AAA Auto, nejpodhodnocenejsi titul na prazsky burze

18. prosince 2012 v 15:37
Ta firma tenhle rok udela cca 750 mil Kc ebitda a 500 mil Kc cisteho zisku. Trzni kapitalizace je 1,7 miliardy Kc, ta firma ma jeste cca 700 mil Kc dluhu, cili enterprise value je neco jako 2,4 miliardy Kc. To je neco jako 3,5 nasobek ebitdy, coz je neuveritelny, prijde mi to jako silena anomalie. K tomu ta firma jeste docela pekne roste, ma i rekneme docela sexy expozici na Rusko, kde otevrela cca pred rokem pobocku. Mimo to ta firma ma docela velkej majetek, radove jenom hodnota vozovyho parku je pres miliardu Kc a hodnota nemovitosti minimalne dalsi pul milardy, spis vice. Navic vetsinovy majtel ohlasil, ze jeho zamerem je svuj podil prodat. Podle me ten svuj podil bude ochoten prodat minimalne za 50 Kc na akcii, soucasna cena na burze je 25 Kc. Otazka je samozrejme to jestli minoritni akcionare vezme s sebou pri nejakym prodeji, to je to riziko cely veci.

No kdyz jsem si to cely podtrhl a secetl, tak mi z toho vychazi pekna EV+ sazka. Takze jsem si vsadil a nakoupil lehce pres milion akcii, coz je neco jako 1,5% spolecnosti.

Co si o tom myslite? Jsem blbej nebo ne?
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Martin Martin | E-mail | 18. prosince 2012 v 16:09 | Reagovat

Pokud si od nich nebudeš kupovat auta tak je to v pohodě :)

2 honza honza | Web | 18. prosince 2012 v 17:33 | Reagovat

Jsi odvážnej. Ostatně, co bychom od hráče pokru jiného čekali :)

3 Michal Illich Michal Illich | 18. prosince 2012 v 17:33 | Reagovat

To se ptas pozde :)

(Ale tve duvody vypadaj rozumne)

4 Petr Petr | 18. prosince 2012 v 19:00 | Reagovat

Souhlasím s velkou podhodnoceností titulu a velmi dobrým poměrem pravděpodobnosti zisk/ztráta. K těm nemovitostem, AAA má kolem 30ti poboček a ty střední mají hodnotu čtvrt miliardy +-50milionů. Vím to, protože jedna taková v Brně se za tu cenu nabízela na trhu. Podobně velké jsou v Bratislavě, Ostravě, Budapešti, Plzni, Waršavě co vím, Praha je ještě mnohem dražší, sama o sobě bude mít hodnotu půl miliardy. Pak je tu asi dvacet poboček menších. Proč tyto nemovitosti  nevytváří účetní hodnotu AAA ? No ty české a slovenské jsou už hodně poodpisované a ty maďarské, těch je 7 a polská, jsou oceněny na hodnotu stavebního místa mínus náklady na zboření staveb, tedy autosalonů na nich stojících. podle mého hrubého odhadu mají nemovitost tržní hodnotu ne půl miliardy ale 1,5 - 2,5 miliardy při prodeji.

5 Warlock Warlock | 18. prosince 2012 v 19:40 | Reagovat

Odpoved na tvoji otazku zni ANO

6 VB VB | 18. prosince 2012 v 19:48 | Reagovat

Až se konečně někdo začne zajímat o to, že běžně denně porušují hned několik zákonů tak si myslím, že jejich hodnota rapidně klesne. Podle mě ta firma jako taková bez majetku má skoro nulovou hodnotu s hodně vysokými náklady, tím by se z ní stala firma průměrná. Spíš mi to přijde, že jsou AAA hodně nadhodnocováný a automaticky se staví do pozice NO.1 v Evropě/ČR a to je hovadina...

7 Robert Robert | 18. prosince 2012 v 20:33 | Reagovat

Naopak, až vstoupí v platnost zákon o trestnosti přetáčení tachometrů tak jim rapidně ubude konkurence a AAA se prudce zvednou obraty a zisk. Jinak majetek AAA trvale každý měsíc o dvě kačky roste a pokud teď kurz stagnuje tak to manko bude muset časem dohnat, protože kurz ve finále vždy konverguje k fair hodnotě a tady je minimálně 2x výš jak kurz na burze. Konvergenci urychlí prodej majority, který bude do půl roku.

8 Andre Andre | E-mail | 18. prosince 2012 v 20:37 | Reagovat

[7]: Jakože jediné AAA nepřetáčí kilometry? He, děláš si srandu? IMHO AAA je největší autovrakoviště převlečené za autobazar.

Když prodat vrak, tak jedině do AAA. A navrch jejich nátlakové jednání atd.

9 Robert Robert | 18. prosince 2012 v 20:43 | Reagovat

nevěř tomu co kde čteš na webu, konkurence z nich má pupínky a tak těmi povídačkami zaplavuje internet, možná si jeden z nich. Ale zkus si do AAA zavolat a popros je, jestli by ti tachometr nepřetočili a uvdíš jak tě vyprovodí. Já to zkusil než jsem akcie začal nakupovat. Nejprve jsem si je dobře prověřil. Pak piš.

10 Vlkk Vlkk | 18. prosince 2012 v 20:44 | Reagovat

Pakliže nedojde novým většinovým vlastníkem na rozdělení společnosti s rozdílným value (ČR x Rusko x Poslko) a nebude se ptát menšinových držitelů.. tak propočet je správný. Pakliže trh s ojetinami bude aspoň dalších pět let na stejném sůstovém minitrendu.

11 Kamil Kamil | 18. prosince 2012 v 20:52 | Reagovat

Je zajímavé že AAA ač je krize roste čtvrtým rokem zisk každoročně o 100%. To jsem zvědav jak porostou až skončí krize a začne boom. To budou snad akcie AAA do dvou let na 500Kč :))

12 Andre Andre | E-mail | 18. prosince 2012 v 20:56 | Reagovat

[9]: Jak sis je prověřil? Tzn. koupil sis např. nějaké oblíbené auto v naftě a zkontroloval jsi, zda není stočené? Nebo jsi se zeptal?

13 Dr.Vinetou Dr.Vinetou | 18. prosince 2012 v 20:57 | Reagovat

Podle vsech dostupnych ukazatelu je opravdu AAA aktualne vyrazne trzne podhodnoceny titul. A to jestli se nekomu libi nebo nelibi to jak delaji byznys, s tim nema vubec nic spolecneho - akcionare zajimaji cisla. Diky za tip - ja osobne asi odhodim osobni averzi a za 25,20 neco nakoupim - myslim samozrejme akcie (auto bych si u nich nekoupil :-)

14 Robert Robert | 18. prosince 2012 v 21:16 | Reagovat

Jednoduše, zavolal jsem, že chci přes ně prodat auto v komisi ale jen tehdy, když mi stočí na mé náklady tachometr. Zkus to a uvidíš jak tě poženou.

15 jirka jirka | E-mail | 18. prosince 2012 v 21:27 | Reagovat

Jsi blazen, ta firma tak posramocenou povest manipulovani s cenou akcii, ze je nikdo nekoupi. Je jednou jakou ma ta firma hodnotu. Jsou to kouzelnici s ucetnictvim.

16 David David | 18. prosince 2012 v 21:30 | Reagovat

U Acek je asi problem jejich historie, kdy lidem prodelali docela dost penez, prestoze Denny povidal pohadky a pak taky male mnozstvi obchodu na titulu.
Navic neni zaruceno, ze si Denny pred prodejem sveho podilu nepohrava s ucetnictvim. Aby to nedopadlo jako Kit Digital.

17 Juro Juro | 18. prosince 2012 v 21:35 | Reagovat

Jiří je vidět že nevíš která bije. AAA je auditováno PWC. Víš kdo je to PWC ? Víš co je audit ? Víš vůbec že jsou už tři zájemci o majoritní balík ?

18 Juro Juro | 18. prosince 2012 v 21:38 | Reagovat

Kdyby KITD byl auditován PWC tak by se to co se stalo nestalo. Jenže KITD auditoval nějaký no name , nejspíš už úmyslně předem vybraný.

19 Michal B Michal B | E-mail | 18. prosince 2012 v 22:25 | Reagovat

Nejvetsi rizika jsou
- velmi nizka likvidita titulu. Ty jsi delal vetsinu obratu v poslednich mesicich (a byl jsi tahoun ceny nahoru)
- pres audit PwC historicky neduvera k cislum a businessu AAA (viz jejich opravy ucetnictvi 4 roky zpet a utek z cizich trhu)
- jinak tve argumenty vypadaji smysluplne

v kazdem pripade je to hezka sazka/spekulace.

20 Raddo Raddo | Web | 18. prosince 2012 v 22:29 | Reagovat

Odpoved na tvoju otazku urcite ne a pohoda ... zas az o tolko neprides ale to se nestane tak pohoda..

21 VB VB | E-mail | 18. prosince 2012 v 22:34 | Reagovat

Jen taková historka. Prodával jsem kdysi - protože jsem ho měl za pár korun - bmwčko m3ku, po celkem dlouhé analýze celýho auta jsme zjistili že bylo dovezený z ukrajiny, vyhořelý, celý znovu postavený s levnými díly z jiných aut a přestříkaný levným lakem. Který samozřejmě už v té době odpadával, na střeše byl kus plechu úplně rezavý stejně jako kolem dveří kufru. Auto mělo nejasný původ najetých 257 tis. km a "falešný papíry" jako od prvního majitele co to kupoval v čr. Technici v AAA ho takto prověřili, v pořádku, dostal jsem za něj 25 tisíc. O 2 týdny později jdu po bazaru a vidím tam moje BMW, řekni si, to bude za pár korun. Cena 128 000, záruka najetých km (mimochodem pouze 144 000 !!!) a 1. majitel v ČR bez nějakých známek poškození, přitom střecha pořád jetá. Upřímně lituju lidi co tam takový auta kupujou, ale prodalo se..

22 Robert Robert | 18. prosince 2012 v 22:48 | Reagovat

Jako historka, kterých koluje na internetu od bazáristů desítky, dobrý,možná až moc přehnaný. Já ale dám jen na vlastní zkušenost, ne co si kdo vymyslí a napíše na netu aby pošpinil tvrdou konkurenci. Kdo nevěří ať si zavolá do AAA a přesvědčí se sám. Nebo zi přečte nezávislé testy bazarů. Tam AAA pravidelně vítězí.

23 VB VB | E-mail | 18. prosince 2012 v 22:59 | Reagovat

[22]: Pak se možná pletu, ale kdo je tady naivní? Samozřejmě že se v monitorovaném hovoru chovají jinak než v místnosti kde do Vás tlačí, abyste si auto koupil ... Jinak jsem grafik, konkurence je mi úplně fuk, je to jen reálná zkušenost co mě zarazila. Neznám ani jednoho člověka co tam koupil auto pod 200 tis. a byl spokojen, možná tak prvních 50-100 kilometrů. Natož pak jejich záruka na technický stav :-D chytře udělaná smlouva

24 Alex Alex | 18. prosince 2012 v 23:23 | Reagovat

To vb, robert: bazar nemusi nutne pretacet sam - vetsinou vy si to stocite a pak prodate do bazaru..

25 snoblondrei snoblondrei | E-mail | Web | 18. prosince 2012 v 23:23 | Reagovat

největší chyba tvého života

26 Robert Robert | 18. prosince 2012 v 23:33 | Reagovat

AAA nepřetáčí, to že vykoupí za 25tis. a prodá za 125 tis je velké plus AAA, to je jasné. To jestli přetočil předchozí majitel těžko ovlivní.

27 VB VB | 19. prosince 2012 v 0:42 | Reagovat

[24]: což jde logicky za pár chvil poznat :)

[26]: je to plus, o tom samozřejmě nemluvím, ale jde o to, jak fungují s garancí kilometrů, majitele, původu vozidla ... škoda, že stáčení km není u nás jako v DE trestné

28 Petr Petr | 19. prosince 2012 v 7:54 | Reagovat

Za to staceni km by ty grazly meli zavirat. Z AAA sem taky mel kdysi jedno auto. V automatu a za necelych 300. Po mesici odesla klimatizace a po roce lamely v prevodovce. Odmitli se se mnou bavit. Km stocene asi o 50 000.

29 Peter Peter | E-mail | Web | 19. prosince 2012 v 8:38 | Reagovat

Njn to ich stacanie kilometrov je poriadny brutal. Neviem ako si to vobec mozu dovolit, alebo by bez toho tie auta nedokazali predat? Najsmutnejsie na tom je ze bezny clovek na to nepride a uveri peknym reciam o garancii km.

30 Kuba Kuba | 19. prosince 2012 v 8:40 | Reagovat

JB když to půjde proti tobě, na jaké ceně se toho zbavíš? Ideálně bys to měl mít nastavené tak, abys měl pozitivní RRR. Je to otázka k zamyšlení, snad nejedeš strategii nakup a drž s postupným přikupováním proti zamýšlenému pohybu, kterou praktikuje v ČR 95% lidí.

31 Jáchym Jáchym | 19. prosince 2012 v 9:53 | Reagovat

Po Novém roce bude mít Denny spoustu keše a chce koupit na trhu ještě milion akcií AAA, kdybych chtěl prodat milion akcií mezi 25 a 30Kč, obrátím se přímo na Dennyho.On je pak obratem do dvou měsíců prodá novému majoritáři za 50 -80Kč a vydělá na tom pár desítek milionů.

32 Jig Jig | 19. prosince 2012 v 13:36 | Reagovat

to Robert: zavolej si do kteréhokoliv autobazaru se stejnou žádostí a všude tě odmítnou (resp. na telefonický dotaz by dal kladnou odpověď jen naprostej idiot). To že operátorka na ústředně toto zamítne, nemá absolutně žádnou vypovídající hodnotu o serioznosti / neserioznosti firmy.

33 Jan Jan | 19. prosince 2012 v 13:51 | Reagovat

Podle mě bude v lednu/únoru cena dvacka za ks, možná míň a bude ještě nějaký čas padat. Danny nej prodej promešká.
Takže sry, ale tohle je pro mě deat titul.
Když si i přes to ty papíry podržíš, přijde zas nárůst ale max na tvojí nákupku, možná trochu víc..
Takže za rok až budou šestadvacet tak prodávej.

34 Warlock Warlock | Web | 19. prosince 2012 v 17:08 | Reagovat

Motejlek FB viz link "web"

35 petr petr | 19. prosince 2012 v 17:31 | Reagovat

honzi nechci ti do toho krafat, nicmene volume za poslednich 8 mesicu byl max 2,775,000 tim padem vazne pochybuji o tom zes nakoupil 1 mio akcii :D :D :D Jedine ze bys zkupoval akcie za poslednich 6 mesicu kazdy den cely balik :)

36 DH DH | 19. prosince 2012 v 19:19 | Reagovat

motejlek olol: "Denny dnes v zasade zahajil proces stazeni aaa auto z burzy"

np? nuts? gl

37 aaa aaa | 19. prosince 2012 v 22:41 | Reagovat

Keď som jeden čas vozil autá tak do AAA som vždy predával tie na ktorých som sa nechtiac osral, síce som vždy prerobil ale bol som rád aj za to - išlo o minimalizáciu strát. Tam kúpili aj auto ktoré sa rozpadalo pod rukami, pseudo nákupci 18r chalani v oblekoch vedeli hovno ale hrali sa na majstrov sveta. Jeden mi pri testovacej jazde v Trenčíne skoro hodil auto do priekopy lebo "testoval brzdy" ako z pomocnej školy. Keď som sedel v čakárni a bavil sa s ostatnými tak tam všetci predávali len šroty, ktoré nikto iný nechcel kúpiť. Veď normálne funkčné spoľahlivé nebúrané auto by im rozumný človek, za tú almužnu čo platili, ani nepredal.

Robert: väčšine áut čo som tam predal po zaradení do internetovej ponuky "záhadne" zmizlo 50 až 100tis km... do telefónu môžu tvrdiť čo chcú, choď tam predať auto a potom uvidíš ten rachot :)

38 BOŘEK BOŘEK | 19. prosince 2012 v 22:50 | Reagovat

Prosím o link na blog Motejlka, kde se píše o Dennym.

39 marcus33cz marcus33cz | 19. prosince 2012 v 23:07 | Reagovat

Nepsal jsi nahodou nedavno, ze jsi kupoval nejaky mnozstvi Pegas? Ten mi zase prijde hodne nadhodnoceny (ostatne to P/E je dost sileny)...

AAA bych se osobne bal... Prijde mi to trochu (hodne) impulzivni, proste tam clovek vidi nejaky cisla, tak to koupi.

Takze jestli to beres takhle, tak mas z cesky burzy strasne nadhodnoceny akcie a na druhe strasne podhodnocene. Ale ve vysledku by to mohlo byt docela zajimave, good luck. :)

40 Mirek Mirek | E-mail | Web | 20. prosince 2012 v 22:09 | Reagovat

Možná sem tu jediný, ale já opravdu před x lety tam koupil auto za dobrou cenu co dlouho jezdilo a nemusel jsem do něj rvat nějak extra prachy.

41 schickelgruber schickelgruber | 20. prosince 2012 v 23:59 | Reagovat

[4]: ta Praha asi tu pul miliardu ma, ale fakt pochybuju, ze dalsi 4-5 pobocek by bylo neco jako 250/kus. Ale kazdopadne se shodneme, ze value v tech nemovitostech je.

[10]: To myslim, ze bude, ale ten hlavni risk faktor tady je bejt odrbanej minoritar podle me

[15]: spis bych nerek, ze kouzli s ucetnictvim, to ze ale odrbavaji akcionare je v podstate ale valid

[19]: souhlas

[30]: nerozumim

[34]: riziko povolani, ale to nic jeste neznamena

[35]: bez komentare

[39]: jo, v pegasu mam podstatne vic nez v AAA, a pegas mi porad prijde podhodnocenej taky, radove porad tak o 15%

42 svarog svarog | 21. prosince 2012 v 0:59 | Reagovat

[41]:
hele s AAA obchoduji dlouhodobe, nejaka value je, vetsi value, bude ci by byla, kdyby se ceny novych aut byla na urovni, jez byla pred rokem a drzela se.

Bohuzel krize, auta vybava + cena, je zajem a cena teto hodnoty klesa. takze otazka co ma AAA v depozitari.

v Rusku muzes koupit BMW Li 7, za cca 30-50 tis EUR mnohem lepsi nez jezdit v Astonu ci Benteley, tak si od toho vytvor protfolio.

Uprime , krize , potptavka aut jakych aut, nebudu ti to rikat. je to tvuj boj. ale neco na tom das, ale neni do extra dobry.

43 svarog svarog | 21. prosince 2012 v 1:09 | Reagovat

[42]:
dalsi vec,
Schickel ty sis kupoval vilu, kdyz byla kulmunace ekonomicke efektivnosti, za tu cenu muzes to prodat za 20 let ci nejakymu blaznu,

uprime, neni zadnej buum staveni, takze pozemky pod AAA se rovna -75%
Auta, prodavat sracky ci si vzit uver se zarukou na 7 let od korejcu ? velke dilema

takze uprime, depozitar AAA je sracka a nema zadnou hodnotu, ci hodnotu srotu

44 svarog svarog | 21. prosince 2012 v 1:22 | Reagovat

aj man, nic proti, ale nikdy bych nedal 1mil USD do AAA. uz kvuli deijm, a rozhodne kvuli praktikam.

budiz neco roste neco klesa, ale od te doby co jsem poprve prodal auto do AAA si radeji kupuji auta v Nizozemi na aukcich

45 Petr Petr | 21. prosince 2012 v 9:43 | Reagovat

Cena pozemků na rozdíl od cen nemovitostí neustále roste. Takže velké pozemky v centru měst jako je Praha, Brno, Bratislava atd. naopak mají větší hodnotu než za jakou byly před lety pořízeny a to o hodně. Depozitář AAA je kvalitní a rychloobrátkový, takže tady si taky vedle.Podle mě jestli je něco sračka, tak tvoje názory tvarog. :)

46 Marek Marek | 21. prosince 2012 v 22:51 | Reagovat

No ja nevim... do spolecnosti s TAK dutou CEO bych asi svoje penize nenalil: http://www.youtube.com/watch?v=kAWeKp3idSc

47 svarog svarog | 22. prosince 2012 v 2:10 | Reagovat

[45]:
hele si nejedu TOR ani VPN, tak ti reknu takle, AAA v roce 2008 zacinalo na 50CZK +/- dopocitej kurz atraktivitu burzy atd a podivej se na graf.

Jsem rad,ze WarLock se vratil na Vanoce domu,

ale presto muj odhad je do 30CZK +/-, ale furt lepsi nez mit na ucte penize.

48 teomax teomax | 22. prosince 2012 v 13:13 | Reagovat

AAA bude klasickej pripad podhodnoceneho titulu, ktery zustane s nejvetsi pravdepodobnosti jeste dlouho nizce ocenen, jelikoz se potyka se silnou neduverou investoru (proc asi, tady neni potreba zminovat).
Pokud nedojde k nejake udalosti typu buyout, dividenda, stock buyback, ktery by zapusobil jako katalyzator pro cestu nahoru, tak bych se nedivil kdyby AAA zustali nadale podhodnoceny.
Nektery akcie obcas zustanou takhle podhodnoceny cela leta. Cena akcie je spis urcena pak psychologickym faktorem nezli valuacnim, coz je take pripad AAA.

49 Robert Robert | 24. prosince 2012 v 23:51 | Reagovat

48 teomax :tak toto je velmi zajímavý názor, AAA jsou dlouhodobě podhodnocené, ale pozor....po dva roky držely cenu pod 20Kč z P/E 10 vyklesaly na P/E 3 (  tři roky po sobě rost zisk o 100% meziročně bez vlivu na tržní cenu )se stejnou tržní cenou ale tady už to začalo být na ty co umí počítat jako majitel tohoto blogu příliš. P/E 3 vzali jako dno a neodolatelnou příležitost a berme to tak že to už pod P/E3 nenechají spadnout. Pak by ovšen kurz měl kopírovat růst zisku v příštích letech a pokud to bude třeba jen +50% meziročně tak budou ti co teď kupují za 25 miliony akcií velmi vysmátí. Prostor pro pokles je malý pro růst obrovský, stačí aby AAA začalo nakupovat do opčního programu milion akcií, rozdali milion opcí...opce vyprší 31.3..........2013 !!

50 Petr Petr | 25. prosince 2012 v 0:28 | Reagovat

A protože AAA vydalo výhled na následujících 5 let tak se dá i možný růst kvantifikovat. AAA by měl narůst čistý zisk na pětinásobek během pěti let. Takže investice 25 milionů Kč dnes by měla v následujích pěti letech dát každoroční zisk 20 milionů Kč při zachování nízkého P/E, což není vůbec špatná investice.

51 Marek N. Marek N. | 26. prosince 2012 v 1:00 | Reagovat

[48]: teomaxi, asi před rokem jsi tady doporučoval titul SPIN.PK, když byl kolem dolaru - teď je za 0,48. Tehdy jsem se na to díval a nakonec tam peníze nedal. Nechci nijak rejpat, spíš mě zajímá co se tam stalo (Q3 earnings jsem prolétl zběžně a zdá se mi, že příjmy spadly, výdaje vylezly a zisk si tak dal celý kvartál volno) a jestli ti to přijde za tuhle cenu zajímavý...

52 Angel Angel | 27. prosince 2012 v 8:07 | Reagovat

AAA - akce "nápad" za 30 míčů -

za normálních okolností, vím že máš i někdy "dobré nápady" ale investovat do AAA je slušně řečeno "vyhozené peníze" - jdeš proti trhu.

Rád se s Tebou i privátně vsadím, třeba i jen symbolicky o dobrou flašku červeného ;) kterou si můžeme společně v únoru v Rozvadově dát.

Když se koukneš na celý vývoj/trh po celé Evropě last 12 mth. (sales a přihlášení nových aut) předpověď a co dělají třeba už jen německé automobilky teď, co se děje a bude dít dalších 6 měsíců, tak fakt nevím kde si na to přišel, že by se měl "oživit" trh?

Z čeho by se měl kurs generovat? Z toho že se někdo, kdo "ví" chce zbavit podílu?

Firma jako taková skoro nic nemá, vím že na to máš jiný názor, jediné co mají jsou právníci kteří je chránění to je vše.

To že se najednou na trhu objevují akcie - velké množství akcií - je jen důsledek toho, že investoři dávají ruce pryč - a to oprávněně.

Ani korunu bych do toho nedal.

Přeji pěkné vánoce!

Angel

53 Lukáš Lukáš | 27. prosince 2012 v 10:04 | Reagovat

Angel, je vidět že nemáš základní znalost trhu. Autobazarům se daří i v krizi, protože firmy i soukromníci šetří a nakupují místo nových aut ojetiny, tržby bazarů na rozdíl od automobilek rostou. Příkladem budiž AAA, které v krizi tři roky po sobě zvedá zisk o 100%. Majetek AAA má a to nezpochybnitelný. 7000 aut za miliardu + nemovitosti za 3 miliardy. Čistý zisk za tři roky se rovná tržní kapitalizaci stejně jako dvouroční EBITDA. Nic lepšího daleko široko nenajdeš, jestli jo, dej to sem, rád koupím.

54 Angel Angel | 27. prosince 2012 v 11:12 | Reagovat

@Lukáš - promiň ale nemýlím, i s Tebou se rád vsadím, řekni o co?

v posledních 20 letech to tak bylo s nevím proč by se to mělo dnes měnit.

Tržby bazarů punktuelně rostou, to ano, ale dle sezóny, typu auta, modelu auta a dalších prvků, ale celkově klesají, skoukni čísla posledních 10 let. Přidej si k tomu trh před 4 roky a dnes. Před krizí a jiní.

Je jen možno to prodat, co bylo vyprodukováno, trh je limitován a je negativní.

Správná otázka by byla a je:

Proč?

Co by mělo přivést kurz akcie vzrůst? kdo má jaký zájem na tom?

Kde najdu nové investory? Když jsou tak "super" a "sám" šéf a majitel hledá investory, proč je dosud nenašel? ... proč by někdo měl investovat hlavně dnes?

Jak chtějí realizovat tolik prodejů? (jen jsem to přelítl ale mám dojem že někde bylo psáno 50.000 za rok) Mají vůbec kapacitu na to? atd. je 1.000 otázek. Otázka je kde najdeš 50.000 lidí?

Koukni na to jaké problémy má třeba SIXT v Evropě a to je půjčovna aut a jaké odběry má...
ne ne ani korunu bych jim nedal...

Kluci, nejste jediní, kdo umí číst EBITDA porovnávat čísla o tom to už dávno není.

Nikdo z velkých playerů na tuto akcii nesáhne, ani s kleštěmi a ví proč. Ani trh není likvidní. Dej 100.000 akcii a uvidíš co to udělá za hallo!

Mýlíš se i v tom, co s týče zisku, čti mezi řádky, a spíš se ptej to, co tam není.

Zisk je vygenerovaný na úkor jiných položek.

Minulost mě nezajímá, mě zajímá budoucnost, co bylo bylo...

Tip akcie, nevím kolik a jaké zkušenosti máš, tak že to vezmu trochu def. ale co člověk může s klidním dechem říct je třeba statoil, adidas, UNILEVER, BASF, BAYER je jich spousta... dle Tvého zaměření a cílů.

Moc jsem toho už viděl, a jak se lidé "oblbovali" v 90 letech ;) škola života...

55 Lukáš Lukáš | 27. prosince 2012 v 12:32 | Reagovat

To co mi vypisuješ jsou firmy s P/E větším 2-5x jak u AAA a s meziročním růstem několikanásobně menším, takže hodně slabé tipy,to proto že se obchodují na likvidním a transparentním trhu za fair cenu. Kurz AAA je anomálie díky malé likviditě a burze v Praze. Dá se říci že tvé tipy jsou s nulovou hodnotou pro mě. Akcie jsou pořád o číslech a fundamentu, jen se projeví občas později,ale u AAA už podhodnocenost tak bije do očí že to přitáhlo i větší hráče a to bude pokračovat dokud se kurz a fundament nesrovná.  Stačí aby AAA příští rok vyplatilo 50% čistého zisku na divi, to bude nějakých 5Kč, hnedle bude kurz narovnán u 50Kč/akcii s P/E 6. A to příjde dřív nebo později, protože majoritní vlastník už chce sklízet plody své dvacetileté práce a nakoupeno levných akcií už má dost. Na akcie AAA nemusí šahat žádný velký player, na trhu je jich tak málo, že stačí drobní co umí počítat a po nějaké pozitivnější zprávě to poletí tam kam má, tj. k 50Kč.
Denny investory našel, má tři vážné zájemce o majoritu a cena nebude 25Kč ani 50Kč/akcii.

56 Angel Angel | 27. prosince 2012 v 14:18 | Reagovat

@ Lukáš :) chápu a vím jak to myslíš ale máš špatný zdroj informací.

Denny NIKOHO nemá ( musel to i přiznat a publikovat) a v dnešní situaci viděno na dalších 36 měsíců tak mít nebude,  ano zkoušel to, ale nic z toho není a nebude.

Jejich "zisk" je generován z finančních produktů a ne z prodeje aut ;)

To o co celou jde je jen to, jakou cenu má 50.000 vozů distribuční kanál - vše okolo je jen omáčka :)

a DNES - žádnou! Je přebytek a výrobci si chrání své sítě.

Tím že Škoda (VW Group) je jeden z největších jejich "partnerů" je a byla jen otázka co by to pro ně přineslo. - to byl mimochodem jejich jediný kandidát -

Tento nápad je starý asi tak 10 let, a byl už odzkoušen od Mercedesu když tenkrát koupily jejich distribuci a v důsledku se to neosvědčilo.

To co si napsal je přesně to co jsem řekl, tím že trh je nelikvidní tak nemáš šanci reagovat - to nedělá smysl.

Jinak to co si viděl v číslech, jako oživení trhu aut - bazaru - je jen to že přišla vlna nově prodaných - nic víc - trh je zasycen.

Z profesionálního hlediska měl Denny prodal minulý rok dnes je pozdě, další možnost bude až minimálně za 3 - 4 roky - propásl dobu.

57 Lukáš Lukáš | 27. prosince 2012 v 15:12 | Reagovat

Mám ověřené informace že o AAA se zajímají největší finanční skupiny takže jen vaříš z vody a prosím nezaměňuj potíže prodejců nových vozů ( mimochodem Škoda i tak měla nejlepší rok v historii ) s prodejci ojetin, kterým se v krizi daří stejně ne-li líp jak v konjuktuře. Zisk je generován z finančních produktů, no a co, mě je jedno odkud je generován, hlavně že je generován, roste a dále poroste. Navíc přiskakují nové zdroje zisku jako prodej SW, ND, servis, nové pobočky, Rusko a Mototechna ! Proč by měl Denny prodávat loni, když byl poloviční zisk ? Proč neprodat příští rok až bude dvojnásobný zisk ? Myslíš že kupci neumí počítat ? Pokud se mi koupená firma za 5 let zaplatí ze zisku tak ať třeba vyrábí hajzlíky, tak přemýšlí dobří obchodníci.

58 teomax teomax | 28. prosince 2012 v 10:47 | Reagovat

48.
SPIN - bussines, kterej se zadrhl.
Kdyz jsem to jsem daval byla cena okolo 80-90 centu, pak to za par mesicu letelo nahoru az ke 2 dolarum, jelikoz prijmy i zisky rostly a byla zde "vysoka pravdepodobnost" na nekolikalety kontinualni rust. Insiders tehdy promenili dluh svoji spolecnosti vuci nim za akcie pri 1.8 usd, taky cekali asi neco jineho...
Dnesni outlook je pomerne dost problematicky, takze dneska uz bych radil do neceho takoveho neinvestovat.
Sice jsem neco prodal, ale rozhodne ne tolik abych zustal i dnes s celou zbylou pozici v zisku. Pricemz zakladni pravidlo u tech malych spolecnosti je, prodat polovicku vzdy po dosazeni 100 procent zisku. Samozrejme jsem se ho tehdy moc nedrzel, lol.
Tak uz to u malych spolecnosti dost casto chodi, rostou o 50-100 procent rocne, pak se neco zadrhne a je konec...ale zase v nekterych pripadech pak dojde i k "zmrtvychvstani" jako u AAA.

59 Marek N. Marek N. | 28. prosince 2012 v 17:19 | Reagovat

OK, diky... ja jsem nekde cetl, ze vyviji nejaky system pro videodokumentaci lecebneho procesu, tak jsem si rikal jestli treba jen neprehodili priority, nesoustredi se na vyvoj a nebude z toho nejaka "next big thing". No asi nebude. :) To je holt problem u tech OTC, ze na ne nejde tolik svetla. A samozrejme jako kazdej vidim u pennystocks tu moznost, ze par centu nahoru a jsem zhodnocenej o 100%, ale jen nerad myslim na to, ze par centu dolu a ... :-)

60 Marek N. Marek N. | 28. prosince 2012 v 17:52 | Reagovat

Tak jsem nebyl při pátku línej a ještě jsem dohledal jednu zajímavost, když už tady jsme tak pěkně OT. Všude se ohání tím, jak je ten video systém "patent-pending"... ovšem ani na Spine Pain Management, Inc., ani na Gleric Holdings, LLC (původní vlastník technologie) se mi tu přihlášku patentu (natož udělený patent) nedaří dohledat. Našel jsem jen trademark: http://tess2.uspto.gov/bin/showfield?f=doc&state=4006:zo5wh2.2.1 ... což je teda "trochu" rozdíl.

61 weblog weblog | E-mail | Web | 29. prosince 2012 v 2:51 | Reagovat

Otázkou je kolik procent akcií z free floatu Denny koupil zpět když ceny byly před lety na minimu.

Bohužel stále platí § 183 Obc. zák. , který umožňuje se majiteli 90% akcií se zbavit zbytku akcionářů za ceny, které jsou určitým průměrem obchodů na burze, které se mohou samozřejmě činností většinového majitele snížit.  
Problematická je i malá likvidita. Co mi v podobné investici brání je mizivá přidaná hodnota firmy a minimální know-how - levně koupit, draze prodat.

62 Lukáš Lukáš | 29. prosince 2012 v 15:46 | Reagovat

to weblog : To se ví, Denny má asi 78% akcií, takže hodně daleko od 90%. Know-how mají, teď ho vřelili do dvou speciálních SW a ty chtějí příští rok začít prodávat po světě. Exkluzivně jedna licence do jednoho státu. Firma nemusí mít know how a může být velmi úspěšná, když má úspěšný obchodní model a to AAA mají. Navíc je to dominantní prodejce ojetin v CR a SR. Třeba Penta kupuje firmy na základě násobků ročních EBITDA, ať už jsou to lékárny, prodejny potravin, výrobci strojů nebo letadel nebo taky sázkové kanceláře, to je až tak nezajímá, hlavní je návratnost. Fortunu ocenili na 6,5 x EBITDA, to by se u AAA rovnalo 95Kč/akcii. Takže pokud chce Denny 100Kč na akcii není to pokroucená cena. Pokroucená je aktuální cena na burze.

63 svarog svarog | 30. prosince 2012 v 3:55 | Reagovat

aj nevim ani o cem tu je diskuze, davat penize, jako dobre utocistse mozna jo,
delat na tom penize bohuzel, jsem to kupoval za 12 czk,ale vic jak 30czk .... je nesmysl..
schickel dela money na nazory, tak to neserte AAA bude STAT 100 az bude cas,

hele srackove  nevite co melete, a co rikate.  kazda ivestice do AAA je ivestice na konci horizontu. takze jinak rekneme to jinak ....
Cikelgruber si mysli ze je buh a vi co dela, mu to preji nezavidim, ale je radeji si kkupte jine akcie.

64 XXX XXX | 30. prosince 2012 v 11:28 | Reagovat

on je furt sjety...

65 schickelgruber schickelgruber | 30. prosince 2012 v 21:59 | Reagovat

[64]: je no...ted mi to potvrdilo vicero lidi, ze se zblaznil

66 Lukáš Lukáš | 4. ledna 2013 v 16:51 | Reagovat

Kdo je sjetý ?

67 ervin ervin | 10. ledna 2013 v 18:56 | Reagovat

dobrá zálivka i slušný objem dneska, kde se pořád berou ty další a další desetitisíce listů na nabídce, neházíš to tam už zase zpátky?:)

68 Kaja Kaja | 15. ledna 2013 v 11:33 | Reagovat

Motejlek.com:

Na burzách v Praze a v Budapešti kotovaný autobazar AAA Auto Group je stále na prodej. Oficiální sdělení o pozastavení tohoto procesu nelze brát zcela vážně. V podobném duchu se nesou i plány společnosti, které počítají v následujících letech s doslova gigantickým nárůstem tržeb, prodejů ojetin, EBITDA a především čistého zisku. V případě, že by došlo k naplnění snových čísel, hodnota AAA Auto Group by se mohla pohybovat poměrně vysoko nad hranicí deseti miliard korun. Dnes je to 1,7 miliardy korun.

Anthony Denny, který přes Automotive Industries a jako fyzická osoba drží 77,56 procent AAA Auto, předpokládá, že tržby v roce 2017 překročí hranici 900 milionů eur (v dnešním kurzu 23 miliard korun). Oproti roku 2011 to představuje nárůst o více než 318 procent. EBITDA by měla podle Dennyho vize narůst v přepočtu na více než 2 miliardy korun (téměř 3,5x více než v roce 2011). Čistý zisk je plánován na více než 1,5 milirdy, co je pětinásobek předloňského výsledku.

Dennyho “fantasmagorie” se opírají o dramatický nárůst prodejů ojetin na tří stávajících trzích, například v Rusku se plánuje zdesetinásobení prodejů na bezmála 22 tisíc vozů. Zhruba toto číslo by do bilance měly přidat nově otevřené trhy – Maďarsko, Polsko a Ukrajina.

Pokud AAA Auto v současné době reportuje reálná čísla, motejlek.com odhaduje aktuální férovou hodnotu AAA Auto Group na 3 miliardy korun. V potaz byla brána i příjemná nabídka ze strany UniCredit Bank Czech Republic.

69 Lukáš Lukáš | 15. ledna 2013 v 17:48 | Reagovat

Otázka dne : Kolik je ona příjemná nabídka ze strany UniCredit Bank CR ? Motejlek to ví. Že by se zmínil na setkání místnímu blogerovi a ten na základě toho koupil milion akcií AAA ?

70 Pavel Pavel | 16. ledna 2013 v 15:48 | Reagovat

Mimochodem, jakou máš průměrnou nákupku, když jsi táhl takovými objemy cenu nahoru?

71 ervin ervin | E-mail | 5. února 2013 v 18:37 | Reagovat

Moc nerozumím větě "Otazka je samozrejme to jestli minoritni akcionare vezme s sebou pri nejakym prodeji, to je to riziko cely veci". Nový major přece musí minoritám nabídnout odkup podle zákona.

72 Kedar Kedar | 14. února 2013 v 22:28 | Reagovat

http://byznys.ihned.cz/c1-59323060-aaa-auto-navrhne-stazeni-svych-akcii-z-burz-v-praze-a-budapesti

73 Mira Mira | 15. února 2013 v 10:49 | Reagovat

V reakci na stazeni down 15%

74 TVL TVL | 15. února 2013 v 14:41 | Reagovat

Tak to neklaplo

75 Reinvestor Reinvestor | E-mail | 18. února 2013 v 9:34 | Reagovat

Toto smrdi zalobou!!!§§§

76 Erik Erik | E-mail | 18. února 2013 v 12:45 | Reagovat

Pojďme se sdružit proti Dennymu, jinak nás ten Australan zařízne jako ovce. Dennyho plán je nyní jasný, odkup bude někde kolem 22 Kč jako vážený průměr za posledních 6 měsíců na budapešťské burze a zbytek minorit pak vytěsní o něco málo výše. Na celém svém vykutáleném IPO by tak vydělal téměř 600 milionů Kč na úkor napálených akcionářů a navíc měl od nich přes pět let bezúročně k dispozici cca 1 miliardu Kč. Mezitím bude ještě levněji dokupovat na burze od panikářů prodávajících i za 17 Kč, jako jsme viděli v pátek, když kromě delistingu určitě vyzkouší i další finty na sražení ceny akcie. Nedá se zde čekat žádná férovost, to by rovnou oznámil odkupní cenu.

Pojdme se sdružit a účinně bránit, máme dobrou šanci, jedná se o relativně malou emisi, stačí nám dát dohromady 10 % akcií, zatím mám kontakty na cca 1.600.000, což odpovídá 2,36 %. Nemohl by nás pak vytěsnit a ve finále bychom dostali při prodeji celé firmy stejnou částku jako Denny, tzn. minimálně 44 Kč dle informací pana Motejlka. Rovněž bychom si v případě soudního sporu jako sdružení mohli dovolit kvalitní právní zastoupení.

77 Erik Erik | E-mail | Web | 23. února 2013 v 11:56 | Reagovat

Zdravím akcionáře, jako předstupeň vytvoření našeho sdružení jsem založil webové stránky na serveru sousede.cz, který je určen pro SVJ, bytová družstva a občanská sdružení:

http://www.sousede.cz/-vizitka-spolecenstva-Sdruzeni-minoritnich-akcionaru-AAA-Auto/spolecenstvo/index/club_id/1574

Založte si zde prosím profil, kde uveďte jméno (nikoliv nick) a adresu a v položce "číslo bytu" počet akcií, který vlastníte, následně klikněte na tlačítko Požádat o vstup.

Hezký den, Erik

78 Michal Michal | Web | 14. března 2013 v 18:06 | Reagovat

Nečistá hra Anthony Dennyho s minoritními akcionáři AAA auto.

http://www.easyinvest.cz/necista-hra-anthony-dennyho-s-minoritnimi-akcionari-aaa-auto/

79 OP OP | E-mail | 3. dubna 2013 v 10:25 | Reagovat

http://www.motejlek.com/dennyho-az-prilis-brutalni-najezd-na-minoritni-akcionare-aaa-auto

jdu se kouknout na sdružení postované Erikem výše, spojení minorit je v této situaci nutnost

80 Michal Illich Michal Illich | E-mail | 3. dubna 2013 v 10:45 | Reagovat

Taky jsem na základě tohohle článku o AAA uvažoval, ale pak to nestihl a jsem víceméně rád. Tak good luck v boji o férovou cenu!

81 Zbyněk Beran Zbyněk Beran | E-mail | 15. dubna 2013 v 8:24 | Reagovat

Zdravím, nabízím Vám spolupráci při obraně zájmů akcionářů AAA před Denym, sdružení minoritních akcionářů AAA už sdružuje přes 1,5% akcií AAA.
Ing. Zbyněk Beran, beri@email.cz

82 Petr Petr | E-mail | Web | 20. dubna 2013 v 20:37 | Reagovat

Konečně jsem našel stránku, kde můžu zdarma vložit inzerát na svoje auto. Super inzerce aut.

83 zosua zosua | E-mail | Web | 13. května 2013 v 18:55 | Reagovat

http://platform-of-trade.com/czech/
Obchodujte Online! Premie zdarma!

84 Ladza Ladza | 19. října 2015 v 10:42 | Reagovat

Mám od nich focus a a šlape jak hodinky:) mužu jedine doporučit

85 Zuzana Zuzana | 16. listopadu 2015 v 10:56 | Reagovat

Ahojte, našla som dobrý článok, kde si môžete prečítať o stáčaní kilometrov a tiež sú tam odkazy, kde si možete vyhladať koľko km má auto najazdených.
http://www.apadvokat.sk/clanky/stacanie-kilometrov-na-aute/

86 Karlos Karlos | 30. března 2017 v 11:30 | Reagovat

Chcete si půjčit dodávku nebo jiné užitkové vozidlo v Mladé Boleslavi?

http://automh.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=242

87 Maxim Maxim | 31. března 2017 v 14:31 | Reagovat

Už jste vyzkoušeli služby některé z autozastváren?

https://zastavtoauto.cz/zastavarna-aut-standart

88 Ремонт холодильников lkeefe Ремонт холодильников lkeefe | E-mail | Web | 9. května 2017 v 14:25 | Reagovat

He knows this town from A to Z.
I wish you wouldn't take my books without permission.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama