Slevovy trh v roce 2011: obrat 1,95 miliardy Kc

5. ledna 2012 v 23:49
Trh ze oproti roku 2010 zbruba zpetinasobil, jak jsem se docetl zde. Radeji ale pocitam tu metriku revenues, co pouziva groupon, ke ktery se dopocitame takto> odecteme 20% dph, cimz jsme na nejakych 1,6 miliardy. No a z toho nejakych 15% konci za prsty slevovych serveru, tzn nejaky ocisteny obrat vsech ceskych slevoserveru byl 240 milionu Kc.

Coz se jevi jako hezky cislo, ale na druhou stranu zisk bude dost marginalni. Z tyhle castky 240 mil Kc podle me jenom tak ctvrtinu uz sezraly agregatory, takze zbyva tak 180 mil. Minimalne dalsich 60 milionu spolykala dalsi reklama mimo agregatory (radio, print, internet), tak jsme na nejakych 120 milionech Kc, z kterych se musi zaplatit veskera rezie, lidi apod. Z toho logicky plyne, ze moc zisku se v tomhle slevo segmentu v roce 2011 nevytvorilo.Zlaty dul, jak si mnozi mysli, to rozhodne neni.

2012 by mel byt z tohohle pohledu lepsi - prece jenom velky slevoservery uz maji vytvoreny zakaznicke kmeny a do toho marketingu budou muset odlejvat min (cimz jim vyroste zisk), mensi ale dal budou muset silne topit do reklamy, aby meli obrat.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 teomax teomax | 6. ledna 2012 v 0:23 | Reagovat

uz bude jenom hure...pro zachovani marketshare budou muset i velke spolecnosti nadale cpat prachy do reklamy. staci se podivat na GRPN. Tvuj post, nekdy z ledna ci unora 2011, o vhodnem casu na exit z tohoto byzu se jeste ukaze(respektive uz se ukazal) jako mimoradne presne proroctvi.
staci si pockat na konec lockout periody u hlavnich akcionaru GRPN a valuace vsech slevovych serveru pujdou silne dolu

2 Jirkah Jirkah | 6. ledna 2012 v 1:03 | Reagovat

Podle ceho usuzujes ctvrtinu pro agregatory?

3 pecan pecan | 6. ledna 2012 v 1:51 | Reagovat

Agregatory maji 5-10% ne? takze ctvrtina je blbost... i kdyz ty do toho asi vidis vic kdyz mas slevydnes

4 schickelgruber schickelgruber | 6. ledna 2012 v 2:33 | Reagovat

slevovy weby v rival.cz + paylo.cz utrati tak 5 mega mesicne +- za prokliky

5 xman xman | 6. ledna 2012 v 9:17 | Reagovat

to JB - naprosto správný výpočet - pouze jsi neopočítal cca 20% neuhrazených objednávek , čímž se základ snižuje ze 120 mil. Kč na cca 95 mil Kč. a poté se odečítá režie na kreditní karty, nájmy, poplatky bankách, IT, provize obchoďákům atd. atd. Odhaduji že přinejmenším 50% slevových portálů žije z cashflow. Zajímavé by bylo sledovat, kdyby dnes slevový trh skončil kolik poskytovatelů by zůstalo finančně neuspokojeno.

6 PeJa PeJa | 6. ledna 2012 v 12:33 | Reagovat

Agregátory spolknou za provize + prokliky někdy i víc jak 50-60 %.

7 Martin Martin | Web | 6. ledna 2012 v 12:38 | Reagovat

On každý vidí jenom ty aktuální zisky, ale málokdo vidí potenciál, přeci jenom kdo má nějakou návštěvnost lidí ochotných utrácet peníze má potenciál vydělávat maso.

Vemte si jak se vyvíjeli webmaily, zpočátku si každý myslel, že to nemůže vydělávat, že reklama na tom je prodělečná atd... Přičemž dneska každý ví, že mít jistou uživatelskou základnu je zlatý důl.

Takže i kdyby slevové agregátory přežívaly jenom z cash-flow, do budoucna mohou objevit nové monetizační modely. Kort, když už lidi jsou ochotni na nich utrácet prachy!

8 M M | 6. ledna 2012 v 14:53 | Reagovat

[7]:: No abychom se vsichni brzo nedivili az cela ta startup neuzitecna bublina splaskne.

9 Jan Kalábek Jan Kalábek | Web | 6. ledna 2012 v 19:52 | Reagovat

Takže to bude chtít, makat a makat...

10 Pepik Pepik | 7. ledna 2012 v 0:26 | Reagovat

TIP! Zeptejte se ve slevomatu jakou ocekavaji prodejni cenu a vyvolate krasnou diskuzi...;o)

11 Lukas Lukas | 7. ledna 2012 v 9:18 | Reagovat

Podle mě to zase tak velkej potenciál do budoucna nemá, sám jsem na slevových serverech nakoupil abych to taky vyzkoušel, ale potom člověk zjistí že to zase taková výhra není a za těch pár ušetřených desetikorun ta omezení dané nabídky nestojí. Mám i pár známých co jsou na tom podobně.

12 Pavel Pavel | Web | 7. ledna 2012 v 11:41 | Reagovat

[11]: Posuzovat budoucnost nějakého businessu podle vlastního názoru je cesta do pekel.

13 mirek mirek | E-mail | Web | 7. ledna 2012 v 12:27 | Reagovat

ono nejenom uživatelská základna, ale i traffic který generují je zajímavý. Dá se s nim už lecos dělat.

14 Jan Kalábek Jan Kalábek | E-mail | Web | 8. ledna 2012 v 16:53 | Reagovat

To: Lukas - Takových je mizivé procento, a co ten zbytek ;) Opravdu nelze soudit druhých podle sebe. To Pavel: Pravda...

15 ShuwiX ShuwiX | E-mail | Web | 8. ledna 2012 v 22:14 | Reagovat

[12]:[14]: súhlas. Vždy sa treba na business pozerať očami väčšiny alebo väčšiny cieľovej skupiny. nikdy nie vlastnými.

16 svarog svarog | 9. ledna 2012 v 0:08 | Reagovat

hele schickele  znas?

http://brainking.com/

17 Max Max | 9. ledna 2012 v 2:12 | Reagovat

je to potřeba spis vnimat vis jako eshop. proste jdes koupis si veceri, nebo masaz, nebo cokoliv a mas to o neco levnejsi, nez cekat pecku, ze dostanes neco zadarmo... je to proste eshop na sluzby... a marketingovy nastroj pro firmy...

18 Jan Kalábek Jan Kalábek | E-mail | Web | 9. ledna 2012 v 19:59 | Reagovat

Jen je blbý, že eshopy se aspoň snaží trošku tu identitu pojmout originálně, kdežto teď je všechno hrozně na jedno brdo. Chce  to posypat síto...

19 i-ParkedOn i-ParkedOn | Web | 11. ledna 2012 v 19:08 | Reagovat

zajímavý :
http://www.stream.cz/onemanshow/635440-77-dil-one-man-show-czech-made-man-zdenek-kubik

20 Michael Michael | 12. ledna 2012 v 11:08 | Reagovat

http://www.novinky.cz/internet-a-pc/255989-revoluce-internetu-nove-weby-dostanou-koncovky-s-nazvy-firem-i-statu.html

co si o tom myslis JB ?

21 Igor Igor | E-mail | Web | 22. ledna 2012 v 16:25 | Reagovat

Vzhladom k tomu, ze sme museli 3 mesiace nahanat groupon, aby nam vyplatil pomerne malu ciastku sa mi zda, ze toto odvetvie ma celosvetovo "na kahanku"...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama