Květen 2012

Startup Summit 15.6. v Kine Lucerna

30. května 2012 v 19:22
Kluci, co se toci okolo tyinternety.cz chystaji dalsi zajimavou startup akci nesouci jmeno startup summit. Kona se 15.6. v Kine Lucerna, afterparty potom v klubu Harley's (tam jsem jednou libove dostal na cumak). Vice info o programu na webu zde. Keynot by Pismak :).

Imogen Heap - Last Train Home

30. května 2012 v 11:46
Krasna pisnicka, kdyz o tom premyslim, tak asi muj nejoblibenejsi zensky vokal soucasnosti.


ePojisteni.cz koupilo LeadGen divizi Elephant Orchestra

28. května 2012 v 13:31
V Praze 28.5.2012 (Tisková zpráva)
Společnost ePojisteni.cz, největší český srovnávač a prodejce online pojištění, koupila LeadGen divizi Elephant Orchestra, a.s., která je největším tuzemským dodavatelem kvalifikovaných kontaktů (leadů).
Obě společnosti si jsou velmi blízké. ePojisteni.cz vidí významné synergie v činnosti obou společností a věří, že propojení produktových portfolií obou společností bude dobrým základem pro další růst. Portál Uspory.cz budou pro ePojisteni.cz strategickým produktem, jehož prostřednictvím dojde k expanzi z oblasti pojištění do dalších produktových kategorií. I po akvizici bude fungovat LeadGen Elephant Orchestra samostatně, pod současným brandem a v rámci aktuální organizační struktury. "Jsme z této transakce nadšeni, protože skvěle rozšiřuje naše stávající portfolio a obohatí spektrum služeb, které jsme schopni nabízet zákazníkům. Vzájemná spolupráce má obrovský potenciál a přináší velkou přidanou hodnotu nejen našim stávajícím z ákazníkům.", řekl Dušan Šenkypl, obchodní ředitel společnosti ePojisteni.cz.
"Naším cílem je zajistit další růst LeadGen divize. Nabídku ze strany ePojisteni na spojení s LeadGen divizí jsme vyhodnotili jako nejlepší z hlediska kontinuity. Věřím, že tento krok přinese LeadGenu pokračování úspěchů z předchozích let.", vysvětluje Pavel Šťovíček, člen představenstva Elephant Orchestra, a.s.
Portál ePojisteni.cz nabízí srovnání různých pojistných produktů, svým klientům zjednodušuje orientaci v nabídce pojišťoven a umožňují jim uzavírat co nejvýhodnější pojistky. ePojisteni.cz s.r.o. je s více než 150,000 uzavřenými autopojištěními největším online prodejcem pojištění v České republice.
Oddělení Lead generation bylo založeno v roce 2009 jako součást Elephant Orchestra, a.s. za účelem monetizace návštěvnosti internetu ve střední Evropě. Spolupracuje s klienty převážně v České a Slovenské republice, Polsku a Holandsku. Za dobu působění na českém trhu divize vybudovala řadu předních portálů v oborech osobních financí, pojištění, energií a telekomunikací. Mezi nejvýznamnější patří portály www.uspory.cz, www.ipojisteni.cz, www.pujcky.cz.
Více informací naleznete na stránkách www.epojisteni.cz a www.elephantorchestra.cz

V ePojisteni.cz jsme se zatim rozhodli, ze investora nechceme

25. května 2012 v 1:39
Cca pred pul rokem jsme koketovali s myslenkou, ze bychom do ePojisteni.cz prijali investora. Cele to probihalo nejak vlazne a nebyli jsme vlastne vubec presvedceni jestli investora chceme. Zadali jsme to jedne konzultacni firme aby trosku otukla poptavku. V podstate jediny duvod, proc jsme investora chteli, bylo abychom z venku meli potvrzenou nasi valuaci nezavislym investorem (valuace se proste musi postupne budovat).

Zajemci byli asi 3 nebo 4, z toho jeden strategicky. Ten nam ale chtel pomerne hodne svazat ruce a chtel daleko vetsi podil na zacatku, ale zase nabizel garantovany exit za cca dva roky. Toho jsme rychle zavrhli. No a ostatni zajemci byli spis financni investori, ale s nima jsme se v podstate nikam moc nepohnuli, protoze jsme vlastne ani moc nechteli.

No a ted jsme se spolecniky shodli, ze v tuhle chvili investora nechceme, nejdriv to zase otevreme tak za tri ctvrte roku. Ten hlavni duvod je to, ze vlastne ty penize nemame v tuhle chvili moc jak vyuzit. ePojisteni.cz totiz vydelava, organickou expanzi a nejaky mensi akvizice si jsme schopni ufinancovat z vlastniho cashflow. Plus je hezky porad zustat svobodny a nemit svazane ruce.

Dovedu si predstavit, ze jediny na co bychom penize vyhledove potrebovali je nejaka geograficka expanze. Ale tu jsme odlozili v podstate na pristi rok - daleko vetsi prilezitost ted totiz vidime v Cechach v ruznych dalsich produktech, offline siti apod. Vitezi u nas vertikalni rust oproti tomu horizontalnimu - geografickemu.

Jestli ten fund-raising budeme delat, tak to taky nebude nic velkeho, radove si myslim, ze tak max 2-3 miliony Euro. S tim, ze urcite bychom revidovali i pre-money valuaci smerem nahoru, radove tak k pul miliarde. Ten minuly fund-raising jsme delali pri pre-money valuaci 300 milionu, coz mi dneska prijde uz malo a za 9 mesicu budeme zase o kus dal. Ale uvidime, mozna se na to zase vykasleme. Rozhodne se ale nebudeme nejak podbizet, myslim, ze jsme v te dobre pozici, ze podminky si muzeme diktovat my. Mame podle me totiz pomerne kralovskej asset, market leadera na super trhu, ktery znacne roste a mame velmi solidni zaklady. A je jenom otazka casu, kdy investori zjisti, ze posledni velka pecka na ceskym internetovym trhu se da udelat ve financich.

Lovemark Mixit roste o 20% mesicne

24. května 2012 v 20:46
Martin Wallner a spol jedou! Mixit pry roste o 20% mesicne, klienti to miluji a firma konstatne expanduje. Jsem zvedav kdy se pusti do dalsich zemi. Well done, poctivy startup v primem prenosu!

Nebojacny Radim Jancura u Krause

19. května 2012 v 11:58
Vic takovyhle lidi...


Blizi se WSOP...a cas sazeni na kone

18. května 2012 v 13:50
Za necelych 14 dni zacina pokerovy svatek World Series of Poker v Las Vegas. Sam nejedu, prece jenom turnaje me nudi, ale zase si to rad zpestrim sazkama na "kone". Tenhle rok docela velkolepe. Jednak mam koupeny kus Vojtecha Ruzicky (jeden z top 3 ceskych turnajovych hracu, minuly rok treba vyhral $700k v WCOOP na pokerstars) a druhak Vojta sestavil tym sedmi nadejnych hracu, ktery s nim backuju. Ti budou prevazne hrat sit n go's (10 max, winner takes all), ktere v Riu prubezne jedou a WSOP turnaje s nizsim buy-inem - typicky $1500. vetsi je nechame hrat asi jenom kdyby se jim nejak hyper darilo v tech sitkach. Celkove ocekavam, ze tam Vojta + tym probuy-inuje tak $500k, coz je samozrejme velmi hypoteticka varianta, co bychom mohli prodelat kdyby nikdo nic nevyhral. Tim, ze ale tym bude hrat prevazne ty sitka, tak je to samozrejme temer nemozny. Spis vidim vysledek celkovy Vojta + tym tak v rozmezi minus $200k az plus $500k.

Radost slyset takovyhle feedback

17. května 2012 v 22:56
V ePojisteni.cz jsme ted nove zacli sbirat feedback nasich klientu (tech, kteri skutecne uzavrou smlouvu, jenom ti mohou dat feedback), vysledky jsou zde. Je samozrejme obrovska radost se podivat na vysledky a jenom me to utvrzuje v tom, jak mame dobry business. Je to samozrejme obrovska zasluha Dusana a Davida a celeho tymu. Ten nas super servis, profesionalita a value pro zakaznika ma za nasledek to, ze samozrejme generujeme znacnou word-of-mouth, zakaznici si nas doporucuji mezi sebou, cimz zase setrime na marketingu. No, holt to mame hezky postavene no, nechtel bych byt v kuzi nasich konkurentu.

Navsteva ve Startup Yardu

16. května 2012 v 0:40
Dneska jsem byl v SY si cca dvacet minut pokecat s kazdym start upem. Tohle druhy kolo tam jsou fakt pekny veci, po dnesku mam cca 5 favoritu, z nichz tak jednomu az dvoum nabidnu investici si myslim. Jsem zvedav jak se zase ucastnici posunou za 4-6 tydnu, az tam zase budu.

Prihlasky na iCollege otevreny!

11. května 2012 v 0:31
Hlasit se muzete zde. Good luck, mate-lizajem doporucuju prihlasku podat co nejdriv. Jinak uz jsou na webu zverejneny i terminy vyucovani, lektori cca za 14 dni.

Kdybyste nekdo potreboval odsmazit milion smsek, vite komu se ozvat...

9. května 2012 v 12:54
(Praha, 4. 5. 2012) - Na čtyřnásobek v dubnu vyšplhal počet SMS zpráv, které odeslaly firmy prostřednictvím agentury Crazy Tomato. (TZ)
"Celkem jsme odeslali 3,15 milionu zpráv, což je meziročně čtyřikrát více," potvrzuje obchodní a marketingový ředitel Jiří Szántó.
O rekord se postaral nový systém, který agentura pro odesílání textových zpráv nasadila. "Díky modernější platformě jsme byli schopní odeslat téměř milión SMS během dvanácti hodin," vyzdvihuje přednosti nového systému šéf firmy Pavel Mikulka. I díky tomu agentura v poslední době vyhrála výběrová řízení u několika významných klientů, například Avon Cosmetics ČR.
Crazy Tomato v dubnu také zpracovalo téměř 155 tisíc soutěžních SMS. V současnosti agentura zajišťuje například soutěž pro Penny Market k patnácti letům fungování řetězce na českém trhu, zvířátkovou soutěž pro Billu nebo kampaň restaurací McDonald's k fotbalovému šampionátu EURO 2012.
Crazy Tomato se zabývá mobilním marketingem, mezi její produkty patří SMS a MMS komunikace, cílené SMS a MMS, aplikace pro chytré telefony, mobilní prezentace, reklama na mobilních stránkách. Firma se za dobu své existence stala spolehlivým partnerem desítek firem pro oblast mobilní marketingové komunikace. Na trhu působí od roku 2005.

Node5 otevira brany

9. května 2012 v 12:53
Dalsi tech prostor/inkubator/klub otevira sve brany - Node5, projekt Petra Ocaska a Lukase Hudecka. Vice info zde.

Moc velky sousto

6. května 2012 v 0:20
Posledni jeden, dva mesice jsem nejak dosel k tomu, ze jsem si nabral moc aktivit a v podstate se dostal do situace, ze v podstate nic nejsem schopnej delat poradne, v podstate skacu od jedny veci k dalsi v prubehu dne, nejsem schopen se do niceho koncepcniho zapojit - i z toho duvodu, ze stale vetsi cas travim ruznym troubleshootingem, v podstate kazdy tyden se nekde neco podela a je treba to resit. Co je na tom nejhorsi je, ze je to strasne vycerpavajici.

Druha vec, co zjistuju, ze se pomerne blbe kloubi dohromady je podnikani a investovani. Nekde se totiz po me chce, abych se aktivne ucastnil businessu, jinde je zase ta moje pozice vice v pozici investora/mentora. Jsou to dost odlisne veci. Nekdy mam chut byt nekde hands-on, jinde zase si drzet odstup a spis to z dalky koordinovat.

Dalsi vec je to, ze je to stale tezsi s motivaci. To je nejak dano podle me charakterem myho puvodniho businessu - domenama. To je pomerne znacne cash flow generativni business, ktery mi poskytoval pomerne zahy nejakou likviditu, z ktery jsem nejak mohl uspokojit takovy ty materialni potreby typu bydleni, auto, dovolena apod na solidni urovni. Kdezto lidi typu Ondry Fryce, Miton boys, Honzy Rezaba, Tomase Cupra apod kdyz ty sve businessy delali/delaji tak byli/jsou hladovi po velkym exitu. Proste maji/meli pred sebou metu, kterou chteli dosahnout. To je u me podstatne slozitejsi dneska - nerikam nutne, ze nemam hlad, ale je to uz trosku komplexnejsi hlad, ktery je jeste promenlivi v case.

Bottom line je to, ze jsem se rozhodl, ze budu muset radu aktivit utlumit/konsolidovat. V dnesni dobe muj business stoji na trech nohou:
i) domeny
ii) ePojisteni
iii) vsechno ostatni

Nejproblematictejsi casti je to ve "vse ostatni". To mi zere 80% casu a pravdepodobne 95% starosti. Takze do teto skatulky budu muset co nejvic riznout. Neco se zkonsoliduje do ePojisteni (vice brzy), ale to jsou v podstate veci, co jsou nejmene problematicke. Startup Yard/Techsquare asi nejak prehodim na Credo Ventures, tam je nejaka prirozena synergie/kompatibilita. No a se zbytkem se nejak budu muset poprat - to jsou veci jako moje developerske projekty, Elephant, Semantic Visions a ruzny startupy.

Je jasny, ze nikdy nebudu muzem jednoho projektu, ale minimalne podstatne to oriznout musim.

Groupon pod $10 za akcii

4. května 2012 v 22:44
Po pul roce 50% pod offering price $20, soucasny market cap $6.2 miliardy. Nu jsem zvedav jestli uz nelituji, ze nevzali ty 4 miliardy od googlu.

Brand Embassy launchnuto!

3. května 2012 v 13:07
Brand Embassy, alumni naseho prvniho behu ve Startup Yardu, predevcirem spustili svuj novy tool pro engagement zakazniku na facebooku. Kluci maji drive jako blazen a brzy se chystaji na vetsi fund-raising aby mohli vzit ten svuj offering do sveta.