Je uz naprosto zrejme, ze Kalousek a spol priskrtili ceskou ekonomiku presprilis

15. srpna 2012 v 22:33
Ceske HDP za q2 je -1,2% ve srovnani se stejnym obdobim minuly rok. Samozrejme, ze na tom ma obrovsky podil co se deje v Evrope v soucasne dobe. Dnes je ale naprosto zrejme, ze minimalne stejne silny faktor je to, ze Kalousek ceskou ekonomiku priskrtil presprilis - svym skoro fanatickym utahovanim opasku. Podle me proste melo byt balancovani verejnych rozpoctu spise vic strednedoba zaletitost, spis v horizontu rekneme 6 let, nez planovanych 3-4. Imho nejaky fiskalni stimulus formou investic do infrastruktury je ted na miste - zvlast by to pomohlo stavebnictvi, ktere potrebuju life linu vic nez jakykoli jiny sektor. Bohuzel to ale tak nevypada, viz dneska se Kalousek nechal slyset, ze "umely rust HDP na dluh by byl nicivejsi nez vladni usporna opatreni". Musim rict, ze nesouhlasim.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Turek Turek | E-mail | Web | 15. srpna 2012 v 22:59 | Reagovat

jj náši politici stimulují naši ekonomiku přesně v opačných obrátkách, než by se mělo. V konjuktuře utrácet v recesi šetřit :) Já se třeba divím že v této krizi se celá evropa nepustila do budováni třeba rychlovlaků napříč evropou. Mít třeba takovou nadzemní, nebo podzemní dráhu jezdící velkou rychlostí, určitě by to celému kontinentu prospělo a pomohlo stavebnictví a průmyslu, nemluvě o konkuernceschopnosti.

2 s* s* | 16. srpna 2012 v 0:22 | Reagovat

[1]:  jenže takovej projekt by jen na přípravách trval 10 - 20 let (btw, o vysokorychlostních evropských tratích se už desítky let mluví). ale v čr, kde by se díky její geografické poloze křížilo nejvíce těch tratí, by t nedokázali protlačit do územního povolení ani do naší smrti. viz brno, kde letos slaví rovných 100 let pokusů odsunout nádraží. navrdory investici 0,75 mld kč do projektování, developingu a propagandy nejsou schopni splnit zákonné podmínky pro získání územního rozhodnutí a většina lidí je též stále pro levnější a logisticky efektivnější centrální variantu :-DD

3 kalouskův poradce kalouskův poradce | 16. srpna 2012 v 0:41 | Reagovat

přitom by stačilo jediné, srazit DPH(s podmínkou klesnutí ceny) - lidé více začnou nakupovat, utráce, ekonomika se začne hýbat a mohli by se objevit i nová pracovní místa a vybere se i více
snížit spotřební daň na paliva(s podmínkou klesnutí ceny) - co myslíte, že nastane? všichni budou jezdit tankovat k nám(ve všechno okolních státech cena +- stejná), ekonomika se začne hýbat, na dani se vybere více
atd... proč musíme být "průměrná" země, která má to co má soused? Ceny západní, platy východní
jen těmito dvouma věcmi by se ekonomika mnohonásobně rozhýbala, nemyslíte?

4 Cappy Cappy | 16. srpna 2012 v 2:28 | Reagovat

Ad tema: Muj uhel pohledu je tento: Co kdo sakra cekal? Klasicka cyklicka recese - trend stagnace/propad. Pruuuser jak Brno. Je to jasny uz dva roky akorat to nikdo! nechtel videt ani slyset.

Schickel: Jen debila muze napadnout v recesi zvysit dane (DPH). Coz se shodneme, ze se Kalousovi Usatemu fakt "povedlo". Zabil spotrebu domacnosti, totalne. Lidi maji strach utracet, vsechno je pro ne drahy, maji hypoteky, leasingy a jsou radi ze jsou radi. Vsechny prachy ktery vydelaji mizi nekde za hranicema pres dluhy jako sweet income matek lokalnich bank, aby pak nasledne odesly na konta jeste vice zadluzenym statum nez je ten nas. Takze co zbyde na domaci investice? = 0 CZK. A jeste dlouho to tak bude.

Story: Dneska si kupuju mliko a v nakupaku ke me prijde chlap a rika mi ze "za rohem maji levnejsi", tak koukam na cenu a rozdil 10,90 vs. 11,90. Ultra setrivi pochopi. Ale tak vysokou citlivost na cenu jsem v Cesku nikdy. nikdy predtim nezazil.. proc to asi je? Nouze, strach, panika, obavy z budoucnosti. Hello massmedia!

Jo a jeste. V te vete ma Kalous pravdu.

Kdyz ted zacneme rozhazovat "na investice", byt by to bylo do zkriplene infrastruktury, kterou nutne potrebujeme vylepsit (mame treba nainvestovano do prumyslovych zon, kde ale nikdo neni, a nemuze byt, protoze k nim nevedou silnice!), tak kdyz zacne podporovat korupci prolezle stavebnictvi, tak Cesko nesplni ani v naznaku plan deficitu statnich financi na pristi rok, dostane blbej rating, protoze "nesetri" - a uz se vezeme. Nikdo nam nepujci ani na spravu zakladnich instituci. A nejenom Kalous vi, ze bez prachu investoru jsme v haji. Hned pristi rok. Jsme firma, co je 20 let ve ztrate, ma plno na.ranych zamestnancu, obri dluh, a uz nema moc moznosti jak normalne fungovat nebo jak svoje normalni fungovani obnovit.

Minikviz: Vite kdo je dneska ministrem prumyslu a co vlastne dela? Jaka je strategie statu v podpore dnes houfne krachujicich malych s.r.o. firem?
Nevite? No, nejste sami.

Jak jsem uz nekde psal. Kde jsou dneska sefove slavne CNB, kteri se jeste pred rokem placali po ramenou, jak to vsechno zvladame a jak jsme v pohode? Just false advertising!

Realita je takova. Ze posledni co nas drzi nad vodou jsou exporty, a co jim muze pomoci? Value = cena/kvalita. A podivetje se na kurz CZK - Jedno Euro stoji 25,00 CZK. Dop.ce co to jako je? Podivejte se na vykony prumyslu? Aha, jde to do haje. No, bodejt by ne, kdo ma to nase predrazeny zbozi za tyhle ceny kupovat? Nova Skodovka dneska stoji to samy co Volkswagen. To uz je to premium brand? Jesus!

Proste na fiskalni stimuly ted nemame. Kolik platime na obsluhu soucasneho dluhu? 60-80 miliard rocne? A dalsi k tomu pridat? WTF! A pripominam, ze nejsme vychodni nemecko, aby nekdo vykradl vlastni penzijni fondy a nalil nam 1,5 trilionu Euro.. Co nam da EU rozkradem.. Bingo!

Takze na zaver je to tak, ze Kalous vi ho.no co ma delat. Je uplne v haji. CNB nechce priznat ze to po.rali a utesujou se tim, ze aspon mame prachy na drahy suroviny (ropu, plyn) a jakoze "stabilitu". Ackoliv masivne devalvovat meli davno (a tisknout prachy).

A nikdo nechce rict, ze se melo delat vsechno pro to, aby se obnovila ekonomiku odspodu. Od tech zakladu na kterych ma stat. Nektera odvetvi tady naprosto prestala existovat a nikoho to nezajima. A takhle bychom mohli pokracovat donekonecna, ze...

Jinak kazdej, kdo nekdy ridil alespon malou firmu, toto vsechno vi. Vi co ma delat. Umi to. A otazka zni, kdo z nasich politiku je/byl uspesnym podnikatelem?... nikdo...(korupcniky nepocitam)... jo a bonmot na zaver: My jsme to vedeli, a presto jsme temto diletantum dali moznost o nas rozhodovat. Alcohol and night swimming. It's a winning combination!

Takze nejenom Kalousek nese zodpovednost!

5 petr petr | E-mail | Web | 16. srpna 2012 v 11:39 | Reagovat

A koho bys chtěl volit Caddy? Svobodný? Nebo další VV? Sami nic nezmůžou a opozice je na nic...
To Schickel...vzhledem k tvým známostem s Schwarcibrkem bych řekl, že TOP09 jsi volil...tak nebreč. Tobě to může být skoro jedno. Bohužel jsou v ČR lidi, co chcípnout ted hlady pod mostem...a bude jich jen více.

6 i-parkedon i-parkedon | Web | 16. srpna 2012 v 11:52 | Reagovat

[4]: Slušný komentář. Odpověď : VW ani Škoda nebyly nikdy premium brand. Koncern je úspěšný a dále roste.
Co by se dalo čekat, sklízí se nyní, co se zaselo. Proč tolik cizích firem mělo zde takovou dobu daňový ráje, aby když měly začít platit daně se sebrali a přesunuly výrobu jinam.. Přitom zaměstnávali stovky lidí. A živnostníky, kterých je několik stovek tisíc nikdo takto královsky nepodporoval. Takto by se dalo pokračovat...

7 Michal Illich Michal Illich | E-mail | Web | 16. srpna 2012 v 12:36 | Reagovat

Ono to není tak jednoduché.

Jasně, že snížení schodku sníží růst HDP. Jenže je to dobře nebo špatně? Je HDP na dluh skutečnou hodnotou?

Jasně, že zvýšení DPH sníží ochotu lidí kupovat (a dokonce sníží i výběr té daně). Jenže zase: je to dobře nebo špatně?

Já ti nevím. Na obě otázky se dá dát velmi jednoduchá odpověď (resp. obě možné odpovědi). Jenže budou podložené ideologií, vírou či "školou" toho, kdo odpovídá. Co je dlouhodobě dobře v současných podmínkách ví málokdo. Navíc se neví, kdo to vlastně ví :)

8 Dusan Dusan | 16. srpna 2012 v 12:47 | Reagovat

Taky to vidim mirne posunute - souhlas s tim, ze zvysovani DPH a dani je v krizi blbost. Firma, ktera je v problemech je tezko vyresi zvednutim cen - ale to by panove politici museli nekdy skutecne podnikat.

Na druhou stranu zvysovat spotrebu pres investice ve state, kde se mozna polovina penez ukradne a spotrebuje neefektivne taky neni zadna vyhra.

9 Jan Culik Jan Culik | Web | 16. srpna 2012 v 13:54 | Reagovat

Je naprosto jedno jestli se DPH snizi a o kousek se to cele odsune, nebo se zvysi a stane se to, co se stane stejne.

Cela Evropa a "vyspelej svet" jdou do prdele tak jako tak. [1]: Neutracet v konjunture vypada na papire hezky, ale nedodrzuje to temer zadna demokraticky zvolena vlada a vychazi to z logiky volebniho procesu, coz je jen trh s hlasama.

Tohle samozrejme neni cyklicka recese; je to konec vsech cyklickejch recesi, ktery byly vzdycky jen zalatani zacinajici deprese monetarni politikou a to nejmene od 80.let (viz. All Watched Over by Machines of Loving Grace). MP prestala fungovat jako v JPN pred lety.

Jde o strukturalni problem a krach poptavky, jehoz jadro je v tom, ze spotreba a uzitek se staly divergentnimi pojmy. Rust spotreby -> rust DPH uz davno neznamena zvysovani uzitku, tudiz ani spotreba po naliti prachu do ekonomiky nefunguje tak jako driv, protoze nefunguje multiplikator (prachy se velmi rychle dostanou na offshore konta 1%, netoci se v ekonomice a socky zas nemaji za co kupovat chlast, gamble a sprcgumy).

Tohle fakt nevyresi hybani s procentama u dani. Je naprosto dementni timhle smerem uvazovat. Reseni bez krachu: neexistuje.

10 kecy kecy | 16. srpna 2012 v 14:31 | Reagovat

[9]:
problem je ze v dnesni dobe se vlady snazi vsechno ridit do vseho zasahovat a tim zabiji celej trzni system

11 i-parkedon i-parkedon | Web | 16. srpna 2012 v 14:39 | Reagovat

Podívám-li se na počítadlo veřejného dluhu jak šíleně naskakují během minut sumy dalšího dluhu, tak nic jiného než krach člověka nenapadne..

12 M M | 16. srpna 2012 v 14:56 | Reagovat

Dalsi vedlejsi efekt je ze lidi kradou jako prasata. Cesi kradli vzdycky ale dneska uz v obchodech kradou i lidi co vypadaji slusne a nikdo by to do nich nerek.Mlady stary na veku nezalezi uplne jak smyslu zbaveny.

13 Jarin Jarin | 16. srpna 2012 v 18:05 | Reagovat

[5]: Omg. Proč by měl někdo chcípat pod mostem? Jsou státy, které na tom jsou daleko hůře. Lidi žijí na smetištích, bez lékařské péče, bez ničeho. Nechápu tě. Ne každý může mít dokonalý život. Někdo umře, někdo nebude mít barák, někdo se nepodívá nikdy k moři, někdo nebude mít auto snů, atd. To je prostě život. Máme se tady relativně dobře.

14 Jan Culik Jan Culik | 17. srpna 2012 v 0:16 | Reagovat

[10]: to delaly vlady vzdycky; jejich problem je, ze dneska uz jim to je tak nejde

volny trh je uplne stejna kokotina jako spravedlivy komunisticky system -> vzdycky bude vyhodne ten system korumpovat a znetrznovat a proto se to bude vzdycky dit a jakejkoliv model, kterej nebere v uvahu rent seeking, tzv. korupci apod je model pro detskou skolku

obecne neni ale vubec zadny problem

ale je nesmysl si namlouvat, ze procento sem nebo procento tam neco zmeni

brzo prijde krach, po nem nastoupi kryptomeny, protoze penezum vydavanym staty nebude nikdo verit a to je konec solidarni spolecnosti: pripravte se na gini koeficienty na urovni subsaharske afriky

15 ShuwiX ShuwiX | E-mail | 17. srpna 2012 v 1:28 | Reagovat

[14]: Jeden z mála ľudí čo chápe systém.

Problém imho spočíva v jednej veci.
Komunizmus ako ideológia nepočítal s jednou ľudskou vlastnosťou - lenivosťou.
Kapitalizmus ako ideológia nepočítal tiež s jednou ľudskou vlastnosťou - chamtivosťou.

A tá kvázidemokracia čo je v EÚ spája neduhy týchto dvoch ideológii - chamtiví sú na vrchole pyramídy, tí tam zostanú.
Ale pod nimi sa striedajú menej bohatí chamtivci, ktorí sú volení. Kto bude brať úplatky od ľudí zo špičky pyramídy závisí od voliča.
A teda ten kto má exekutívnu moc v štáte musí ísť na ruku masám. A masy sú lenivé.

A tak vznikol socializmus v kapitalizme s demokraticky sa meniacimi frontmanmi.
Chamtivci bohatnú a lenivci chcú aspoň kus žvanca zadarmo.

A tí ostatní uprostred sa môžu aj pojebať aby tieto dve skupiny ľudí uživili.

16 Cappy Cappy | 17. srpna 2012 v 5:45 | Reagovat

[5]: Koho volit? - neni problem koho volit, je problem, jak ho potom odvolat, kdyz se treba ukaze, ze je to podvodnik nebo nekdo horsi, napr. novej Stalin. Aby to kolecko = naslibovat hory doly, nechat se zvolit, za 4 roky u moci se napakovat, zaplatit reklamu, naslibovat hory doly, nechat se zvolit... bylo alespon trochu pod kontrolou.

[7]: Na vsechny tvoje otazky existuji matematicke odpovedi. Vztah mezi vysi dane a tim, co je mozne vybrat, resil uz Laffer (viz Lafferova krivka). A dnes uz jsou pochopitelne dofistikovanejsi zpusoby. A dale, kupodivu existuji zeme, ktere hospodari s prebytkem, snizuji dane a HDP jim roste (i v krizi). Stat nema a ani nesmi byt hlavnim ucastnikem ekonomiky. A k danim: Nase celkova vyse dani je neunosna a to si muzeme gratulovat, za na tom v EU nejsme nejhure. DPH je jenom jeden problem z mnoha. Zdaneni prace 54 procenty je dalsi silenost. 8,4 procenta praceschopneho obyvatelstva, ktere aktualne nic neprodukuje (ale spotrebovava) se na vykonu ekonomiky rovnez podepisuje.

[8]: Souhlas!

[9]: Souhlas, snad jen, ze ten krach vlastne nic neresi. Jinymi slovy, muzeme ted vyhlasit "Druhou Ceskou republiku", a zacit od nuly, ale jako nastupnickemu statu by nam ty dluhy stejne pripsali, a i kdyby nam je odpustili, stejne bychom udelali nove dluhy (s timto systemem, jak fungujeme). Nebo jestli znate nejakou firmu, ktera si na zacatku roku rekne "vydelame 1000 miliard" - a jelikoz "vedi" kolik vydelaji, tak to v prubehu roku rovnou utrati aby....? Aby se na konci roku dozvedeli, ze to zase nevyslo, a ze zase tolik nevydelali, a ze jsou zase v minusu...! A porad dokolecka.

A kdyz jsme u toho, to znate, mile deti, pohadku "O jasne mysli, bystrem oku a vestecke kouli"? To je o tom, jak nam 25 z 27 jasnozrivych ministru financi Evropske unie slavnostne stvrdilo svym podpisem, ze ted uz to fakt bude vychazet, a ze uz se pri pohledu do budoucna neseknou. Alespon ne o vice nez +/- 3 procenta. A ze budou hospodarit tim padem vyrovnane. A jeste se dohodli, ze kdyz se seknou tak zaplati pokutu... Hm. Tak vlastne ne. Tu pokutu zaplati jejich poddani, protoze z jejich kapsy to opravdu, ale opravdu nepujde...

Taky se tesite, jak ta pohadka skonci..?

17 Shine Shine | Web | 18. srpna 2012 v 18:31 | Reagovat

Super

18 Tom Tom | Web | 20. srpna 2012 v 17:53 | Reagovat

Stejne je to z velke casti jen hadani z kristalove koule. Najit tu hranici, kdy je uz vyse dane velka a Kalousek to priskrtil uz moc je jenom nahoda. Pokud by se za posledni rok Evropa zvedla tak by se priskrceni zdalo by spravnym krokem...

19 MK MK | 20. srpna 2012 v 19:51 | Reagovat

Žádný utahování opasků se ale samozřejmě nekonalo. Vznikaly nový úřady, dotace jely naplno, utrácelo se za blbosti. Schodek rozpočtu se ještě zvýšil. Výdaje téhle vlády nejsou o nic nižší než té předchozí, to je potřeba si uvědomit.

A cpát peníze od stavebnictví? Developeři mají snad stavět tak, aby vyhověli poptávce, ne aby dostali dotace. Když prodávají 1+kk za 3 mil Kč,  tak si to samozřejmě nikdo nekoupí. Tohle v česku brutálně nafouknutá bublina, protože nabídka vůbec neodpovídá poptávce. Ceny prostě musí jít dolů.

20 MK MK | 20. srpna 2012 v 19:58 | Reagovat

[15]: Kapitalismus nepočítá s chamtivostí?? LOL!

Kapitalismus je na chamtivosti postavenej! Když si pekař otevře pekárnu, zaměstná lidi a nabízí lidem produkty, není to z jeho dobré vůle, ale ze sobeckosti - chce vydělávat peníze a uspokojit svoje potřeby. Chamtivost je něco, co nás žene dopředu! Greed is good!

21 ShuwiX ShuwiX | E-mail | 20. srpna 2012 v 20:48 | Reagovat

[20]: ešte tak vedieť čo je ideológia chytrolíne. Ako taká je porážaná práve chamtivosťou, kde môžeš byť ten úspešný podnikateľ, budovať si svoju firmu a p!ču ti to pomôže keď partia extrémne chamtivých ľudí vybombarduje štát kde podnikáš.

22 MK MK | 20. srpna 2012 v 22:20 | Reagovat

[21]: Jakakoliv ideologie (snad krome anarchismu) pocita s fungujicim policejnim a soudnim systemem. Takze zadny bombardovani statu se nekona. Mimochodem, proc by to nekdo delal? Jaky by z toho meli uzitek? Dyt je to uplnej nesmysl.

Kdyz pujdu vykrast a vypalit pekarstvi, tak druhej den nebudu mit kde koupit/ukrast rohliky.

Co to je vubec za debilni argument o nejake parte lidi? A co ma parta lidi spolecnyho s ideologii? chytroline..

23 ShuwiX ShuwiX | E-mail | 20. srpna 2012 v 22:54 | Reagovat

[22]: HAHAHA, ty si z inej planéty :D
Žiadne bombardovanie štátu sa nekoná. Niekomu chýba všeobecný prehľad.

Keď ťa príroda moc neobdarila, tak ti to vysvetlím.
Čo má asi parta lidí s ideológiou? Asi to že tá ideológia nefunguje. Vďaka ľuďom. Vďaka vlastnostiam ľudí s ktorými nepočítala.

24 F. F. | 21. srpna 2012 v 1:05 | Reagovat

[22]: pobavil :D :D :D

25 MK MK | 21. srpna 2012 v 7:55 | Reagovat

Uz nahore jsem psal, ze kapitalismus s chamtivosti pocita a prave diky ni funguje. Premyslej o tom, neni to moc slozity...

A volny trh neni ideologie, ale prirozeny stav. Nepotrebuje pocitat s zadnyma vlastnostma lidi.

To tvoje bombardovani statu stale nechapu, znam plno uspesnych firem i podnikatelu a nikdo jim nic nebombarduje.

Uved aspon jedinej priklad. Protoze jinak je to asi jako tvrdit, ze kapitalismus nemuze fungovat, protoze muze priletet ufo a znicit planetu..

26 MK MK | 21. srpna 2012 v 7:56 | Reagovat

[24]: Čím?

27 Ремонт холодильников lkeefe Ремонт холодильников lkeefe | E-mail | Web | 28. dubna 2017 v 13:52 | Reagovat

The bottom line is, I don’t have enough money.

Leave it at that, what else can you do?

28 Ремонт холодильников lkeefe Ремонт холодильников lkeefe | E-mail | Web | 9. května 2017 v 18:08 | Reagovat

I’ll have to do without a car for a while.
How dare you!

29 Took F lkeefe Took F lkeefe | E-mail | Web | Neděle v 3:21 | Reagovat

He left word for you to meet him at the airport at 6.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama