Bariery vstupu na trh porovnavani pojisteni se kazdy den zvysuji. A to me bavi.

26. srpna 2012 v 22:15
Dneska jsem trosku premyslel o barierach vstupu na trh porovnani pojisteni, zejmena v souvislosti jak je nase pozice jednicky v pripade ePojisteni.cz dlouhodobe udrzitelna.

Nejak jsem dosel k tomu, ze v podstate ty bariery vstupu se kazdy den zvysuji a kdyby nas nekdo chtel sesadit z pozice jednicky bylo by to ale setsakramentsky drahy.

Co se tyce barier vstupu, tak tyhle jsou asi nejdulezitejsi:
- silene za posledni dva roky vyrostla cena trafficu, dneska na nejaky keywordy se plati i treba 50 Kc za klik. Pri takovyhle cenach nelze dosahnout navratnosti z provize v prubehu jednoho roku - tzn novy hrac by musel mit pomerne dost penez tohle profinancovavat
- klicovy pro profitabilitu srovnavani pojisteni je pomer free trafficu - ten trva roky vybudovat. To jsou veci jako znamost brandu, seo, mailova databaze apod
- pojisteni je taky super slozity na procesy, call centrum apod. Stavajici hraci tohle maji uz pomerne dobre vyladeny (ePojisteni.cz samozrejme nejlip), novy hrac se na tomhle zasekne treba na dva roky
- nas aktualni velikost je klicova pro napr. vyjednavani s pojistovnama, nakupu medii apod. Zase novy hrac v tomhle bude silene znevyhodnen.

Kdyz si to sectu a podtrhnu, tak pozice ePojisteni.cz je skoro neotresitelna. Zni to sice tedy silene nabubrele, ale podle mych vypoctu by nekdo musel tak tri roky solit do marketingu tak 15 mio Kc mesicne plus byt super kompetetni to umanageovat, za tehle okolnosti by nas nekdo mohl za tri roky dohnat (to jeste neznamena predehnat, to by stalo daleko vic). A to pri tech 15 milionech bude mit tak 3x vetsi naklady na novou smlouvu nez my (silene na nej totiz dolehnou diminishing returns), tzn musel by to fakt silene dotovat. Imho cca by to stalo tak pul miliardy se dostat na pozici ePojisteni. Super na tom je treba i to, ze kdyby se nekdo rozhodl pro tenhle plan za rok, uz to nebude 15 mio mesicne, ale treba 20-25 mio mesicne. Cas nam teda hraje krasne do karet. Vybuodvat treba solidni dvojku by slo treba za 200 mio, a nejakou trojku treba 100 mio.

Tohle jsou vsechno duvody, proc ePojisteni beru jako nase rodinne stribro.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 hejk hejk | 26. srpna 2012 v 22:49 | Reagovat

to zni skoro jako vyzva,...

2 Blikací Svině Blikací Svině | Web | 27. srpna 2012 v 0:13 | Reagovat

Docela mě překvapilo že píšeš že cena trafficu tak stoupla

Startupoví guruové teď furt kážou o tom, že teď funguje jedině transakční byznys, protože na reklamě se prej už nic nevydělá (v tom případě nerozumím proč).

Nebo se to týká jenom těch pár věcí kolem pojištění apod?

3 Mike Mike | Web | 27. srpna 2012 v 2:03 | Reagovat

Honzo, koukni se na Facing The Absurd a udelej s tim neco. Nekdo se ti tam naboural.

4 Kacaba Kacaba | E-mail | 27. srpna 2012 v 2:26 | Reagovat

Ehh, az 50 Kc za klik? Asi bych mel omezit primou propagaci jedne spolecnosti/affilu a misto toho udelat srovnani jednotlivych srovnavacu/affilu a doplnit to ppc reklamou.(u vas na affilu mi cena vychazi snad pod 1 Kc/klik). Moc diky za postouchnuti...

5 Honza Honza | 27. srpna 2012 v 9:42 | Reagovat

Moje čerstvá zkušenost s ePojisteni.cz z minulého týdne:

Já: poptávka na pojištění 9 firemních aut (mail na infolinku)
Infolinka: požadavek na upřesnění technických parametrů aut
Já: Posláno upřesnění
Infolinka: Žádná odpověď
Já: Urgence, dotaz zda dostanu nějakou nabídku
Infolinka: Žádná odpověď
Já: Vyřízení smlouvy s konkurencí

Tak možná ještě poladit tohle :-)

6 Mirek Mirek | E-mail | Web | 27. srpna 2012 v 9:55 | Reagovat

Je vidět že se vyplatí být včas na správném místě a mít ještě navíc hromady peněz :-)

7 schickelgruber schickelgruber | 27. srpna 2012 v 11:57 | Reagovat

[2]: da se samozrejme krasne vydelavat na reklame ale musis mit search traffic

[3]: ja jsem to nejak nechal asi dropnout

[4]: zase - tyka se to hyper konvertujicich search dotazu jenom

[5]: tak to me sakra moc mrzi!

[6]: v pripade pojisteni si nemusel mit pred 4 rokama ani hromadu penez

8 mm mm | 28. srpna 2012 v 20:28 | Reagovat

někdo nemusí mít cíle stát se jedničkou, stačí najít optimální rovnováhu mezi investicí a výnosy, protože tah na branku není lineární ;)

9 Vlk Vlk | 29. srpna 2012 v 16:38 | Reagovat

Jako vstupní hodnotu dnes musí spíš každý propočítávat rychlost/růst/objem online insurance trhu.

Jestli online trh nebude zvětšovat, budou trpět všichni.
Jestli rapidně bude boostovat do 2017, uživí se spousta nových hráčů za dobrou value.

a pak si ještě škrábat hlavu, na kdy naplánovat exit tohodle businessu?

Může se taky stát, že v roce 2020 bude hodnota pojistky MTPL vzhledem k prodeji firmy nulová..

No snad ne.. ,-) Good luck všem každopádně.

10 Martin Snížek Martin Snížek | Web | 3. září 2012 v 20:49 | Reagovat

Kolik už bylo na světě takových, co si tohle mysleli? :)

11 petr petr | E-mail | 11. listopadu 2012 v 0:55 | Reagovat

zdravim, jsou tady zajimave informace ale chybi mi tady toto jsou to informace ohledně <a title="pojištění na dožití" href="http://pojisteni.extraporadce.cz/urazove-pojisteni/">pojištění na dožití</a>

12 Ремонт холодильников lkeefe Ремонт холодильников lkeefe | E-mail | Web | 28. dubna 2017 v 15:53 | Reagovat

I didn’t really like the concert. In plain English, the concert was terrible.

If he gets out of hand again, call me right away.

13 Ремонт холодильников lkeefe Ремонт холодильников lkeefe | E-mail | Web | 9. května 2017 v 20:17 | Reagovat

Nina got a foot in the door because her friend works in that company.
I love it!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama