01 | Reagovat

[35]: Ty jojo, docela to dává fakt smysl. V jednoduchosti je krása. Pěkně Cappy

37 bumbator bumbator | 10. února 2013 v 0:22 | Reagovat

[30]:

to mluvis o sobe? co aby platil co nejmensi dane je na kypru a Isle of Man?

jako souhlasim udelal bych to tez.

ale nekdo ti vymluvil jit do politiky, bohuzel ten clovek to posral totalne, kdyz mas prijmeni Barta.... at dlouhe ci kratke.

takze do pici draku, kdyz mas vizi bez za ni!!!  prece vis proc tu si!!! mas na to!

a konecne neser do toho renomovany subjekt je to jedinej cloevk co dava penize je George Soros. pac je to cvok. ma za sebou cashu, co se tobe ani me nezdalo. mame to resit lokalne jako FOND proti korupci.

38 schickelgruber schickelgruber | 10. února 2013 v 3:29 | Reagovat

[35]: libi se mi ta myslenka, ze na zaklade treba dani co odvedes by si mel narok na nejakou pujcku jako nasobek toho, urcite vhodne dale rozmyslet!

39 Rakušan Rakušan | 10. února 2013 v 13:51 | Reagovat

[38]: [35]: To přece vůbec nedává smysl: Firma odevzdá peníze na daních, aby je pak dostala zpátky po té, co to udělá administrativní kolečko?

Proč by měly dostávat peníze od státu jen některý firmy?
Kdo určí, které ano a které ne?
Kdo bude platit úředníky, kteří to budou přerozdělovat (a uvědomme si, že tyto úřady stojí ročně stovky mega)
Proč peníze brát a dávat je zpátky?
Není jednodušší je firmám nechat a prostě snížit daně?

To je fakt jak nechat krvácet pravou ruku, aby sis mohl udělat transfuzi do levé ruky.

40 Cappy Cappy | E-mail | 11. února 2013 v 4:55 | Reagovat

[39]: Tak jednak jsou tu směrnice EU, ktere jsme se zavazali dodrzovat (teda zadne legalni danove raje si tu delat nemuzeme). A potom, je tu snaha podporit rodinne firmy (jak psal Schickel) po vzoru Nemecka, a jak dodavam ja, po vzoru Ceskoslovenska pred valkou. Jde o to, ze v Nemecku prakticky vsechno, od Haribo medvidku po ARAG insurance, nebo Dr. Oetker, vseho vsudy 3.2 milionu firem, jsou rodinne firmy s historii 40 a vice let. Tvori pater DE ekonomiky. Investuji "doma". Plati dane doma. Zamestnavaji stejne lidi po celou jejich karieru atd.. a dokazou konkurovat "super levnemu" Cinskemu zamestnanci.

No a jelikoz my jsme tady meli Socialismus, tak predpokladam, ze asi nikdo z nas po tatinkovi fabriku nezdedil. A spousta lidi co sem chodi, mozna nebude mit cash ani na es-er-ocko. Nekteri mozna zkousi startupy. Jini zivnost. Zbytek tech chytrejsich doufa v job u nadnarodni spolecnosti. Zbytek makacu preziva za 14kKc/mesicne, a to mohou byt radi, ze maji praci.

Takze, jestli se budeme hrabat nahoru timto tempem, nikdy se na uroven Zapadu nedohrabeme. Ceska ekonomika neroste, protoze nema jak a protoze nema z ceho by rostla. Zahranicni investice uz davno nestaci. A i kdyby ted stat nasel nejakym zazrakem "neomezene" cashe, a chtel podporit rust treba investicemi, tak to dopadne katastrofalne. To proto, ze pro ten rust nema zaklady (je to jako kdyz stavite vysoky dum, tak napred potrebujete hodne pevne zaklady) a ty stat pro ten rust nema. A bohuzel ty volny cashe nemaj ani ty male a stredni firmy (coz se Shickelem souhlasim). A cela ta otazka je o tom, jak udelat ten model rodinnych firem, kterej tu byl pred valkou, jak to udelat "zadarmo", jak z toho navic udelat nejakou zakladnu pro dalsi rust, jak z toho vytriskat dane, a jak motivovat lidi, aby danili zisky tady a ne na Seyschelach...

Proste podle teorie her jsou nejlepsi pravidla takova, ktere vsichni hraci dobrovolne dodrzuji. Win+Win kombinace a princip dobrovolnosti.

41 Rakušan Rakušan | 12. února 2013 v 1:27 | Reagovat

[Smazaný komentář] Jo, rozumim tomu a zni to rozumne. A nechci se tady hadat jen z principu, abych se hadal.
Ale do situace pred valkou/komunismem se uz nedostanem. Je zbytecny se snazit vratit cas. Svet se hybe az prilis rychle na to, abychom se snazili to nejak vymyslet, naplanovat nebo vratit to dob minulych. Dejme sanci i firmam, ktery nejsou rodiny. Snizme vsem byrokratickou zatez, snizme vsem dane, minimalizujme cenu zamestnancu (snizeni dane ze mzdy, snizeni socka, zdravka, legalizace swarzsystemu), vystoupit z eu a udelat z CR danovy raj, atd atd. To je neco, co by neskutecne nakoplo ekonomiku a prilakalo investory.
Spolihat se na investice od statu je z principu naprosto spatne. Stat nikdy nemuze suplovat volny trh, nezvlada to, nechape to. Navic role statu prece neni v tom, aby se o nas staral, aby nam daval praci, aby stimuloval ekonomiku.. Kvuli tomu jsme si prece stat nezridili.

42 Rakušan Rakušan | 13. února 2013 v 11:34 | Reagovat

[Smazaný komentář] Jo, rozumim tomu a zni to rozumne. A nechci se tady hadat jen z principu, abych se hadal.
Ale do situace pred valkou/komunismem se uz nedostanem. Je zbytecny se snazit vratit cas. Svet se hybe az prilis rychle na to, abychom se snazili to nejak vymyslet, naplanovat nebo vratit to dob minulych. Dejme sanci i firmam, ktery nejsou rodiny. Snizme vsem byrokratickou zatez, snizme vsem dane, minimalizujme cenu zamestnancu (snizeni dane ze mzdy, snizeni socka, zdravka, legalizace švarcsystemu), vystoupit z eu a udelat z CR danovy raj, atd atd. To je neco, co by neskutecne nakoplo ekonomiku a prilakalo investory.
Spolihat se na investice od statu je z principu naprosto spatne. Stat nikdy nemuze suplovat volny trh, nezvlada to, nechape to. Navic role statu prece neni v tom, aby se o nas staral, aby nam daval praci, aby stimuloval ekonomiku.. Kvuli tomu jsme si prece stat nezridili.

43 Rakušan Rakušan | 13. února 2013 v 11:34 | Reagovat

Proc nemuzu pridat komentar?

44 Huhu Huhu | 13. února 2013 v 11:35 | Reagovat

[40]: Ale do situace pred valkou/komunismem se uz nedostanem. Je zbytecny se snazit vratit cas. Svet se hybe az prilis rychle na to, abychom se snazili to nejak vymyslet, naplanovat nebo vratit to dob minulych. Dejme sanci i firmam, ktery nejsou rodiny. Snizme vsem byrokratickou zatez, snizme vsem dane, minimalizujme cenu zamestnancu (snizeni dane ze mzdy, snizeni socka, zdravka, legalizace swarzsystemu), vystoupit z eu a udelat z CR danovy raj, atd atd. To je neco, co by neskutecne nakoplo ekonomiku a prilakalo investory.
Spolihat se na investice od statu je z principu naprosto spatne. Stat nikdy nemuze suplovat volny trh, nezvlada to, nechape to. Navic role statu prece neni v tom, aby se o nas staral, aby nam daval praci, aby stimuloval ekonomiku.. Kvuli tomu jsme si prece stat nezridili.

45 Kuba Kuba | Web | 5. prosince 2013 v 13:09 | Reagovat

Dobře napsáno. Je to vážně smutné. Navíc jednorázové dotace na konkrétního příjemce nikdy nedělaly dobrotu.

46 franklin scott franklin scott | E-mail | 29. listopadu 2015 v 2:26 | Reagovat

Hurá! Hurá!! Hurá!!!
Je to, že čas roku znovu, když je všude oslavy. Je to období, Vánoce a Nový rok. Franklin Scott Půjčka Firma je tu opět, aby vám pomohl ven s finanční potřeby. spěchat teď a požádat o své vysněné půjčku, jak jsme mít v cestě promo a zlatý důl na konci roku a vánočních oslav. Potřebujete naléhavou půjčku? Potřebujete úvěr splatit své dluhy? Potřebujete úvěr na pravděpodobně rozšířit své podnikání, nebo založit svůj vlastní podnik pak jsme tu pro Vás s půjčkou nízké úrokové sazby tak nízké, jak 2%, a můžete získat úvěr částku ve výši $ 3.000 $ 100,000,000.00 a maximální dobu trvání úvěru a do 50 let. Takže, kontaktujte nás. E-mail: franklinosayandescott@gmail.com můžete nám e-mail s informacemi dnes a budete rádi, že jste udělal. franklinosayandescott@gmail.com budeme nikdy nezklame.

47 julie julie | E-mail | 5. září 2016 v 9:06 | Reagovat

Hi all Jsem zde, abych svědčit o tom, jak jsem dostal půjčku od Harryho CLARK FIRMA po nanesení několikrát z několika úvěrových věřitelů, kteří tvrdili, také uvést důvod v tomto fóru jsem našel svědectví, kde zboží a použity, ale nikdy mi dal úvěr , Byl jsem v nouzi naléhavé úvěru k zahájení podnikání a já aplikovat několik půjčky věřitelé, kteří slíbené pomoci, ale nikdy mi dal loan.Until jeden můj přítel mě seznámil s HARRY CLARK firma, která přislíbil pomoc a vlastně udělal to, co ji slíbil, aniž by některý delay.I nikdy nenapadlo, že stále existují věřitelé spolehlivé půjčky, dokud jsem se setkal HARRY CLARK pevná, kteří jsou ve skutečnosti pomohl s půjčkou a změnil můj belief.I nevím, jestli to je žádným způsobem potřebují skutečnou a urgentní úvěr, proste Boha, aby vás a vaši rodinu pro výrobu mi, co jsem dnes požehnal, obraťte se na HARRY CLARK podniků prostřednictvím svého e-mailu; harryclark353@gmail.com

48 DR. HARRY PAUL DR. HARRY PAUL | E-mail | Web | 24. září 2016 v 15:38 | Reagovat

NABÍDKA PŮJČKY!!!

Jsem DR. HARRY ÚVĚR LENDER tato firma poskytuje dlouhodobé i krátkodobé úvěrové financování. Nabízíme bezpečné a důvěrné úvěry za velmi nízkou úrokovou sazbou ve výši 2% ročně, Osobní půjčky, konsolidaci dluhu úvěr, rizikový kapitál, podnikatelský úvěr, podnikových úvěrů, půjček na vzdělání, úvěru na bydlení a úvěry z jakéhokoli důvodu!

Jsme důvěryhodný alternativu bankovního financování, a náš proces aplikace je jednoduchá a přímočará. Náš úvěr se pohybuje od $ 5,000.00 na $ 35, 000,000.00. (třicet pět milionů dolarů). Doplňující informace: Jsme rychle stává soukromým, diskrétní a orientovaná na služby půjčování volbou pro běžné půjčky. Jsme společnost obrátit, když tradiční úvěrové zdroje nezdaří.

Máte-li zájem, neváhejte nás kontaktovat s informací je níže po emailu, dr.harryloanlender@gmail.com

Vřelé pozdravy,
Dr. Harry Paul
Hlava, půjčky Application oddělení,
DR HARRY ÚVĚR LENDER
E-mail: dr.harryloanlender@gmail.com

49 jorge jorge | E-mail | 29. října 2016 v 21:53 | Reagovat

Dobrý den pane / paní
Jsme přední poskytovatel úvěru a finančním řízení zákazníků po celém světě. Při pohledu vlastní domácí úvěry, nezajištěné osobní úvěry, zajištěné úvěry, letní úvěry, konsolidaci dluhu úvěry nebo půjčky pro domácí zlepšení? Získat cenovou nabídku od nás ještě dnes a zahájíme zpracování žádosti o úvěr a 24 hodin schválení. Také zapojený do postoupení podniku, propagaci institucí finančních služeb, a poskytují finance, půjčky, sponzorování.
Naší specializací jsou pod zde:
Nezajištěné osobní půjčky ** -
** Zajištěné půjčky -
** Dluh Konsolidace půjček -
** komerčních úvěrů -
** Chcete být Agent / Broker -
** Association / Incorporation -
Dáváme naši půjčku ve výši 2% úroku pouze o minimální délce trvání 6 měsíců, maximální doba trvání 30 let a nejméně 2000 500 milionů a jsou spolehlivé a pohodlné pro finanční služby, který je pro vás nejlepší.
Máte-li zájem o získání úvěru, a poté, laskavě kontaktujte nás emailem: jdfinancier.agencia@yandex.com a dát vám více informací o tom, jak budete mít svou půjčku od nás.

50 Ремонт холодильников lkeefe Ремонт холодильников lkeefe | E-mail | Web | 9. května 2017 v 14:36 | Reagovat

My dream came true when I met Pat.
Asking not to worry.

51 Rrepair lkeefe Rrepair lkeefe | E-mail | Web | 28. května 2017 v 22:42 | Reagovat

I don’t know the first thing about nuclear physics.

52 Mossi N lkeefe Mossi N lkeefe | E-mail | Web | 17. června 2017 v 0:58 | Reagovat

I had no choice, I had my back to the wall.

53 Mossi N lkeefe Mossi N lkeefe | E-mail | Web | 18. června 2017 v 13:06 | Reagovat

You have no business staying here without my permission.

54 ELITE FINANCE ELITE FINANCE | E-mail | 4. července 2017 v 9:43 | Reagovat

Ahoj všem, na které jste vítáni společnosti ELITE FINANCE LOAN COMPANY, jste v jakékoliv půjčce? Potřebujete půjčku k zahájení podnikání nebo placení účtů a chci, abyste věděli, že zde je to pravé místo, kde můžete získat půjčku ve výši 2%. V této společnosti nabídne různé druhy úvěrů. BUSINESS LOAN, HYPOTEČNÍ ÚVĚR, STUDENTOVÝ ÚVĚR a všechny DRUHY ÚVĚRŮ, které chci. Všimněte si, že v těchto společnosti ELITE FINANCE LOAN COMPANY jste zajištěni 100% zárukou, že obdržíte své úvěrové prostředky, které potřebujete bez ztráty času, chci, abyste věděli, že máte možnost bezplatně podat žádost v této společnosti kontaktováním nás na e-mailu: ELITEFINANCE2000@GMAIL.COM
DÍK
ELITE FINANCE

55 Mrs Martina Omar Mrs Martina Omar | E-mail | Web | 10. července 2017 v 11:18 | Reagovat

Potřebujete půjčku na zaplacení dluhu nebo zahájení podnikání, pokud ano, zašlete nám e-mail na adresu martinaloanservices@hotmail.com dnes pro více informací

56 Fredrick Padoin Manson Fredrick Padoin Manson | E-mail | 14. července 2017 v 16:55 | Reagovat

Ahoj všichni

Jsem Fredrick jménem a jsem velmi jednoduchý člověk. Vydávám půjčky s velmi nízkou úrokovou sazbou ve výši 3%. Vydávám všechny druhy úvěrů, které potřebujete.

Potřebuji jen vážné žadatele, takže sem sem nepřijdou a hrajte s mým bussines.

Neváhejte nás kontaktovat dnes prostřednictvím naší e-mailové adresy a čísla Whatsapp níže:

E-mail: fpadoin@yahoo.com
WhatsApp: +2347059073801

Láskavě čekám na Vaši žádost
Fpadoin.m@gmail.com
+2347059073801
Fredrick Padoin Manson

57 Took F lkeefe Took F lkeefe | E-mail | Web | 15. července 2017 v 17:33 | Reagovat

He’s quiet, sensible and down to earth.

58 Took F lkeefe Took F lkeefe | E-mail | Web | 17. července 2017 v 3:07 | Reagovat

Stop crying! Get a grip on yourself!

59 Daniel Marshall Wheeler Daniel Marshall Wheeler | E-mail | 21. července 2017 v 2:49 | Reagovat

Poskytujeme okamžité půjčky s úrokovou sazbou 2%. Jsme také investoři a můžeme investovat do vašeho podnikání. Další informace získáte na adrese danielmarshallwheeler@gmail.com

60 B / F FINANCE LIMITED B / F FINANCE LIMITED | E-mail | 14. srpna 2017 v 12:49 | Reagovat

Pozor!

B / F Limited je finanční služba poskytující finanční pomoc
Jednotlivců a spolupracujících orgánů. Nabízíme všechny druhy finančních
Pomoc s velmi nízkou úrokovou sazbou ve výši 2,5%. To pomůže
Jehlování a také pomoci lidem dosáhnout jejich snů. S naší službou
Finanční stres a problém je u konce. Pospěšte si dnes a kontaktujte nás emailem:
Brucesancoskyfinance@gmail.com
Nebo pošlete nám text přes +1 - 413 - 849 - 9898

dík
Pan Bruce sancosky
Finanční ředitel.
Telefon +1 413 849 9898
Kontaktní email: Brucesancoskyfinance@gmail.com
Linkedin:
Https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6296983782411030528

61 Metin Selim Metin Selim | E-mail | Dnes v 9:02 | Reagovat

Ahoj,

Jaké jsou vaše finanční potřeby?
Požádejte o všechny druhy úvěrů s úrokovou sazbou 2%. Potřebujete komerční úvěr? Potřebujete osobní půjčku? Chcete si koupit auto? Chcete refinancovat? Potřebujete hypoteční úvěr? potřebujete obrovský kapitál pro zahájení vašeho podnikání nebo rozšíření? Ztratili jste naději a věřili jste, že neexistuje cesta a vaše finanční zátěž přetrvává?
Neváhejte nás kontaktovat pro případnou obchodní spolupráci.
Kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu: metinselim002@gmail.com

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama