dobrej clanek na lupe

28. února 2011 v 7:42
schrnuti slevomanie zde. Takhle by mely vypadat clanky na lupe. Jinak si myslim, ze tam dneska vypukne docela zajimava diskuze taky :) Jinak zitra se uz spousti Seznam Tip.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Parnik Parnik | 28. února 2011 v 9:35 | Reagovat

JBne, musim uznat, ze jsi mel opet pravdu a Slevomat biz se doopravdy jevi jako relativne nezajimava vec.

kdyz nad tim premyslim
- share slevomatu 20-25% z 400 mio marketu (a klesajici trend) pri gross profitu 20-25% - to neni uplne top biz
- potvzena konkurence Seznam a Centrum
- potencialni hrozba vstupu Grouponu
- klesajici zajem obchodniku - sales lidi 200 groupon klonu brzy odradi vetsinu trhu + se ukaze, ze neni jednoduche nadesignovat profitabilni deal
- neloajalni zakaznici groupon klonu
- a navic produktove vyhravajici agregatory na groupon klonem

btw. pletu se, kdyz si myslim, ze Slevomat mel asi nejvetsi cenu na konci lonskeho roku?

btw2. nemeli by kluci ze Slevomatu prodat projekt lidem z Grouponu a zacit koukat po necem novem? maji dobre napady, ale ten trh se pohnul hodne nekam pryc.

2 schickelgruber schickelgruber | 28. února 2011 v 10:37 | Reagovat

podle me bude mit slevomat nejvetsi cenu tak v pristich 6 mesicich

3 ShuwiX ShuwiX | E-mail | Web | 28. února 2011 v 11:53 | Reagovat

[1]: NJ, dôjdeš s niečím, keď sa zistí že to vynáša, tak to začnú všetci viac či menej úspešne kopírovať a aj keď si akokoľvek dobrý, z koláča ukrajuje 1000 malých hráčov a začne to padať a je treba opustiť loď.
Je to tak skoro stále. Treba vždy príjsť s niečím novým a šlapať naplno kým to 100000000 malých kopírujúcich konkurentov neutopí.

4 Petr Král Petr Král | 28. února 2011 v 12:31 | Reagovat

Nemám rád Zandlovy články, protože jsou plné chyb a jeho osobních spekulací a názorů. V tomhle opět minimálně jedna nepřesnost: "Takže se může též snadno stát, že nás Groupon obejde podobně, jako Česko stále ignoruje eBay." Aha - takže proto eBay nedávno spustil ebay.cz ??? Zvláštní Patrickova logika - nemyslíte? A podobně zavádějící jsou i ostatní rádoby fakta z článku...

5 Igor Igor | E-mail | Web | 28. února 2011 v 15:24 | Reagovat

1. Groupon tu (SK/CZ) uz ma sro-cka, takze asi v dohladnej dobe dojde. V PL napr. sa vsak tvrdo drzi svojho biznis modelu (50% provizia, propagovat ako marketingove vydavky, nie biznis), takze uvidime, ako mu to tu pojde.

2. Seznam sa nam vyjadril, ze nemaju zatial zaujem o tovar, iba o sluzby (taketo boli vyjadrenia "slevomatov" koncom minuleho roku v CZ) - som teda zvedevy, ci maju faktu iny/novy/specialny biznis model alebo len "zaspali" dobu.

6 Whiter Whiter | 28. února 2011 v 23:01 | Reagovat

Tiež by som stavil na to že hodnota Slevomatu ešte porastie par mesiacov (povedal by som že ani tých 6 mesiacov to nebude) takže otázka predaja je aktuálna. Samozrejme, môžu ešte výrazne transformovať model ako si tu načrtol, to mne osobne dáva najväčší význam.
1)Je to tak trošku bublina a záujem opadne (
2)Vďaka množstvu slevomatov v ČR sa bude neustále znižovať skupina potenciálnych záujemcov o zaradenie ich ponuky do Slevomatu. Nemám túto tému naštudovanú ale imho, zariadenia ako bary, jedlo atd, kde sú kupóny tipu pizza za 1,50 Eura v podstate na tejto akcii prerábajú (alebo sú na cca nule)a očakávajú neskorší profit z vracajúcich sa návštevníkov, lenže krutou realitou je že to percento vracajúcich návštevníkov bude nižšie, dokonca až príliš nízke. Bodaj by nie ked ľudia najdu v Prahe ďalších 10 zliav na pizzu. Potenciál majú skôr zľavy na tovary a služby kde sú nízke vstupné náklady, čiže firma na tom proste zarobí ako je ubytovanie, travel všeobecne, prípadne zážitkové záležitosti ako motokáry, let balónom atď.
3)Kľudne by som povedal že priemerná výška zliav časom klesne + špekulanti najprv nafúknu cenu a potom dajú užasnú zľavu, to je taká klasika.
Imho tu model, ukážeme ľuďom za lacný peniaz čo ponúkame a oni sa budú vracať proste v našich podmienkach (myslím aj čr) nebude dobre fungovať.
4) Paradoxom je že si firmy zľavami navzajom trošku škodia, istá časť klientov si za lacný peniaz nasýti svoju potrebu a to spôsobí menej klientov. (Tu môže byť imho najpostihnutejší napríklad lokálny travel). Tu bude záležať možno na tom aká časť obyvateľstva ktorí si doprajú zážitky bežne, si ich teraz radšej dopraje proste "levně". Možno tento faktor preceňujem.

7 eMan eMan | 1. března 2011 v 1:57 | Reagovat

Parnik: jenze market byl v loni 400m a to byl teprve rozjezd, letos bude tak 2000 a 20procent by delalo 400mil/rok....

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama