Schickelgruber's stock picks

1. října 2011 v 21:38
Posledni dobou koketuju s tim, ze zacnu trosku zase investovat do akcii, nijak ve velkym, spis tak pro zabavu. Kdysi jsem rodicum rupnul asi trojku na akciich, tak snad se uz tentokrat polepsim :). Obcas sem budu davat nejaky svoje stock picks a az ubehne nejaky cas, tak se znovu na ne podivam jak performuji. Prevazne to vetsinou budou internet/IT firmy.

Dva kousky co doporucuju koupit:

1. Yahoo - Patecni closing price $13.17. Yahoo je samozrejme v prdeli a na facebook a google porad ztraci. Je tam ale ukryta value zejmena v hodnote cinskych aktiv, YHOO vlastni 40% Alibaby, tenhle podil ma aktualne hodnotu $12.8 miliardy, pokud beru valuaci Alibaby postavene na posledni investici Silver Lake Partners. JV se Softbank Yahoo Japan - tam podil YHOO muze mit hodnotu dalsi miliardu dolaru easy. Soucasna valuace YHOO je na nasdaqu $16,6 miliardy. Z toho ale zahranicni aktiva maji hodnotu easy $14 milard. Cili americky business YHOO je ted nacenen na $2,6 miliardy, coz je absolutni bargain. Dale je velmi pravdepodbne, ze YHOO bude velmi brzo prodano, podobnym zpusobem jako tady ja bude myslet x velkych subjektu.

2. Research in Motion - patecni closing $20.30. RIMM je vyrobce popularnich smart phonu Blackberry. Taktez v soucasne dobe prohrava bitvu s Applem/Androidem, ale zase tam vidim value. Meli pomerne tragicky q2, pada jim zisk a revenue, ale porad za prvni pulku 2011 meli net income vyssi nez $1 miliardu, cili P/E je pri soucasny valuaci $10,5 miliardy smesne nizky. Nicmene pipelina novych produktu neni zase tak spatna (i kdyz treba tablet Playbook je skoro na odpis), takze q3/q4 by melo byt lepsi. No a stejne jako u YHOO je tady velka pravdepodobnost, ze po tom nekdo chnapne. Nezapomente, ze Google koupil Motorola Mobility za $12,5 miliardy a to to byl podstatne vetsi shit nez RIMM. RIMM taktez sedi na pomerne zasadni value ve svych patentech, coz se v soucasnych patent wars muze strasne hodit a value tech samotnych patentu muze klidne byt $5 miliard. No a samozrejme Blackberry je dneska v podstatne posledni autonomni mobilni operacni system, spousta subjektu muze jednou plivnout na Android.

No a pak jeden kousek, ktery doporucuju vehemetne shortovat (tzn sazet na pad akcii):

Pandora Media - patecni closing $14.65. Pandora je v podstate takovy chytry online radio, takovy primitivnejsi Spotify. Firma mela nedavno IPO a je porad ve ztrate, ale i presto je valuace $2.6 miliardy. Celej ten business se mi nelibi. V podstate Pandora plati rights holderum za kazdou prehratou pisnicku, cili cim vic mate posluchacu, tim vic platite. Aktualne Pandora sice ma vetsi revenues nez kolik plati rights holderum, ale porad v tuhle chvili vyplaci rights holderum cca 60% svych revenue. Tenhle podil se plus minus asi bude drzet konstatne. Pak maji samozrejme dalsi velky naklady na marketing apod. Za prvni pulrok 2011 mela pandora obrat $101 mil. Za cely 2011 rekneme to bude $230 mil. Realne tak pristi tri roky muzou rust o 50% rocne. Cili v 2014 muzou mit revenue nejakych $600 mil. Z toho ale podle me jsou schopny maximalne udelat tak $60 milionu ebitdy, protoze tenhle business je proste na hovno. Cili pri soucasny valuaci $2,6 miliardy hypoteticky platite 44x ebitdy v roce 2014, coz je absolutne unsustainable. Navic bariers to entry tohohle business jsou pomerne maly, lze ocekavat, ze velky US radio stanice prijdou s konkurenci no a hlavne se v US rozjizdi Spotify, ktery to muze hodne rozvalcovat.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 uncle uncle | 1. října 2011 v 22:20 | Reagovat

ahyde, pochlubil by ses, přes jakej systém obchoduješ? moc by mě to zajímalo, taky bych chtěl začít. sice nemam moc velkej kapitál (stranou mám volných 50 litrů), ale snad by to mohlo stačit :)

2 Jakub Jakub | 1. října 2011 v 22:24 | Reagovat

[1]: Tak s přístupem "snad by to mohlo stačit" se na to radši vykašli :)

3 Martin Martin | 1. října 2011 v 22:49 | Reagovat

jak se shortuje? Myslel jsem, ze sazet na pad akcii muzes jen tak, ze je mas a prodas je...

4 carlj carlj | 1. října 2011 v 22:49 | Reagovat

Ahyde jsi pro mě autorita, ale zjisti si, co zn. stoploss, přeci jen 3 mega ztráta v 90. letech je trochu moc. :D

5 schickelgruber schickelgruber | 1. října 2011 v 23:01 | Reagovat

[1]: ja jeste neobchoduju, pisu, ze chci zacit.

[2]: Proc by padoch nemohl stacit?

[3]: proste si ty akcie pujcis, prodas je a az spadnou (doufas), tak je koupis zpatky levnejc a vratis. Alternativne muzes koupit put opci.

[4]: stoploss is for wimps :)

6 eM eM | 1. října 2011 v 23:06 | Reagovat

Zajimavy business model na akcie je udelat public brokerskou soutez s dostatecne zajimavou cenou, kam se vzdycky prihlasi dost lidi se zkusenostma, ktery si tam honi ego a dostanou treba 500, 1 mil nebo  Caymana... Po par kolech si vyselektujes ty dobry a koukas se na jejich tipy a podle nich nakupujes za realny.

Neco bych ti byl schopen prispet, za tu srandu to stoji, treba 100 tis

7 schickelgruber schickelgruber | 1. října 2011 v 23:40 | Reagovat

[6]: clovece kdyz o tom premyslim, tak to neni vubec spatny napad. Mozna lepsi nez soutez se domluvit treba s nejakym mensim online brokerem, co ma treba 50 tis. klientu aby ti dal jejich trading history a na ty bazi to spis postavit - otazka jestli to nenarazi na nejaky zakony. Jinak je asi ta soutez jedina cesta. Jde o to, ze potrebujes nejakou historii aby si mel nejakej statisticky signifikantni vzorek, mohl eliminovat takovy ty pure luck playery apod. Uz jsem potentialne vymyslel i nazev pro tuhle trading strategii, je to myslim hezkej buzzword - crowdsourcing quantitative trading :)

8 consigliere consigliere | 1. října 2011 v 23:54 | Reagovat

"Mozna lepsi nez soutez se domluvit treba s nejakym mensim online brokerem, co ma treba 50 tis. klientu aby ti dal jejich trading history" -> to samozřejmě naráží na zákony, konkrétně na zákon o ochranu osobních údajů a fůru dalších ;-) určitě si ty brokeři doukážou ty data sami zpracovat, ale aby do toho pouštěli někoho z venku, to je kurva velý riziko...

9 Jakub Jakub | 2. října 2011 v 0:13 | Reagovat

[5]: Když jsi šikovnej, stačí i dvacka. Spíš jde o jeho přístup - kde obchoduješ ty, možná mi bude 50 stačit... to nevěstí nic dobrýho :) člověk, kterej ví co dělá, tohle nenapíše.

10 schickelgruber schickelgruber | 2. října 2011 v 0:13 | Reagovat

[8]: no oni ti nemusi samozrejme davat jeho osobni udaje, spis ale jestli nekomu predat jeho trading history neni nelegalni i kdyz to predas pod nejakym identifikatorem

11 schickelgruber schickelgruber | 2. října 2011 v 0:19 | Reagovat

[9]: kazdej nejak zacina...

12 Jakub Jakub | 2. října 2011 v 0:28 | Reagovat

[11]: Tak to nepopírám, ale když máš bokem jen 50k a chceš je takhle neuváženě hodit do oběhu, tak jsi buď génius nebo šílenec. Může se zadařit, to nepopírám.

13 Whiter Whiter | 2. října 2011 v 1:23 | Reagovat

[12]: 50 k mám nemám, ani jedno nič nerieši, tak prečo do toho nejsť? Samozrejme odpaliť to bez rozmyslu by nebolo rozumne, o tom bez debaty. A nechce neuvážene, predsa tu má schickelgruberove tutové tipy :)

14 Pablo Escobar Pablo Escobar | 2. října 2011 v 1:36 | Reagovat

Pro obchodovani akcii na US trzich je potreba minimalne 20.000 USD. Alespon u US brokeru. Evropsti jsou mrdky a o ceskych to plati dvojnasob. Zkus interactivebrokers.com. Spicka.

A jinak akcie jsou kurevska nuda.

15 eM eM | Web | 2. října 2011 v 9:41 | Reagovat

Ad SOUTEZ:  Absolutním vítězem soutěže X-Trade Brokers Cup se totiž stala paní Zuzana Holienčinová s celkovým zhodnocením počátečního vkladu o 4040 %!

Do souteze das radove stovky tisic, max. milion. Vitez zhodnotil o 4 tisice procent. Kdyz das do akcii 1 milion a nekdo ti to zhodnoti o 4000%, tak klidne das 1 milion jako cenu a jsi porad v plusu :)

Pojdme to zkusit, bude legrace :) - jsem pripraveny do toho cast penez dat: radove par set tisic

16 C C | E-mail | 2. října 2011 v 11:54 | Reagovat

taky bych investoval kdyztak do souteze xxxxxx Kc

17 teomax teomax | 2. října 2011 v 13:59 | Reagovat

zakladem uspesneho investovani je hledat spolecnosti s alespon nekolikaletym vyhledem na 40procent a vice YOY growth. podcenne spolecnosti s velkymi growth jsou vetsinou vetsinou male zacinajici firmy, ktere trh jeste neobjevil.
priklad: http://finance.yahoo.com/q?s=SPIN.PK&ql=0
defenzivni sektor, spolecnost bude minimalne nasledujici dva roky rust na YOY bazi o 50 procent a vice.
buy now and thank me next year.

18 schickelgruber schickelgruber | 2. října 2011 v 16:22 | Reagovat

[15]: ja mam obavu, ze kdyz udelas soutez, tak ty lidi to proste budou moc gamblit a tezko tam oddelis zrna od plev.

19 Karel Karel | 2. října 2011 v 16:26 | Reagovat

jj, ta soutěž není špatný nápad, ale něco podobného už existuje v usa (covestor.com , kaching.com ) apod. můžete tam najít amaterský i profesionální investory, jejichž portfolia sledujete online (včetně historie) a obchodujete podle nich. případně jde nastavit i automatický zrcadlení s interactivebrokers. poplatek je tusim 1,25% , ale rozhodne lepsi nez to rvat do nejakych fondu. vim, ze tam nekteri investori delaji lepsi return nez W.B. apod.

20 schickelgruber schickelgruber | 2. října 2011 v 17:22 | Reagovat

[19]: dik za velmi zajimavy tip

21 formerforextrader formerforextrader | 2. října 2011 v 18:12 | Reagovat

[14]: neplati limit 20 000 jen pro intradenni trading?
kvuli trackingu vznikly i prvni souteze v obchodovani futures v USA, jeden z vitezu z let osmdesatych, Martin Schwartz napsal dle me celkem zajimavou knizku o spekulovani: Pit Bull, kde o tom taky neco pise

22 eM eM | 2. října 2011 v 18:15 | Reagovat

Gamblery odfiltrujes po par kolech a analyzou investicnich strategii tech dobrych - jestli je to gamble nebo tim neco mysli.
Ma nekdo zkusenosti s Covestorem? Jdete do toho? Nevypada uplne blbe

23 Karel Karel | 2. října 2011 v 19:57 | Reagovat

Já jsem Covestor nějakou dobu používal. Asi před rokem a půl jsem s tím přestal, protože jsem peníze potřeboval na jiné věci. Můžu víceméně doporučit...Není to jak někdy tady, že si někdo bezmyšlenkovitě hraje s akciema. Spoustu lidí Covestor živí a taky tak k tomu přistupují. Musí ke každé akci (prodej, nákup) psát proč si myslí, že je to tak správně, takže každá operace je podložená. Můžeš se svým "portfolio managerem" být i v kontaktu. Pak jsem používal ještě nějaký jeden systém (už nevím jak se to jmenoval, v nejhorším najdu:) ten byl založen na něčem jiném, ale dával asi 8-9% p.a. fixně, potřebovali jste ale na něj americké SSN...

24 ppp ppp | 2. října 2011 v 20:47 | Reagovat

http://www.plus500.com/

25 Pablo Escobar Pablo Escobar | 2. října 2011 v 21:10 | Reagovat

[24]: Sracka jako svine.

[21]: Nevim. Pro pozicni obchodovani to jde mozna i s mensim kapitalem.

26 Michal Illich Michal Illich | 2. října 2011 v 22:16 | Reagovat

YHOO: Souhlasím, koupil jsem ho za $12.04 a pořád držím.

RIMM: Chtěl jsem ho před půl rokem shortovat, teď jenom lituju, že jsem to neudělal :) - upřímně si ale myslím, že ta firma je na odpis. Mají jeden obstarožní OS a druhý sice moderněji vypadající (obšlehli WebOS), ale bez ekosystému kolem nemají nejmenší šanci.

Pandora: jo, souhlasím. Mimochodem, přes jakou službu to shortuješ?

27 Supermario Supermario | 3. října 2011 v 8:23 | Reagovat

Tak odhadovani dat ze souteze nedava moc smysl. Tech 4000% je velmi pravdepodobne dano tim, ze demo data jsou pomerne zpozdena. Staci si pak koupit nahled do "budoucnosti" aka live data od bloombergu a delat rychlej intraday ci si napsat skript...

28 Jan Jan | 3. října 2011 v 10:27 | Reagovat

[26]: RIMM že má obstarožní systém? To co je v playbooku od QNX je jedinečnej systém, žádná kopie, snad jedinej mikrokernel co reálně funguje. A v mobilech vidím výhodu, že je systém zaměřem čistě na mobily a nesere se do všeho.

29 Michal Illich Michal Illich | Web | 3. října 2011 v 11:16 | Reagovat

[28]: Obstarožní je ten první, co je v Blackberries. QNX je ten druhý, ten bez ekosystému. Čtěte pozorněji :)

30 Jan Jan | 3. října 2011 v 11:59 | Reagovat

Nicméně prohlášení že obšlehli WebOS je uplně mimo.

31 Michal Illich Michal Illich | Web | 3. října 2011 v 12:54 | Reagovat

[30]: Projděte si screenshoty obou systémů - to UI je velmi podobné, hlavně u multitaskingu.

32 Michal Illich Michal Illich | Web | 3. října 2011 v 12:58 | Reagovat

PS: Ještě jsem v dalším komentáři poslal doplňující odkazy, ale zadržel to spam-filtr (komentář se zobrazí, až to Honza povolí).

Tak aspoň citace z bgr.com:
"Since we first laid eyes on the new UI RIM was building atop QNX, we’ve said it bears a striking resemblance to the webOS UI Palm introduced in January 2009. Of course we really don’t have a problem with that — webOS is an amazing platform and RIM’s old BlackBerry UI is, well, not great."

33 j. j. | 3. října 2011 v 15:30 | Reagovat

http://www.atlantik.cz/eatlantik

34 man1k man1k | 3. října 2011 v 19:48 | Reagovat

[32]: No snad nedopadne jako webOS s jeho taznym konem HP TouchPad :)

35 Michal Illich Michal Illich | 3. října 2011 v 22:15 | Reagovat

Já právě myslím, že PlayBook dopadne velmi špatně a po několika letech i samotný RIM.

36 David David | 4. října 2011 v 11:24 | Reagovat

zajimave se da tedka povozit na Eastman Kodak

37 lenkafashion lenkafashion | 4. října 2011 v 14:44 | Reagovat

Pekný blog ked chceš kukni môj lenkafashion.blog.cz

38 Meph Meph | 4. října 2011 v 15:44 | Reagovat

Kde je kurva ShuwiX aby vyfuckuval lenkafashion?

39 pecan pecan | 4. října 2011 v 21:15 | Reagovat

[38]: Tedka fuckuje na fejzbuku :D

40 Karel Karel | 5. října 2011 v 21:05 | Reagovat

http://finance.yahoo.com/news/RIM-jumps-more-than-14-rb-320014084.html;_ylt=AsVc6LsmhTZtxtJA7o40NCq7YWsA;_ylu=X3oDMTE1cm9ucWR1BHBvcwMzBHNlYwN0b3BTdG9yaWVzBHNsawNyaW1qdW1wczE0b24-?x=0&sec=topStories&pos=main&asset=&ccode=

41 Brokeři Brokeři | Web | 8. června 2013 v 20:18 | Reagovat

Srovnání forex brokerů

42 Took F lkeefe Took F lkeefe | E-mail | Web | 15. července 2017 v 19:14 | Reagovat

I decided to do it on the spot.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama